Sv: A-Dur

Kan man inte säga att A-Dur är en god allround häst, tävlade inte han i dressyr innan han skolades om till hopphäst?

De utlovade bilderna på lite A durföl från dagens fölvisningar. tyvärr fungerade inte kameran inomhus, så jag fotade lite ute istället...Fölen fick klass 1 alla utom ett. tror det visades totlat 8 A durare....
håll till godo:
hansiwar08AdurWarriganaWarrigal.jpg
(Ue:Warrigal)
ViolinR08AdurMartellaStanford.jpg
(UeStanford)
odptAdurAliceCortez.jpg
(Ue:Cortez)
MandolinR08AdurMaradonnaMaratonSobe.jpg
(Ue.Maraton)
excellent08adurInexUttini.jpg
(Ue: Uttini)
Också Två bonus bilder på dagens häftigaste teckning -särsklit för dig GÖREL;)
odptAdurHelicanteCeylon3.jpg

odptAdurHelicanteCeylon.jpg
(Ue: Ceylon)

Men det är ju klart att han lämnat annat än fux, det har ju helt och hållet med mammans anlag att göra.

Vad häftigt!

Fast jag måste erkänna att jag är glad att mina föl inte fått lykta...

Är det jag som yrar men är inte alla dessa fölisar väldigt präglade på sina morfarshingstar, tycker varenda en av dem är lika sina morfädrar = A-dur präglar utseendet väldigt lite, eller är det jag som behöver glasögon (för övrigt osäker just på warrigal ungen kan inte på rak arm komma på hur han såg ut)

Håller med dig om att de är lika sina morfäder.

Warrigall var mörkbrun med liten stjärn har jag för mig, han kan till och med ha varit svart.

Håller med dig om att de är lika sina morfäder.

Warrigall var mörkbrun med liten stjärn har jag för mig, han kan till och med ha varit svart.

Var tvungen att plocka fram en gammal hingstkatalog och kolla och jo även den ungen är mkt lik sin morfar.

:rofl::rofl:Vilket supercoolt och oerhört fult namn:rofl:

Eller hur... förra årets helsyster heter Hans lilla Greta:rofl: underbara namn tycker jag , o absolut inte upptagna innan..

Vad det gäller A durs förärvning så tycker nog jag att att nedärver sin typ ganska ordentligt, de flesta fölen har en ganska lik överlinje, "trekantiga" ansikten, ganska likt rörelseschema.
sedan är de flesta fuxar i olika kulörer, och har ganska lite tecken. (Ceylonavkommans är ett undantag tack o lov)

uppdatering på "vår "A durare...

tyvärr ingen fölmönstring pga att matte är enbent fortfarande....

Kalle9aug08.jpg

Calle1sep2008.jpg

Ancan, du som har koll på avkommerna, hur är dom i storlek???
Det är viktigt att veta för mig då mitt sto kan lämna stort. Vill inte ha en hingst som lämnar dinosaurier...

Han har nämligen inte tillräckligt många avkommor för blup på det...:crazy:

Hur stora är dom som vuxna och typen i modellen?

Jag känner uppfödaren och förklaringen (ursäkten;))är att födelsegården heter Hansas och det är väl så att det inte får stå som suffix i namnet, bara prefix. Men det gick ju i detta fallet att kringå på ett klurigt sätt:D.

A-dur har ju en drös med avkommer i DK,ska kolla blup där,mitt sto är runt 166-167cm,inte tungriden men ser lite gammeldags ut.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 428
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 152
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V