Sandro Hit ''Sandro Shit''

Sv: Sandro Hit ''Sandro Shit''

Men L- och D-linjerna är väl old news, sa att säga, Donnerhall är född 1981 och Lauries Crusador 1985. Jag skulle säga att bägge är väletablerade hingstlinjer. Men vad är det hetaste heta, det nya? Vem är dressyrens Cornet Obolensky eller Stakkato?

Att jmfr Stakkatos nedärvning med Cornet Obolensky är nog lite svårt och fel.Vi får avvakta hur Clintons avkommmor fungerar i sporten.Cornet Obolensky tillhör definitivt de "hypades" grupp.

Men L- och D-linjerna är väl old news, sa att säga, Donnerhall är född 1981 och Lauries Crusador 1985. Jag skulle säga att bägge är väletablerade hingstlinjer. Men vad är det hetaste heta, det nya?

Sandro Hit och hans söner är populära att betäcka med oavsett vad man här tror om deras förmåga att skapa bra dressyrhästar.

T ex Quarterback är en annan populär hingst i Tyskland. Quaterbacks avkommor är ej så gamla ännu, så även där återstår att se vad det blir av dem.

D, F, L, R och W i stammen är annars de gamla matadorerna som man kan se bra förärvning i dressyr ifrån, men det är svårt att jämföra dem med nya stjärnor vars avkommor ej är så gamla ännu.

En tysk uppfödare sa till mig att han gärna ser sig om efter nytt blod till sina ston, gärna med lite hoppstam längre bak i stammen, han gav som exempel att han använt San Amour, Sunny Boy och Leredo till sina ston i år. Han har själv fött upp godkänd hingst med R blod ( även gdk i Sverige), men han tycker som sagt att det behövs lite nytt blod inom dressyren. Den godkände R-hingstens mamma har en avkomma e. San Amour i år och är nu ombetäckt med San Amour, så han tror verkligen på den kombinationen. Den som lever får se om det nu blir en godkänd hingst igen från det stoet eller ej.

Att jmfr Stakkatos nedärvning med Cornet Obolensky är nog lite svårt och fel.Vi får avvakta hur Clintons avkommmor fungerar i sporten.Cornet Obolensky tillhör definitivt de "hypades" grupp.

Vem har pratat om nedärvning?:confused: Jag konstaterade att bägge är "heta". Utan att lägga nagon värdering i hur bra de är som förärvare.

Intressant att man hittar mycket Pik Bube pa mödernet pa de nya stjärnorna, medan hingstlinjen verkar ganska franvarande? Eller har jag missat nagot?

Då tycker jag att du skall ta dig en titt på inlägget från May Day som är lite innan...

därifrån kom det.

men något har blivit fel när ja skulle citera HMM!

Att jmfr Stakkatos nedärvning med Cornet Obolensky är nog lite svårt och fel.
Vi får avvakta hur Clintons avkommmor fungerar i sporten.Cornet Obolensky tillhör definitivt de "hypades" grupp.

*kl*

Lite intressant att veta vilken Clinton du syftar på?

*kl*

Vi har fått ett stoföl i år e. Sandakan -Casa Grande -Calido I- Calando I.

Än sålänge är vi mer än nöjda. Lugn men verkar vara känslig. Lyssnar bra, men känns inte som någon nybörjarhäst.

Trevliga gångarter och lätt i typen. Nu har hon en mamma som oftast är som en filbunke i alla lägen. Så hon präglas ju bra -om man nu ska lyssna på alla rykten om temperamentet som följer sandro hit blodet.

Gira :banana:

-Som avlat denna fölunge med sikte på en framtida hoppkarriär.

Spännande, jag tror jag kan se hur du har tänkt, hoppas kombinationen faller pa plats med rätt delar fran alla hall!

Det var ju en blandning-Sandakan-Casa Grande.
Hade förstått Sandakan-Calido,men inte detta.

Hur menar du ? Att CO själv är hypad eller att hans värde som avelshingst är det ?

Han har ju ändå gått OS.

Jag tror att folk som säger så troligtvis inte alls har så mkt emot hingsten utan mer att det är ett väldigt tacksamt namn att driva med, ungefär som om man skulle heta Ulla.

Hur menar du ? Att CO själv är hypad eller att hans värde som avelshingst är det ?

Han har ju ändå gått OS.

Framförallt som förärvare.Men är tveksam till ridbarheten hos honom,liksom hans far Clinton.Allt som oftast visar han ovilja till att hoppa,står på bakbenen och tjafsig i munnen.Det kan naturligtvis bero på att han är extremt hårt tagen,att ta ut 9 åringar till OS borde inte vara tillåtet anser jag.Att Tyskland måste göra detta med sitt hästmatrial är märkligt.

Kankse det handlar om "marknadsföring" ännu en gång?
CO är så omtalad, så diskuterad, så "het" att hästfolket "kräver" en OS start för att inte intresset ska slockna...

Allt är färskvara verkar det som i dagens avelsarbete (?)

Jag tyckte ändå att CO utvecklats sedan jag såg honom senast, framförallt såg hans mun bättre ut. Temperamentet är ju fortfarande lite si o så med, men jag tvivlar inte på att det verkligen är en hingst för de riktigt stora tillfällena, OM han har sin hoppvilja kvar, det känns som om han skulle behöva få varva ner lite nu ett tag.

Kankse det handlar om "marknadsföring" ännu en gång? CO är så omtalad, så diskuterad, så "het" att hästfolket "kräver" en OS start för att inte intresset ska slockna...

Allt är färskvara verkar det som i dagens avelsarbete (?)
Jag för mig så är det lite konstigt att man som stor hästproducerande nation skickar en nioårig individ till OS.

Att det har med pengar och politik är jag helt på det klara med. Dock så förstår jag inte riktigt hur det går ihop i det här fallet? Däremot så ställer jag mig frågan om man i Tyskland börjar få brist på hästar med OS kapacitet eftrsom man skickar en sån ung individ?

Jag vet inte jag bara spånar... Något konstigt var det med Tyskarna och deras OS i år...

Med tanke på CO väldigt varierande resultat innan OS så känns det väldigt vågat att skicka honom nu.
Men jag är övertygad om att får han några år till på sig så är tjafset borta. Även Briar hade mycket att säga i yngre år...
CO kan ju onekligen hoppa....

Att låta så unga hästar gå så tuffa rundor så tätt känns inte för mig som genuint horsemanship.Det känns extremt kortsiktigt och nästan lite paniksatsning faktiskt.Förhoppningsvis tänker man om till nästa mästerskap.

Jag för mig så är det lite konstigt att man som stor hästproducerande nation skickar en nioårig individ till OS.

Att det har med pengar och politik är jag helt på det klara med. Dock så förstår jag inte riktigt hur det går ihop i det här fallet? Däremot så ställer jag mig frågan om man i Tyskland börjar få brist på hästar med OS kapacitet eftrsom man skickar en sån ung individ?

Jag vet inte jag bara spånar... Något konstigt var det med Tyskarna och deras OS i år...

Man kanske har varit dålig på att förvalta sina topp individer-bara att ta en ny,det finns ju så många???Läste att Cornet Obolensky 9år går de stora klasserna i Muster i helgen!!!!!Snart skall man frysa in semin på CO,men det finns ju alltid Equi-Bloc..... Ninja är 13 år han får 6 veckors vila.

Man kanske har varit dålig på att förvalta sina topp individer-bara att ta en ny,det finns ju så många???
Tror du att det finns så många då? :) Jag är tveksam...

Läste att Cornet Obolensky 9år går de stora klasserna i Muster i helgen!!!!! Snart skall man frysa in semin på CO,men det finns ju alltid Equi-Bloc..... Ninja är 13 år han får 6 veckors vila.
Jag tror att det kanske handlar om att man vill ha en värdeökning i hästen (CO). Det går ju alltid att plussa på ett par mille till om han har gått OS. Vad tror du om det? :confused:

Att Ninja får ledigt i 6 veckor är jag glad för. Dels så tror jag att det beror på att RGB är upptagen med annat. :angel: Sedan så är det väl så att både häst och ryttare behöver semester. :D

Ninja är ju lite spjutspets för la Sillas fina hästar och deras marknadsföring så han vårdas nog ömt. :D

Liknande trådar

T
Avel Väntar i dagarna ett föl efter mitt sto och Flyinges Sandakan. Hennes stam är inte klockren, hon är till 25% travare, något man...
2
Svar
28
· Visningar
3 632
Senast: Miaa
·
Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det...
2
Svar
26
· Visningar
3 198
Senast: Eldfuxen
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 150
Senast: Mayaanna
·
Avel Med ca 1500 besöker trots totalstorm och regn/hagelstormar så blev kvällen riktigt lyckad. Programmet såg ut så här: Falsterbo e...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: ecssory
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10