Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Avel Jag ska köpa mig ett föl med riktigt bra hoppstam, jag gillar hästar med lite blod och humör, vilket gör att jag gillar Heartbreaker och...
2
Svar
39
· Visningar
2 791
Senast: underbarast
·
S
Avel Hej, tänkte vi kunde berätta vilka hingstar vi har använt och om det vart ett föl. Om detta är Ok för moderator. Stall Olitten...
2
Svar
25
· Visningar
2 741
Senast: mydia
·
C
Avel " Hästnäringens avelskommitté Hösten 2007 bildades Hästnäringens Avelskommitté genom beslut i styrelsen för Nationella Stiftelsen...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: clownen
·
Avel Hoppas det inte redan finns en sån här tråd, har iaf inte sett någon. Tänkte alla kunde skriva hur höga deras 08: or är och sedan följa...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: kicket
·
J
Avel hur ska jag gå väga om jag vill ställa ut mitt fina shettis sto? vill även ha råd om en snygg och bra ponny higst(allt från shettis...
Svar
2
· Visningar
859
A
Avel Jag har köpt en minihäst från Danmark och han har pass. När jag nu ska "göra honom svensk" vart vänder jag mej då? Kan det vara...
Svar
15
· Visningar
2 679
I
Avel Min hovslagare rekommenderade mig att plocka av skorna på mitt sto inför fölningen.. Gör ni alla det inför fölningen?
2
Svar
28
· Visningar
2 948
Senast: rubytoo
·
Avel Ja, hur långt in i dräktigheten UL:ar man? Jag ska UL:a mitt sto på lördag då hon är på dag 120. Det är seminstationen som har en slags...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Shibalina
·
Avel Ni som har mer koll på färg. Varifrån har Bernstein ärvt sitt gulanlag? Nyfiken.... Gira :banana:
2
Svar
30
· Visningar
2 723
Senast: kladruby
·
M
Avel Nu har vi kollat Ibri på 90 dygn. Tyvärr fanns inget foster. Så det blir ingen fölis nästa år :( Får göra nytt försök till våren...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: lillamy73
·
Avel Jag undrar hur vanligt detta är... har varit på 3 koller (19, 46, 91) och bara sett förvisso normala fosterblåsor, men ingen bebis :eek...
Svar
19
· Visningar
3 373
Senast: Shibalina
·
S
Avel Oj vad fint han hoppade på proven! Är lite skraj att använda honom på mitt sto som är 163..han mätte ju bara 160... Vad tror...
Svar
5
· Visningar
1 398
Senast: rebus
·
T
Avel Jag har ett föl som föddes 9 aug,han blev då för ung för att kunna vara med på fölvisningen 23 aug,nu har jag hört av en bekant att man...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Masse
·
Avel Mitt ena sto har fått tre stycken föl hos mig. Det första föddes med lindriga/måttliga senkontrakturer på båda fram. Det är nu ett par...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: poff
·
L
Avel Finns det någon här som har seminerat med Dionysos i år? Är era ston dräktiga? Har dom isåfall stått på Flyinge el gått på skick?
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Garincha
·
Avel jag skulle gärna vilja ha lite information om denna hingst! vad har han lämnat och vad användes han till(galopp eller rid)? specifikt...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: Rudolfsson
·
W
Avel Segrade bland hingst fölen gjorde;:idea: Hingst efter Fidertanz - Alabaster. I Reserv; Hingst efter FUrst Gradios - Laomedon...
2
Svar
25
· Visningar
2 625
Senast: clownen
·
E
Avel jag blir lika full i skratt varje gång någon frågar mig vem min avkomma är efter o ja säger Sandakan... då får man alltid höra åhåå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
17 292
Senast: Hiddeous
·
S
Avel håller på att forska runt lite, hur ser framtidsutsikterna ut för shire? fler, färre? export, import?
Svar
3
· Visningar
929
Senast: Lunaedies
·
Avel Provar att lägga tråden här istället och hoppas få fler svar :) Har läst mkt om olika benställningar och hur det påverkar hästen, men...
Svar
6
· Visningar
1 536
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10