Sv: Hur planerar ni att hantera ert föl?
Okej, har faktiskt funderat på det, att inte släppa ihop hästarna alltså. Men hur tidigt kan man flytta sto och föl? Och hue gör man med lastningen :/ Mitt sto kan vara lite krånlig att lasta, brett/smalt i transporten??
Och annars det där med shettisarna, kan de fungera som endast sällskap till fölungen?
//Diana
Personligen så skulle jag i detta läge välja att ha sto + föl i egen hage tills du flyttar. MÅNGA valackar är grymma på föl, de kan skada dem rejält. Jag skulle inte våga ta chansen så vida det inte är en valack som tidigare gått med föl. Hingstar brukar aldrig vara några problem med föl men konstigt nog valackar. Sen finns det en del urmysiga valackar som älskar föl men det gäller att veta vilken sort man har![]()
Okej, har faktiskt funderat på det, att inte släppa ihop hästarna alltså. Men hur tidigt kan man flytta sto och föl? Och hue gör man med lastningen :/ Mitt sto kan vara lite krånlig att lasta, brett/smalt i transporten??
Och annars det där med shettisarna, kan de fungera som endast sällskap till fölungen?
//Diana