Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Hur gör ni när ni transporterar? Hur lär ni dem att kliva på osv.? Har märkt att runt omkring här har alla väldigt mycket åsikter...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: LitenC
·
G
Avel Är väldigt nyfiken på hur Advokats bäbisar ser ut. Advokats ägare hade en fölis efter honom som såg fin ut. Mitt sto står nu hos honom...
Svar
8
· Visningar
1 267
Senast: Malin88
·
Avel och tvärt om och däremellan! Vill ni dela med er av era erfarenheter med era hästar och deras premieringsbedömningar? Blev sagan...
2
Svar
31
· Visningar
3 094
Senast: ann80
·
Z
Avel hej , vet ej om jag postat den här rätt. men någon snäll människa får flytta den annars! :D jag har precis varit iväg och UL-kollat...
Svar
6
· Visningar
1 087
Senast: Zimzalabim
·
  • Låst
Avel Jag fick hem lillans pass idag. Bara det att det som kom från Tyskland (pappan är tysk) var i rosa papper? (ska vara grönt) som man får...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
12 647
Senast: ameo
·
Avel Jag fortsätter mitt letande efter för mig okända familjemedlemmar. Det finns en Dynastic med i stammen som jag gärna velat veta lite mer...
Svar
4
· Visningar
671
Senast: pastejja
·
Avel Hur fodrar ni era föl/unghästar? Skriv och berätta när ni börjar ge dom kraftfoder, vad och hur mycke. Jag har ett föl som blir 3 mån på...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: liden
·
Avel Vart tog Minna Teldes Santana vägen? han finns inte längre kvar på tullstorp? Ge mig allt ni vet om avkommor, bilder, information och...
Svar
12
· Visningar
1 937
Senast: speedy
·
Avel Mitt snart 3 månader gamla hingstföl har bitit flera hål i vardera spene. Det blödde och var sårigt(ja hål)när jag hade inne henne...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: älgen
·
Avel Jag skulle vilja ha tips om bra litteratur som ger mer lite avancerade kunskaper om avel, genetik och gynekologi än de gamla vanliga...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Die_Frau
·
Avel Jag kollade mitt sto på 16 dygnet- gick inte att urskilja om det var fosterblåsor eller cystor- första gången jag seminerade i år... Nu...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: EmelieR
·
C
Avel Jag har bara sysslat med avel i ett par år nu men har lärt mig massor bara på den här korta tiden ändå, tack vare mycket kunnigt folk i...
2
Svar
21
· Visningar
1 967
Senast: Gisburne
·
G
Avel Var hittar man tid och plats till kvalitetsbedömningar för ponnyer? Letade på SH's hemsida, men hittade bara sommarpremieringar...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Gisburne
·
Avel Vi hade problem med att få vårt ponnysto dräktigt i år. Tog hem henne i aug efter sista betäckningen då det blev för sent ändå att...
Svar
14
· Visningar
4 903
Senast: QuickStar
·
Avel Tjenare! Ok, hittar bara gamla trådar om detta ämnet och alla håller till på avel så därför slänger jag in denna här med, moderatorn...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 649
Senast: Blå Bergen
·
T
Avel Vad kan det finnas för skäl till att jag inte finner en häst i www.blup.se. Den är 3 år gammal och visad som föl. Obs! Jag har sökt på...
Svar
14
· Visningar
1 998
Senast: yobre
·
Avel Någon som har en avkomma till honom?Vad ger han för avkommor temperamentmässigt och storleksmässigt?
2 3
Svar
46
· Visningar
4 438
Senast: ancan
·
C
Avel Jag vet inte om vi ska kalla det "leasing" men jag ska i alla fall låna ett sto i ett par år framöver. Jag har fått lov att ta föl på...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: boccia
·
Avel Förhoppningsvis kan någon ge mig svaret på frågorna i följande historier (obs, detta är inte verklighet på något sätt) Nr 1 Jag har...
Svar
5
· Visningar
735
Senast: Görel
·
Avel Någon som vet när den icke godkände hingsten Polar, e Polarstern u Draba e Heristal, dog?
Svar
1
· Visningar
689
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10