Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Mitt sto är dräktig ca 90 dygn och har under en längre tid varit mycket "intresserad" av valackerna som står i boxarna bredvid (de delar...
Svar
18
· Visningar
2 398
Senast: thyra
·
Avel hittade dessa hingstar på en sida men är inte så bra på engelska ...:) så vad tycker ni här på buke om dessa hingstar , ?? är det...
Svar
6
· Visningar
870
Senast: zazza girl
·
P
Avel Hej Vi ska visa vår connemaraponny på kvalitetstävlan. Jag har tänkt att fläta man (ink.pannlugg), är det "rätt" i detta sammanhang...
2
Svar
26
· Visningar
2 830
Senast: ancan
·
Avel Jag har ett sto som jag hoppas är dräktigt (hon var det vid 24 dagar iaf) Nu har det gått 70 dagar och jag ska kolla henne på 90 igen...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: Elshaya
·
Avel Den är utdöd, va, eller finns det nagon kvar? Vilka lite mer välkända hingstar har funnits i linjen?
2
Svar
25
· Visningar
2 173
Avel Blir jätteglad när jag ser vilka hästar som kommit med, samt vilka hingstar som är fadershingstar till dessa unghästar. Man kan ju se...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 033
Senast: SeagirlM
·
Avel Såg att hingsten Maclintock V ev. skulle finnas tillgänglig i Svensk avel nästa år. Tycker själv att han är helt underbart vacker, och...
Svar
14
· Visningar
1 209
Avel Vad vet ni om det stoet? Hon lämnade hingsten Indus, vem var han? Hon lämnade även stoet Whitenose som var i sin tur lämnade godkände...
Svar
16
· Visningar
2 269
Senast: Cyllene
·
Avel Jag har köpt ett ponnysto i från Holland. Fadern, Columbus(e: Lucky Boy**) är visad med följande resultat. Verr. rp S. 8 D. 7 G. 7.5...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Rudolfsson
·
F
Avel Det lär ju ska finnas lite metoder för att avgöra hur stort ett föl kommer bli när det vuxit klart - men tyvärr minns jag inget av...
Svar
17
· Visningar
7 968
Senast: FAVORA
·
Avel Håller på och kollar hingstar inför nästa år och hamnar på en video på hingsten Quaprice. Söker på nätet och hittar ett stuteri i...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Rudolfsson
·
Avel Sitter och läser i en bok om byn Tjärna i Stora Tuna. Finns en massa bilder från gårdar mm, ofta är även hästarna med på foton. De...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: carinah
·
Avel Har ett 6-årigt maiden sto hos en hingst i skåne för betäckning. Hon har nu stått där i lite mer än fem veckor, men hon brunstar inte...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Ljulius
·
Avel Är det någon som vet om det finns någon sida på internet där man kan se hur fostret ser ut vid olika veckor/månader ???
Svar
15
· Visningar
2 824
Senast: Bug
·
G
Avel Varför har en häst konvex nosrygg? Påverkar det hästens användbarhet? :confused:
Svar
4
· Visningar
5 052
Senast: Pazuzu
·
K
Avel Jag undrar om någon har koll på Cosmeo DVH 929 e. contender - caletto 1. Han är tillgänglig på hästak men det finns inte mkt information...
2
Svar
30
· Visningar
6 940
Senast: elle12
·
Avel ha lagt ut en tråd innan om vad som skulle passa mitt sto .... söker en hingst som lämna bra hopp och dressyr hästar .. så vill ha en...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: Leteng
·
Avel Hej kära bukevänner! Är lite förtvivlad just nu och undrar om stona kan kasta nu kollade henne för två veckor sen på 45dagar och var...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Gisburne
·
Avel Hur kan en hingst som har okänt namn och okänt för övrigt i stamtavlan ha fått 2043 avkommor? Dessa avkommor har namn och en del okänt...
2
Svar
34
· Visningar
2 509
Senast: mysko
·
I
Avel tjena tjena! första gången jag har föl och drektig märr men jag undra när man kan rida märren de kanske är lite sent men bra att...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: idaiceland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10