Sv: A-Dur

så här ser hans index ut i dk för 2007,han har över 500 avkommer där och 155 tävlar i eller över regional nivå + 2 ponnys

A-DUR

DVE 406 DV DK
330758086 OS DEU
8640300 DV DK
DH 406 DV DK
DVE 406 DVX DK

Eksteriørindeks-2007 DV Type Forpart Overlinie Forlemmer Baglemmer Bevægelse Helhed Sikkerhed
111 102 90 99 112 96 104 0,98

Dressurindeks-2007 DV Skridt Trav Galop Ridelighed Unghesteindeks Sikkerhed Konkurrenceindeks Sikkerhed Samlet dressurindeks Sikkerhed
91 92 92 97 91 0,94 90 0,96 91 0,95

Springindeks-2007 DV Taksation Benteknik Brug af ryg Ridelighed Unghesteindeks Sikkerhed Konkurrenceindeks Sikkerhed Samlet springindeks Sikkerhed
105 115 116 110 112 0,95 108 0,96 111 0,96

Tack så mycket men dom indexen hade jag hittat. Men vill ha ett mankhöjds blup som man har i sverige...:crazy:
Han har inte tillräckligt många avkommor i sverige och i danmark tycks det inte finnas...

Eller bara att folk skriver på ett ungefär hur stora deras hästar är.. Är det 170 + eller normala (för mig är normalt 167 +- några cm upp och ner)

Mitt sto är nämligen 170 cm själv och dom två avkommorna hon har hotar att bli större än henne trotts att jag valt hingstar som är mindre... :grin:

Vad jag kan se på de föl som fötts här runtomkring, så ser de ganska "normalstora" ut för sin ålder.

Har inte hittat några siffror på snittmankhöjd heller.

Jag upplever ingen av de fullvuxna avkommor jag mött som väldigt stora iallafall.

Det låter ju bra för min del :laugh:

Som jag skrivit är mitt sto stort och hennes bebisar växer FORT och är gigant mycket större än dom andra här hemma...:o

Men jag försöker tänka som så att eftersom mitt sto är mer är hälftel fbl så är det bara att dom växer snabbt men att dom sen kanske är färdiga tidigt. (ska han växa så här tills han är 4 så finns det nog inget tumstock som räcker till :cool:) Hahaha!

Men det är inte så lätt att avgöra när hon inte har varken så många avkommor eller någon levande i vuxen ålder... :confused:

Men i övrigt är jag väldigt förtjust i A-dur och tror att han skulle kunna passa henne bra:d

Jättefin!! Synd att det inte blev någon mönstring (kunde inte matte hitta någon stand-in-visare?)

Du som känner till hans temperament lite.... Tror du att han kan passa till ett coolt xx-sto? Har varit sugen på honom i 7 år, han föll på mållinjen när jag skulle betäcka mitt lilla Cardento-sto för 6 år sedan (ville ha lite mer massa i hingsten då)

Jag gillar ju honom. Dels för hans Argentinusblod, men kanske mest för att han är så cool i skallen.

Hans avkommor har en vakenhet, och lite humör, men är kloka och trevliga.

Jag har inte sett ng avkomma efter rent fullblodssto, men han har ju betäckt otroligt många olika ston, úr helt olika stammar, och vad jag kan se så blir det bra resultat. kanek inte "stjärnavkommorna" som föl, men jag tror att 85% ungefär har varit klass 1 föl de sista åren.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 428
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 152
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka