Ännu en hingstvalstråd...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Eastwick
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 917
Sv: Ännu en hingstvalstråd...

Nix, honom har jag missat, skall kolla närmare på det. En annan tanke som slog mig är Aerline H, kan det vara något tro? Skall kolla upp honom också tror jag... ;)

Jag valde mellan Aerline H, Nobel, Camaro M bland annat, men fastnade för Nobel av någon anledning :D

Finns så otroligt många fina hingstar!

Hmmm... någon som vet hur dräktigheten sett ut för Alcatraz -07?

Jga har tänkt o tänkt, jag vet finte hur Alcatraz dräktighet är, men jag tror att det hade kunnat bli riktigt bra OM det bara tog sig, men det kanske är riskabelt, kan vara att den hingsthållaren har en möjlighet att man kan byta till någon av de andra hingstarna om det inte skulle vilja ta sig i rimlig tid.
En annan som jag tror hade kunnat bli kanon är Cyrano de Bergerac, om han är lika fin som det verkar att han ska vara.. Dessutom ska han väl enligt ryktet passa riktigt bra med ston som inte har allt föär lång rygg, som dessutom har mycket fullblod i sig.. Enligt ryktet alltså, har tyvärr ingen egen erfarenhet.
Som vanligt så måste jag berätta att jag drabbats av Cagancho-febern, och jag tror absolut inte att det är ett dåligt alternativ till ditt sto. Han rör sig faktiskt trevligt, och han är en behaglig herre med mycket utstrålning, hoppar otroligt väl.
Det var allt för nu..kanske återkommer
U

Jag kunde inte få igång filmen på Lucky point.
Har sett ett par riktigt trevliga avkommer till Leuthen, med en helt fantastisk ridbarhet.

Den funkade inte för mig heller första gången, eller rättare sagt, det fanns en annan väg via hemsidan. Bara en tråkig hoppfilm dock men lite galopp ser man ju. ;)

Finns det importör i Sverige till honom nu då? Resan till Danmark med hennes mamma blev ju inte så lyckad, dessutom är ju inte Birgitte kvar i bilden så nu måste jag ju prata danska och det vet du väl hur bra det brukar gå? :angel:

Jaa, nu resonerar jag så här... Alcatraz såg jag en visserligen dålig filmsnutt på idag men han gav mig ingen wowkänsla samt har dålig spermakvalité så han går bort. Hip Hop ser trevlig ut men betäckte massor 07 = massa avkommor, känns lite trist + att det kan bli många till salu. Han går bort. Lucky Point har en rörelsemekanik som påminner för mycket om mitt sto för att kännas som gångartsförbättrare, går bort. Carland finns inte kvar i Sverige samt betecknas som lindrigt tåtrång fram (det finns sådana tendenser på stoet också.) = går bort.

Kvar finns nu fortfarande LC samt Nobel + ev. Cyrano de Bergerac

Fler förslag?

Jaha, jag trodde jag hade bestämt mig för LC när Gylle nämnde Come Back II och till råga på allt hittade jag via en annan tråd Hampton...

Jag behöver hjääääääälp!!! :crazy:

Gångartshingst som kan hoppa eller hopphingst som rör sig spelar ingen roll då stoet är allround, vad jag kan sakna lite hos Sierra är lite mer gest i sina rörelser så mekaniken hos hingsten måste vara rätt, det är den hos både LC samt CBII, Hampton vet jag inte då jag bara sett honom på bild men blev störtförälskad...

Ser helst att jag slipper köra henne till Danmark då det blir en lång resa för oss.

Vad tror ni om Hampton?

Verkligen ingen som har en åsikt?? :angel: Resonerar jag så in i väggen tokigt att folk låtsas som det regnar eftersom alla tittar men ingen svarar...;)

Hampton är ju smått underbar:love: (var på G att betäcka med hans far innan han dog) men han känns rätt dressyrbetonad (trots bra hoppoäng om jag inte missminner mig). Det finns en filmsnutt på honom på nätet.

VAR?? Har beställt en DVD på honom men det tar ju ett tag innan den kommer. :crazy:

Hampton verkar absolut inte alls vara en tråkig hingst, samtidigt tror jag inte att det är ett jättesvårt sto att hitta hingst till, det är väl mest att kolla att det inte finns någo0n 155:a de närmaste 3 leden, eller något ;). Avelsmålet, det glömde jag, men jag gissar att det var något med fälttävlan/multi?
U

Nä, svår är hon ju inte men jag vill ha wowkänsla samt är lite gambler. Behåller jag den vill jag ju ha en gångartshäst annars får den gärna hoppa... Enkelt va? :angel:

Så..
híngsten ska vara:
- multitalang
- inga små hästar i de närmaste generationerna
- karismatisk
- välbenad
- någerlunda attraktiv för köpare

Vad har du mer för krav? Det måste ju finnas mer ;)
U

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • FÅRtråden
  • Småhunds ägare

Hästrelaterat

Tillbaka