D - Day "dög" ej för danskarna...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ancan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 130
  • Visningar Visningar 14 081
Sv: D - Day "dög" ej för danskarna...

*K-L*

Tillbaka till min grundfråga.

Fortfarande ingen som hört/läst utlåtandet som fälldes om varför de ej godkände honom?

Nej, jag har inte hört eller lest varför, men jag var och tittade på när han visades under ryttare, och endast utifrån det (jag känner inte alls till varken D-Day eller hans avkommor) var jag inte särskilt överraskad att han inte godkändes.
Som sagt så har jag ingen aning vad han presterat innan, men på visningen tyckte jag han såg tråkig ut. Han bar inte upp sig i någon bra form, men gick med (typ) hängmatterygg och såg inte ut att hänga ihop tilräckligt fram och bak... (om ni fattar). Jag tänkte i alla fall själv att man borde kunna förvanta mer av en 16-åring. Kan säkert ha varit en dålig dag, bara, men dommarna dömmar väl efter vad dom ser där och då...?

Ja om det inte finns riktigt bra meriter att luta sig mot så får de lov att bedömma det de ser.

Tack för ditt svar, äntligen ngn som såg det hela live...
Misstänkte att det var ngt sådant, att han inte riktigt"hållt vad han lovade" när vi godkände honom.
Ska bli så spännande att följa hans avkommor framöver, och se om han visat sig vara en god förärvare på tävlingsbanorna iallafall.
Som redan sagts, man har ju sett en del som sett riktigt fina ut förra året på tävlingar.:)

Han är väl inte speciellt mkt tränad sista åren...? Nu gissar jag mest, men jag har under åren letat efter resultat, och han har iaf inte presterat något värt att nämnas. Han är väl, som vissa av sina avkommor, en speciell häst och vem vet hur han sett ut idag om t ex K.K. hade haft kvar honom. Givetvis har han inte ridits av »nötter« men det ska ju till lite »kemi« med en speciell häst.

Själv har jag just idag haft det nog bästa passet någonsin på alla år med min D-Day-look-alike. Det finns hopp...

Själv har jag just idag haft det nog bästa passet någonsin på alla år med min D-Day-look-alike. Det finns hopp...

Härligt! Om det är han på din avatar så ser han iallafall:love: ut!

D-Day skadade sig allvarligt som ganska ung och håller inte för ansträngande träning. Tror det var griffelbenet. Danskarna ratade även QE först men nu är han godkänd där. Vi vill inte använda alla hingstar som de godkänner heller. Fast det skulle vara intressant att veta vad han föll på..

Hmmm...griffelbenet går att klara sig utmärkt utan.
Vår ena ponny fick det avsparkat av en annan häst o det har inte påverkat henne ett dugg(trots att benet ser svullet o tjockt ut).
Däremot kan det om det går av skada gaffelbandet....
Självklart kan det vara griffelbenet som spökar på D-day, men vi hade iaf tur trots att hela benet var av...behövde inte ens operera bort den lösa biten.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) - Det är mycket besynnerligt att fyra ryttare från fyra nationer har använt samma förbjudna preparat. Det indikerar att...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Det danska dressyrlaget nämnde inte något om medaljchans när laget höll presskonferens på tisdagen. - Min häst Don Schufro...
Svar
0
· Visningar
685
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Så här långt har 24 fälttävlanshästar testats. Alla provsvaren har varit negativa...
Svar
0
· Visningar
771
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Vad tror ryttarna om den nationshoppning som börjar i dag söndag? Här är några synpunkter och tankar...
Svar
0
· Visningar
752
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka