Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel När man beräknar datum för fölningen, brukar man då räkna på 330 dagar från sista betäckning? Eller är det 335? Vet givetvis att den...
Svar
11
· Visningar
11 536
Senast: Mitrolle
·
E
Avel Är namnbyte på häst fortfarande tillåtet. har läst att det inte är dte men sammtidigt berättade någpn att man kan göra det om hästen är...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: cili
·
S
Avel Vad tycker ni med ett sto som har e: Helwan-Furidant skulle passa med exempel Landor S eller Robin Z? Behöver få lite råd om den...
Svar
13
· Visningar
1 301
Senast: rubytoo
·
Avel Hittade ingen tråd om just det här scenariot: Om man har ett sto med gröna papper, men fadern tas ur aveln. Sedan bestämmer man sig...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Sinfonie
·
Avel Jag undrar lite över det här med fallen mankam- när nacken (ofta kraftig sådan) faller åt sidan. Existerar det på alla raser eller bara...
2
Svar
24
· Visningar
7 158
Senast: Abova
·
Avel Jag har ett 13-årigt sto som jag har haft lite beslutsångest med vad jag ska göra. Hon är en väldigt speciell häst och hon betyder...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: ameo
·
Avel har vissa planer på att betäcka min häst till våren, men skulle vilja bygga upp henne ordentligt i höst o vinter, så att hon orkar bära...
Svar
5
· Visningar
953
·
Avel Jag har betäckt min varmblodsmärr med en welsh. Fick dräktighet bekräftad för ett tag sedan så nu är hon då på 72:a dagen:) Hon har...
Svar
7
· Visningar
1 051
  • Låst
Avel Här kommer årets fölpresentationstråd, där vi visar våra föl när de äntligen tittat ut! LÄS DETTA INLÄGG med trådregler INNAN du...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
161 118
·
Avel Hur har ni gått tillväga? Vill ju förbereda både stoet och fölt så mycket som möjligt innan fölis åker (inte vårt föl) och vi har...
2
Svar
21
· Visningar
2 795
Senast: flickancarra
·
Avel Pratade med skrällets uppfödare igår om att vi skulle försöka få hans mamma att bli elitsto (hon har nog inte så jättemånga poäng som...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Jarrah
·
I
Avel Hej! Nu vet inte jag om den här tråden ligger rätt, flytta på den i annat fall. Och finns det en likadan sen tidigare så hänvisa mig...
Svar
7
· Visningar
1 322
Senast: Intergalactic
·
Avel Jag har en 14 mån gammal hingstunge och för ca 4 mån sen ramlade ena testikeln ner. Jag väntar nervöst på den andra. Jag har tänkt...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: ancan
·
W
Avel Vilket av proven föredrar du? Och varför? Har du erfarenhet av någon av dessa, så berätta!;) Det skall vara saklig kritik, både...
Svar
15
· Visningar
1 774
L
Avel Vad koster det ungefär? Dräktighetskoll med ultraljud..
Svar
1
· Visningar
646
Senast: Masse
·
Avel Jag har ett Grannus sto som är dräktig, men ska ombetäckas nästa år, skulle vilja ha lite förslag? Hon är 16år, 170cm svart-brun, mkt...
2
Svar
21
· Visningar
2 610
Senast: Faisy
·
Avel Jag är som sagt i fölköpartankar och har hittat ett föl som jag gillar. Ska åka och titta på det nästa helg(har änsålänge bara sett...
Svar
4
· Visningar
4 408
Senast: QuickStar
·
J
Avel Har precis kommit hem från en welshutställning då jag är hopplöst förälskad i denna ras - exteriört! Underbara små "mini-hästar" med...
2
Svar
23
· Visningar
4 096
Senast: EmelieLindeborg
·
L
Avel När kan stoet börja ridas lugnt igen efter fölningen? Följdfrågor: Ska fölet följa med? När kan fölet lämnas ensamt första...
Svar
2
· Visningar
1 086
L
Avel När, vid vilken ålder, bör/kan man kastrera hingstföl? Följdfrågor: Kan vald ålder(tidpunkt) påverka individen psykiskt och/eller...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur