Sandro Hit ''Sandro Shit''

Sv: Sandro Hit ''Sandro Shit''

Tror du att det finns så många då? :) Jag är tveksam...

Jag tror att det kanske handlar om att man vill ha en värdeökning i hästen (CO). Det går ju alltid att plussa på ett par mille till om han har gått OS. Vad tror du om det? :confused:

Det är säkert en förklaring-kortsikig,men sannolik.

Att Ninja får ledigt i 6 veckor är jag glad för. Dels så tror jag att det beror på att RGB är upptagen med annat. :angel: Sedan så är det väl så att både häst och ryttare behöver semester. :D

Att skicka en 9åring till OS är bara det förkastligt i mina ögon,men att dessutom tävla stora meeting direkt efter hemkomsten,utan längre vilopaus innan hingsten skall börja tappas kallar inte jag långsiktigt förvaltande av en mycket värdefull sporthäst tillika avelsindivid.

Att Ninja vilar handlar om att RGB och hans sponsor kommunicerar horsemanship och långsiktighet,trots obegränsade resurser,där ligger skillnaden.

Ninja är ju lite spjutspets för la Sillas fina hästar och deras marknadsföring så han vårdas nog ömt. :D

En mer kommersialiserad hingst än Cornet Obolensky står väl inte att finna i dag???

Glömde nämna att Rolf-Göran deltar även han i Munster under helgen,men med andra hästar!!

Glömde nämna att Rolf-Göran deltar även han i Munster under helgen,men med andra hästar!!
Jag har hört att han ska gifta sig! Jag trodde det var nu inom den närmaste tiden som det skulle bli av. Eller har jag tagit så fel! :confused:

Jag har hört att han ska gifta sig! Jag trodde det var nu inom den närmaste tiden som det skulle bli av. Eller har jag tagit så fel! :confused:

Du har som vanligt koll på läget,men det är inte pga bröllopsplanerna som Ninja vilar;)Nu har tråden tappat fokus lite,sorry

För att återknyta till ämnet kan man väl konstatera att både Sandro Hit( och CO)är big business.

Du har som vanligt koll på läget,men det är inte pga bröllopsplanerna som Ninja vilar;)Nu har tråden tappat fokus lite,sorry
Det är inte du som ska be om ursäkt det är ju jag som får tråden att spåra ur. :)

För att återknyta till ämnet kan man väl konstatera att både Sandro Hit( och CO)är big business.
Ja det är dem! Överhuvudtaget så är hästar business i Tyskland på ett annat sätt än vad det är i tex. Sverige. Någonstans så känner jag att vi behöver ha ett mer ekonomiskt perspektiv även här i Sverige rörande även vår inhemska avel.

Men visst jag håller med Sandro Hit och CO är hausade liksom många fler hingstar.

Hej!!!
en väldigt intressant tråd.... jag har oxå blivit bombaderad av rykten om sandakan.

jag var i kungsbacka på hingsttåget, följde sandakan från stallet tills det blev dax att gå in för uppvisning. ja han longerades innan s.g red fram, av en ca 17 årig hästskötare, han skötte sig jättebra. sen red s.g fram honom och även här var han lugn och skötte sig, det behövdes inte heller några piskor och linor för att gå in i ridhuset han var trevlig hela tiden, kanske ett undantag vad vet jag. detta gjorde jag för att jag verkligen ville veta om han är sååå hemsk.

jag har själv en -07 efter honom, ja hon är känslig men sååå snäll, försiktig och otroligt lättlärd. framför allt snygg!!!

hon har caprimond som morfar. visad med 47p.

hm det ska bli jättekul att följa mattias och kakan, tyckte att s.g höll honom för mycket tillbaka i sin ridning....

Sandro Hit hade enligt Ausgewählte Hengste Deutschland 2006/07(Tysk års bok om godkända higstar) 61st. registrerade hingstar i tyskland en hög siffra och då tillkommer alla i andra länder. samt ny godkända. Hingsten är född 1993 15 år i år En GIGANT! att producera godkända hingstar av hög klass. "Shit" en smaksak. . . . Årets Bundeschampionat visar ev.nya. hingstlinjer 3-års hingstarna brukar ge en fingervisning om vad som kommer. Quaterback var Bundeschampion 2006 en 3-åring som direkt fick ett stort genomslag I år är han kvalad till 5 års Championatet. Spännande att få se honom, om magin finns kvar. Vinner han? Den 7/9 Kommer beskedet.

hahaha! :D hon kommer så småningom uppskatta att hon ser ung ut ;);).

Det var ju en blandning-Sandakan-Casa Grande.
Hade förstått Sandakan-Calido,men inte detta.

Vad är det du inte förstår resp. förstår? Nyfiken....

Tror det blir en utmärkt kombination efter att tagit hänsyn till exteriört och psyke på mor och mormor.

Gira :banana:

*kl*

för övrigt bedömdes modern (casa grande -calido) som ganska ädel på typen nu när vi stamboksförde henne. Ganska intressant eftersom vi själva inte bedömer henne som det. Hon är stor och stadig, liksom sin mor som är som en hel finlandsfärja men med en vattenskoters vändförmåga.:D

Det var ju en blandning-Sandakan-Casa Grande.
Hade förstått Sandakan-Calido,men inte detta.

Håller med... vad är tanken med att blanda hopp och dressyrblod?

Hade ju själv valt en ädel hopphingst på casa Grande stoet...

fast sandro blodet ger ju även hopphästar. (iof är det ju några led bak på sandakan.)
sedan kan man tex ha en dressyrstammad häst med utmärkt hoppförmåga som man vill förstärka.
man skall ju även sträva för att förbättra gångarterna hos hopphästarna så det behöver inte alls vara fel att blanda med en linje som ger både hopp och dressyr.

Håller med... vad är tanken med att blanda hopp och dressyrblod?

Hade ju själv valt en ädel hopphingst på casa Grande stoet...

Lite halvt OT men hör till att blanda hopp och dressyr blod.

På Bundeschampionatet idag startade en Balou de Rouet - Florestan I. Det är väl bedyligt med outcross än den Gira har gjort.
Den fick dessutom bland de högsta poängen av hästarna e: Balou de Rouet.

Sandra Hit har ju lämnat även hopphästar och Sandakan har ju ändå relativt höga hopp poäng. D-hästarna brukar också kunna hoppa dressutom.

Jag är helt med på Giras tanke och jag fattar inte heller varför det är mer konstigt med en Sandakan-Casa Grande än en Sandakan-Calido I
CG är ju betydligt större och grövre och en nätt typförbättrare är väl super på det stora tunga C-blodet.
Dessutom så är Giras CG-sto ungefär som en ko i tempramentet.
Så lite nerver borde göra sig utmärkt. :idea:

I mina ögon är Casa Grande den felande länken i nämnda avelstänk.
Han är ingen dubbeltalang,milt uttryckt.Övriga led är inget märkligt.
Men känslan i avels sammanhang skall aldrig underskattas....

Vad har folk imot denna hingst ??

jag kan inte förstå... ja anser att Sandro Hit är en kanon förvärvare.

Jag vet att ett par av Sveriges ledande hingsthållare nu är nere i Tyskland och spanar in föl med Sandro Hit blod som hingstämnen, så helt "ute" är han nog inte direkt, så fler än du tycker tydligen att han är en kanonförärvare

I mina ögon är Casa Grande den felande länken i nämnda avelstänk.
Han är ingen dubbeltalang,milt uttryckt.Övriga led är inget märkligt.
Men känslan i avels sammanhang skall aldrig underskattas....

Mja, nu är det ju så att även denna avkomma är avlad för hoppning och inget annat. Men jag kan ju inte enbart roa mig med att plocka fram wc hästar :D. Nog skämtat.

Jag försöker inte få fram någon dubbeltalang utan en mycket god hoppare som dessutom typar upp och ger mer gångarter. Detta efter vad jag sett på mitt modersto (som för övrigt har 140 i blup på hopp...) Även detta vill jag ju ska följa kommande generationer om möjligt.

Även om jag avlar mot prestation så måste jag som uppfödare ibland sätta ner foten och tänka vad jag verkligen vill föra fram med mitt avelsarbete. Jag måste också ta en funderare på hur jag även i framtiden ska kunna ha riktigt bra hästar med bra blod -utan att allt blir för inavlat/linjeavlat. Här såg jag en god kombination där jag förväntar mig att få en god hoppare som förhoppningsvis är lite lättare och behåller eller förhoppningsvis förbättrar sina gångarter. En god grund att stå på för framtida avel -i synnerhet då det blev ett stoföl.

;) Fast jag gillar att göra outcross och gå min egen väg. Tror att jag är tämeligen ensam här i världen om att ha tillverkat en Irco Mena -Calido- Calando avkomma. Även den med ett klart mål utstakat....
Här gjorde jag en annan bedömning än på CG stoet. Men alltid med ett målmedvetet tänkande för ögonen...
:o:bump: lite kul är att det rycks en del i denna avkomman från amerikansk spekulant. Nog om det.

Gira :banana:

Sandro Hit hade enligt Ausgewählte Hengste Deutschland 2006/07(Tysk års bok om godkända higstar) 61st. registrerade hingstar i tyskland en hög siffra och då tillkommer alla i andra länder. samt ny godkända. Hingsten är född 1993 15 år i år En GIGANT!

Man undrar ju över vad de som kallar honom "Sandro shit" jämför med... Don schufro? D-day? Florestan? Master? Alla hingstar ger både bra och dåliga föl - men inte kan man väl med någon ärlighet säga att SH är en usel hingst??

Liknande trådar

T
Avel Väntar i dagarna ett föl efter mitt sto och Flyinges Sandakan. Hennes stam är inte klockren, hon är till 25% travare, något man...
2
Svar
28
· Visningar
3 632
Senast: Miaa
·
Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det...
2
Svar
26
· Visningar
3 198
Senast: Eldfuxen
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 150
Senast: Mayaanna
·
Avel Med ca 1500 besöker trots totalstorm och regn/hagelstormar så blev kvällen riktigt lyckad. Programmet såg ut så här: Falsterbo e...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: ecssory
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10