Deutsches Fohlen Championat.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wolken fee
  • Startdatum Startdatum
Sv: Deutsches Fohlen Championat.

Måhända att jag är trög, men den kopplingen du gör förstår jag inte? :confused:

Kopplingen är ganska enkel; Tyskarna avänder hingsten Fidertanz på ett ganska brett stomatrial, där av bla på Trakhener ston.
Och det hade vi behövt mer av i Sverige, men på någotvis så har Trakhener hästarna en dålig klang här i Sverige. Varför vet jag inte.

Det är ganska kul, när man tittar i höst aktions katalogen ifrån Klosterhof Medingen, så ser man att man har använt Fidertanz på Trakehnerston samt även fullblodston osv.
Och det låter ju intressant tanke på att så många i Sverige har en negativ inställning till Trakhener hästar.:love:

Många av Fidertanz 1:a årgångs föl har D-blod i 2:a led,många gick för stora summor på Elit-auktioner och därför rönte stor uppmärksamhet.Med påföljden att det är den enda kombinationen som blir bra.Men faktum är att han kompletterar de flesta blodslinjer på ett mkt positivt sätt.Vad beträffar Kloosterhof Medingen och trakhener möderne till F,vill de ha in mer gång och tryck i de trakhenerlinjer de använder-läs egna hingstar-Dessa hingstar är -märkväl inte särskilt ädla i typen,bortsett från Le Rouge förstås, Men som sagt han tycks passa de flesta typer av ston.

Men va trevligt att kunna göra någon nöjd!
Det är inte ofta man skriver precis vad nån vill läsa.
// Linda

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka