Den fula ankungen

Sv: Den fula ankungen

Hur ligger skalan till nu då?
(Hästen min jag skrev om ovan är född -94)

Vad jag förstod av grimman´s inlägg så hade hon hästar som blev finare som äldre, men då var väl ändå 23 p på dem bra?

El. är det att 46/45 p var dåligt och att de blev bättre som äldre än 3 år?

Vet inte om jag snurrar till det väldigt här på kvällskvisten:o

Vet inte heller vad hon menar för pållarna har behållt sina poäng :)

23 päng som föl var Klass 1 gränsen gick på 23 poäng och 45 poäng är ju också gränsen för klass 1 på 3 årstest skillnaden är att det blir fler poängpunkter på 3 års test .

Så båda bedömningarna var klass 1;)

Mvh Mia

Det där du beskriver är exact vad som hänt mig i år, först bedårande vackert litet föl,ädel och högrest. Nu finns inget av det kvar längre men som sagt bakom en ful ankunge kan dölja sig en vacker svan så jag har ta mig tusan inte gett upp hoppet än. Du ska se att din också blir en svan en dag.;)

Jag har en svansaga.

Visade mitt sto på 3-årstest med 37 p (50 p-skalan) fick 7-7 på hoppningen. Hade inga gångarter som 3-åring och hoppsiffrorna var inte missvisande.

Tog sig till semifinal i 4-årschampionatet i hoppning där jag ramlade av henne ut ur en kombination andra dagen. Kom lite nära och jag hängde inte med i språnget. (amatörmässigt, ja)

Gångarterna blev bättre med åren och gick som 5-åring 2 Breederskval i dressyr på skoj. Var typ 3% från att kvala vilket jag tyckte var fantastiskt eftersom jag inte tränat....

Hoppningen överlät jag sedan på en mycket rutinerad juniorryttare som tävlade henne i några år upp till 1,50 int med plac i int YR GP och i Sverige vinst i 1,40. Hon var även i final i Agria hopphäst som 8-åring.

Denna fantastiska häst hoppade med hjärtat och tyckte livet var skitkul. Saknar henne enormt då jag förlorade henne i samband med fölning i juni i år.

Till er som inte heller fått så bra poäng - Ge inte upp, hästen har säkert kvaliteer som inte syns på bedömningsprotokoll!

Det var en vacker saga även om den fick ett olyckligt slut i år - beklagar förlusten.

Egentligen har det ju inte så stor betydelse om de är fula ankungar - bara de kan hoppa, försöker jag intyga mig. Det är ju därför jag avlar, för att få fram hoppvilliga, ridbara och icke minst hållbara individer. Men visst är det kul om de är lite snygga också, förutom de fördelar som en korrekt exteriör innebär i ridbarhet.

och tvärt om och däremellan!

Dock satt hans kulor kvar tills han blev 3, då rök dom en fredag när pappa tröttnade på sitt upptrampade potatisland:angel::o:D

Den största anledningen till att kastreringen blev snabbt avklarad var pga att två dagar innan hade de rymt in till stona och storebror betäckte Giz:mad:. Då åkte de raka vägen in i stallet och veterinär kontaktades för abortspruta och KASTRERING snarast möjligt:devil:. Ingen idé att spara två hingstar om det inte finns avelspotensial. Hittar de dessutom på dumheter så är det bara en sak som gäller, AV MED KULORNA!!:devil:

Potatislandet var vad jag hörde när jag kom hem från skolan & pappa talade om att min häst + bror låg nykastrerade & groggy ner i hagen.

Jaja.

Nån mer som har någon svan/ruggugglehistoria att dela med sig av :laugh:

Har haft flera "fula ankungar". Den ena har inte blivit en svan ännu, men jag är fortsatt hoppfull. :grin: En annan blev en godkänd avelshingst som 6-åring efter att ha fått 35 poäng som 3-åring, och en tredje såg rätt skum ut som 1½-åring men fick 39 poäng som 5-åring.

Njaä, det var jag som var hemskt virrig igår kväll.

Kom ihåg att vi hade varit rätt besvikna efter fölmönstringarna men kom ihåg fel siffror :angel:
Kollade upp det idag och 41 p var det som de hade som fölisar så det var en uppryckning i alla fall :D

Njaä, det var jag som var hemskt virrig igår kväll.

Kom ihåg att vi hade varit rätt besvikna efter fölmönstringarna men kom ihåg fel siffror :angel:
Kollade upp det idag och 41 p var det som de hade som fölisar så det var en uppryckning i alla fall :D

Då har h*n blivit en svan :) Då har det ju absolut gått åt rätt håll .
Är lite nyfiken på poängraderna ?

Skulle vara kul att få se ,för att kunna se skillnaden och vad som förändrat sig ;) Om det är okey ?

Mvh Mia

QUOTE]
Jag läste som att din häst och DIN bror låg nykastrerade i hagen!![/QUOTE]

:o Ja det ser jag nu hur dumt det ser ut :angel:
Vad jag vet så har fortfarande MIN bror kvar nötterna i påsen;) däremot så är hästens bror både nötlös & på de eviga gröna ängarna:cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor fyller ju tre i sommar, och ska han göra något MT är det ju dags att fundera på det på allvar nu. Det finns eg inte så himla...
Svar
1
· Visningar
1 044
Senast: dpmatte
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 615
Senast: Fredag
·
Fälttävlan Så var Ljuslingsbackens FT över för denna gång...i fruktansvärd värme med horder av blinningar ...stackars både ryttare o hästar...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 137
Övr. Barn Ångestnivån stiger här i mammahjärtat när 6-åringen visar mer och mer stress-symtom Hur kan man lösa umgänge/boende med båda...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
41 031
Senast: Bellami4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka