Chirlon tillbaka i Svenskavel

Sv: Chirlon tillbaka i Svenskavel

Vad tror ni om en Cardento-avkomma till Chirlon?
Vill ha en dressyrhingst eftersom jag vill ha ett riktigt bra steg på avkomman då jag förmodligen vill hålla på med dressyr (stoet har mer talang för dressyr än hoppning och har dressyrstam bakom sig, minns dock inte resten) men ändå få bra på hoppningen (och Chirlon har ju höga poäng på sin löshoppning).
Vad tror ni rent spontant?
Avkomman är alltså inte tänkt att säljas.

Läste precis avelsråden på Ludwigs Champion, låter som klippt och skuren till ditt sto :)

Ludwigs Champion 1129:
En välstammad och välproportionerlig hopphingst med ett utmärkt framparti, som med sin goda rörlighet i alla gångarter samt sin goda hoppförmåga bör kunna användas till de flesta hoppston där man vill kombinera hoppegenskaperna med god exteriör och god rörelsemekanik. Han kan med fördel tillföras lättare ston, och bör bl.a. kunna passa många lättare Cardento ston för att där förbättra kroppskonstitution och rörlighet med bibehållande av de goda hoppegenskaperna. Även om han huvudsakligen är hoppstammad kan han med sin exteriör och rörlighet även fungera som ett alternativ inom dressyraveln.

Ursäkta mig :o men jag blev nästan full i skratt efter att, precis innan jag läste LW avelsråd, ha läst islandshäst inlägg.

Vad tror ni om Chirlon-Furidant-Lombard-Nepal??

Hade bestämt mig för en annan hingst egentligen men när han kom tillbaka nu så tror jag att det en liten Chirlon-bebis istället..

Tror ni det kan passa?

Liknande trådar

Avel Jan Brink har köpt tillbaka Chirlon, enligt Ridsport. JAAAAAAAAA! Han berättade för mig för massa år seda hur glad han var i Sack...
Svar
17
· Visningar
1 870
Senast: pastejja
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 147
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka