En fråga till er kunniga o ni som vet

Sv: En fråga till er kunniga o ni som vet

Imponerande statestik har han också om man läser lite mer ;)
År Betäckt År Reg. Föl
1992 152 1993 233
1993 136 1994 271
1994 123 1995 234
1995 70 1996 229
1996 57 1997 203
1997 48 1998 141
1998 32 1999 94
1999 33 2000 86
2000 4 2001 64
2003 1 2004 15
2004 1 2005 11
2007 1

Måste väl vara rekord att en betäckning kan generera 15 föl.......

Dessutom har han verkat på både direktsemin och fryst semin också.
Det man då undrar är hur kan man seminera utan att veta vem man seminerar med ? Är det när man hittar en dos omärkt kvarglömd i frysen ?

Ja men de betäckningssiffrorna slår ju många andra hingstar på fingrarna. Det är först under senare åren som han verkar ha tappat lite i popularitet. Men tänk ändå vilken fantastisk fertilitet han haft! 1992 betäcktes 152 ston och hela 233 föddes. Det måste ju vara rekord! 2000 betäcktes 4 ston och 64 föl föddes så fertiliteten verkar ju hålla i sig.

Left overs kan jag tycka är intressant. Hingsten måste ju ha varit intressant för någon eftersom det frysts semin på den, så det är kanske större chans att få en kanon (även om det kan röra sig om allt från islänning, varmblodstravare till quarter) än bara vilken okänd som helst ;).
U

OK låter bra.

Nu har dom iaf skrivit in hennes namn o färg o uppföd. men INTE mig som äg. :crazy:

Det hade varit kul att se vilket år hästarna har avlidit så man kan kolla livslängd på dom.
Men man kan väl inte få allt :devil:

Man kan väl inte få allt på en gång...

Det ser trevligare ut nu när hon har sitt namn!:)

Ojojoj säger jag bara, vilken fantstiskt statisktik som sagt!

Att allt inte är helt korrekt när det är under uppbyggnad är väl en sak, men det känns som om det är ganska MÅNGA fel....

Det hade varit kul att se vilket år hästarna har avlidit så man kan kolla livslängd på dom.
Men man kan väl inte få allt :devil:

Det skulle säkert inte vara något problem om folk anmälde att deras hästar dött. Men det är det inte många som gör.

Jag tycker att det är glädjande att hingsten Okänd får färre och färre avkommor, han måste ju ha några år på nacken och vara omsprungen av yngre förmågor vid det här laget (eller också tyder det på att färre och färre hästar registreras med okänd stam och på samma fiktiva hingst).

Andra populära hingstar i ASVHs databas med lite fantasilösa namn: Travarhingst, Fullblodshingst, Fjordhingst. Kanske från samma stuterier som Travarsto, Fullblodssto, Fjordsto?

Man kan väl inte få allt på en gång...

Det ser trevligare ut nu när hon har sitt namn!:)

En fråga till dig. :bow:
När du kollade upp min häst stam och skickade papper till mig fanns det väl ingen okänd i hennes stam?
Kan det vara så att dom hittat en ny häst som skulle in i stammen och lagt in den där nu efteråt?

Att det står okänd beror helt enkelt på att databasen inte är färdig. Allt eftersom den blir kompletterad kommer många okänd att bytas ut mot den häst det ska vara. Den stam jag la in på din häst på allbreed stämde när jag la in den, men nu ser jag att någon har tafsat på den:mad: Ska genast ändra så det blir rätt igen!

ok då förstår jag :bow:
Vem har taffsat och vem är den okända? Då måste ju du ha dom rätta uppgifterna, eller?

Vem som tafsat vet jag inte, vilka okunniga klåpare som helst kan gå in och ändra där:mad: Struntsamma, jag har rättat nu så att det stämmer med stamböckerna!

Det är inte vem som är okända, det är vilka. Antagligen hundratals i det systemet.

Jag menar i min hästs stam :o inte i hela systemet :D
Eller så fattar jag dig fel - e lite trött MEN tack för dina svar :bow:

Du ska strunta i hur din hästs stam ser ut där, på allbreed är den rätt:)

Eller var åtminstone igår då jag korrigerade...

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 587
Senast: Gunnar
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat