Chirlon tillbaka i Svenskavel

Sv: Chirlon tillbaka i Svenskavel

Hur är det med Pascal, finns det någon hingst med honom i stammen i avel?

Patrice 719 är väl inte i avel längre?

syskonen
Aer 1014 (ur avel?)
Lambourgini 1028

Stonefire 1074 (uue.Pascal)

Panasso 995 är väl kastrerad?

Känner mig så dåligt uppdaterad numera när jag inte har någon hingstkatalog från de senaste 4 åren :o

Stonefire är väl exporterad, tror jag. Aer är ur avel. Panasso trooor jag inte heller är i avel, men jag ska inte svära på det.

Patrice har jag för mig dog häromåret?

Panasso är kastrerad om jag inte minns fel, åtminstone är han inte i avel längre. Patrice har jag för mig dog 2003.

jättekul! :)
Spontant känns det dock som stammen kan ge ett sju:devil: temperament... någon som vet något om de tidigare avkommorna?

Nu när jag är hemma hos hingstkatalogerna ser jag att han togs ur avel 2004.

Du som verkar ha koll på avel, Chirlon passar kanske bäst till ädla ston? Jag har ett treårigt sto som idag är 170 hög och ganska mycket massa redan (lite hingstnacke) och hon är e Royal Olymp - Davignon. Blir det för mycket massa att lägga Chirlon på henne? Temperamentet oroar jag mig inte för, min häst är en ängel.

Jag ska ärligt säga att jag inte sett tillräckligt av avkommor till honom för att kunna ha mig en uppfattning.
En stor anledning till min glädje över hans återkomst är att jag varit orolig för att hans hingstlinje ska dö ut eftersom Master är gammal och Impuls hade fertilitetsproblem förra säsongen. Det ihop med hans goda bruksprovsresultat. Sen är jag lite partisk för att jag har en Ceylon själv;)

Kom på att jag ska tillägga att Ceylon var över 60% xx och jag har aldrig sett några direkta klunsar efter honom.

Senast ändrad:

Ingen tråkig stam på henne, inte heller på avkomman, den borde ju kunna röra sig ;), jag märker att jag är lite snurrig idag, det har varit ganska mycket sista tiden, tack för svar ;)
U

Ja, ibland så lyckas jag minsan hitta på nätet!;)

Tro annars det är du och många andra som brukar hitta spännande sidor som jag kan läsa:D

jättekul! :)
Spontant känns det dock som stammen kan ge ett sju:devil: temperament... någon som vet något om de tidigare avkommorna?

Jag har träffat ett par. Den av dem jag känner rätt väl och kan uttala mig om är en rödhårig dam med mycket temperament, men med stor rörlighet och energi, jag gillar henne.

Jättekul att Chirlon är tillbaka i svensk avel! :D
Jag har själv en Chirlon-valack som är helt fantastisk!
Har har allt. Huvud, Tempramentet, fantastisk gång, underbar hoppteknik, utseendet och hjärtat! Ja, han har allt! :D

Jag kan mycket, mycket varmt rekomendera hästar efter Chirlon!
För er som vill så kan jag skicka film på min :D

Jag har sett en. Ett fuxsto, riktigt snygg, med supergång! Väldigt knepigt temperament dock...Men snygg och titta på. Är nu avelsto.

Jag har träffat en Chirlon-avkomma som stod i grannstallet. Han var supersnygg, trevlig och rörde sig bra. Tror han tävlade MSV och lite till men det är ju några år sedan. Tycker definitivt att det är intressant för de som vill avla "svenskt", särskilt att det är Ceylonblod. Min 4-åring har Ceylon som morfar (och Toreador i tredjeled på mamman) ...
Tråkigt att jag inte har ngt lämpligt sto att änvända Chirlon på!
tror ni man kan få syn på Chirlon på Tullstorp under deras hingstvisning nästa helg?

Jag skulle gärna vilja se film om du inte vill lägga ut den på Buke :)

Mvh Mia

Tack! Kul att höra.
Jag tycker ju om Ceylon-blodet men är mindre förtjust i kaliber ... :smirk:

Hoppas han får många ston! :banana:Tyvärr kommer jag inte använda honom.. (ceylon som morfar på ena o ibland ett sju:devil: humör på den andra...)

Liknande trådar

Avel Jan Brink har köpt tillbaka Chirlon, enligt Ridsport. JAAAAAAAAA! Han berättade för mig för massa år seda hur glad han var i Sack...
Svar
17
· Visningar
1 870
Senast: pastejja
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 147
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka