Skilja föl från stoet.

Sv: Skilja föl från stoet.

om du mjölkar ur så fortsätter produktionen av mjölk så låt det vara...stoet kan bli öm o lite stingslig en period men låt hon vara ifred så löser dig av sig själv...jag har då aldrig haft problem och gjort som det beskrevs här uppe....står i begrepp att skilja sto å föl åt om några veckor och det kommer inte bli nått problem.

Jag sålde mitt föl igår efter en tids avvänjning.. Stoets juver är rätt hårt, men hon verkar vara pigg och normal i humöret.. Var ute och gick en runda med henne och hagkompisen nyss. Hur lång tid brukar det ta för dina ston att bli av med mjölkproduktionen/juvret blir mjukt igen?

Sv: Skilja föl från stoet.

puttputt

*orolig*

Hur vet om man om det blivit problem? Jag är mer van vid kor men där marker man det ju när man mjölkar, och jag vill inte mjölka ur stoet... :confused:
Hon är vid normalt allmänstillstånd så att säga.. Vad ska jag kolla efter?

Liknande trådar

Avel Nä, nu, så fort veterinären åker hemifrån då blir något plötsligt annorlunda. Stoet har under dagen krystat ut en del blodblandad...
Svar
3
· Visningar
1 575
Senast: Mistimed
·
Körning Min granne köpte en häst för ett par månader sen och för att hennes häst skulle ha sällskap över sommaren fick vi låna hennes svärmors...
Svar
7
· Visningar
2 002
Senast: Rosalinda
·
Avel Har fått ett föl som är fullständigt galet... Hon är nu 5 månader och har lärt sig att man utan problem kan hoppa staketet för att komma...
Svar
14
· Visningar
2 504
Senast: theJohanna
·
Hästhantering Har ett mkt. allvarligt problem som jag vill ha seriösa svar på, av dom som har erfarenhet av PMS ston !!! Vi har bara 3 hästar. Vårat...
2
Svar
31
· Visningar
5 201
Senast: moon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V