Vad tycker ni om dessa stammarna..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare underbarast
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vad tycker ni om dessa stammarna..

Du skrev att "CO har ju verkligen urdalig ridbarhet".

Det är verkligen inte alla som skulle halla med dig om det.

Va!! Vem har sagt att CO har bra ridbarhet??

Så du menar att vara istadig inne på banan och tjaffsa mot handen är bra ridbarhet.

Nej CO är INTE känd för bra ridbarhet och det tror jag ingen skulel säga att han har

Det finns väl mellanting mellan "verkligen urdalig" och "bra" - allt är väl inte svart eller vitt?

Jag tror fortfarande inte att alla skulle halla med dig om att CO har urdalig ridbarhet. Hästar som har urdalig ridbarhet gar inte att tävla de högsta klasserna öht, skulle jag säga.

Senast ändrad:

Men han har inte bra ridbarhet och dessutom hästar som ställer sig på bakbenen inne på en OS arena klassar jag som urdålig ridbarhet oavsett vem som gör det.

Men han har inte bra ridbarhet och dessutom hästar som ställer sig på bakbenen inne på en OS arena klassar jag som urdålig ridbarhet oavsett vem som gör det.

Da definierar vi "urdalig ridbarhet" olika. I min värld kommer de hästarna aldrig sa langt som till en OS-arena.

Det finns väl mellanting mellan "verkligen urdalig" och "bra" - allt är väl inte svart eller vitt?

Jag tror fortfarande inte att alla skulle halla med dig om att CO har urdalig ridbarhet. Hästar som har urdalig ridbarhet gar inte att tävla de högsta klasserna öht, skulle jag säga.

Visst kan de gå höga klasser med dålig ridbarhet finns en hel del lysande exempel på det, och det som kompenserar det är de ryttare som sitter ovanpå.

Tror inte att det är många som skulle vilja rida CO eller som skulle klara av honom för den delen heller.

Men jag antar att du och jag inte har samma refram när det gäller ridbarhet helt enkelt en häst med bra ridbarhet är en häst som många kan rida och inte bara en specifik ryttare.

Och jag vidhaller att det finns mellanting mellan "verkligen urdalig" och "bra". Ridbarhet är en glidande skala, inte svart-vitt.

*knapplån*

jag fattar inte hur ni orkar?!? :confused: kan ni inte sluta nu... måste CO vara ett sånt hett ämne hela tiden? :confused: hur orkar ni? förstöra en hel tråd pga ert j**la tjafs.. :devil:
kan ni inte ta det privat i stället? :confused:

till trådskaparen: jag hade tagit vilket föl som helst av de du räknar upp bara på stammen! :love: MEN det viktigaste är ju att fölet passar in på dina kriterier.. att det blir som DU vill!
måste bara fråga om det är hingstföl alltihopa eller några stoföl? och det låter inte som om de finns i Sverige med tanke på stammarna?!

Da definierar vi "urdalig ridbarhet" olika. I min värld kommer de hästarna aldrig sa langt som till en OS-arena.

Ridbarheten har inte med hur långt upp i klasserna en häst kommer, där kommer proffsryttaren in. Hästar med scoop och förmåga brukar komma långt bara någon vill ta tag i dem.

Baloubet är ett lysande exempel på en sådan häst. Finns hur många som helst som inte har bra ridbarhet men som ändå går upp i klasserna.

*knapplån*

jag fattar inte hur ni orkar?!? :confused: kan ni inte sluta nu... måste CO vara ett sånt hett ämne hela tiden? :confused: hur orkar ni? förstöra en hel tråd pga ert j**la tjafs.. :devil:
kan ni inte ta det privat i stället? :confused:

till trådskaparen: jag hade tagit vilket föl som helst av de du räknar upp bara på stammen! :love: MEN det viktigaste är ju att fölet passar in på dina kriterier.. att det blir som DU vill!
måste bara fråga om det är hingstföl alltihopa eller några stoföl? och det låter inte som om de finns i Sverige med tanke på stammarna?!

Ursäkta?:confused:

Mitt jävla tjafs? Vilket enormt otrevligt sätt du har att uttrycka dig. :crazy:

Ridbarheten har inte med hur långt upp i klasserna en häst kommer, där kommer proffsryttaren in. Hästar med scoop och förmåga brukar komma långt bara någon vill ta tag i dem.

Baloubet är ett lysande exempel på en sådan häst. Finns hur många som helst som inte har bra ridbarhet men som ändå går upp i klasserna.

Som sagt, i min värld finns det mellanting mellan "verkligen urdalig" och "bra". Men inte i din?

oj, var det ett enormt otrevligt sätt? :confused: jag tycker bara att det är dumt att förstöra en tråd på det här sättet.. kanske bättre att ta allt sånt privat i stället, trådskaparen ville ju bara veta vad "vi" tyckte om stammarna... inte diskutera CO eller Clinton..

Men eftersom en av fölungarna har en stam som är väldigt lik Cornet Obolenskys sa är det väl i högsta grad relevant vad folk anser om den stammen?

Att kalla folks inlägg för "Jävla tjafs:devil:" tycker inte jag är särskilt trevligt, gör du?

Som sagt, i min värld finns det mellanting mellan "verkligen urdalig" och "bra". Men inte i din?

Självfallet skall det vara en häst som har kapacitet för att hoppa stora klasser och där tycker jag att tex CO har urdålig ridbarhet.

Det är förmågan dvs kapaciteten som tar dem dit med mkt skickliga ryttare

Självfallet finns det hästar som mindre bra ridbarhet och de som har dålig ridbarhet. Men vad jag klassar in där beror på vad man ser. Just CO sett att bete sig på OS så klassar jag in honom som urdålig för där hamnar alla som är istadiga

i mina ögon är det tjafs.. :D jag förstår inte hur folket orkar :confused: det är ju totalt meningslöst då de tycker olika.. lär inte komma fram till något alls..

vill man veta vad folket tycker om CO så är det bara att söka här på buke så får man veta det ;)
och det är klart att det är relevant vad folket anser om stammen då den påminner om CO´s - men behöver man skriva inlägg efter inlägg där man "babblar" om ridbarhet etc? :confused:

*K-L*

Varför inte bara acceptera att vi alla har väldigt olika åsikter om både CO ?

Vad man än tycker så måste man ju ändå säga att väcker känslor:D

Jag såg tidigare här i tråden att ngn undvek franskt blod pga dålig ridbarhet:eek: - där håller jag inte alls med , men jag brydde mig aldrig om att ens kommentera det hela, mest pga att det alltid är så att man har olika kunskap, olika ridstilar, olika krav och framförallt - olika önskemål..

Om det varit jag som skulle kika på fölen så hade nr 2,3 och 4 vara klart intressanta.

Senast ändrad:

Alla fölen har mkt intressanta stammar. Hade jag varit du så hade jag velat veta vad mammorna gjort. Har de tävlat själva? Har de lämnat flera avkommor och vad har de isåfall gjort? Vad kan uppfödaren berätta mer om mödernet? Har det lämnat godkända hingstar osv?

Får du svar på dessa frågor kan du se vilka som kommer från bra möderne eller inte. Därifrån hade jag gallrat på vilka stammar jag tyckt bäst om eller inte!

Ja precis. Jag mailade i morse och frågade lite om mamman. Får se om jag får svar under dagen.:laugh:

hade jag behövt välja direkt av, bara på det du skrivit så föl nr 3. Jag är barnsligt svag för Capital/Caletto.
Du har ingen bild på den?

Angående det här pratet om CO och Clinton så håller jag med dig.

Det beror ju HELT på vad man har för önskemål och ridstil. Jag gillar hästar som är lite "galna" och pigga/heta och lite busiga. Jag trivs inte på en häst som går i en takt, går i form mellan hindrena och so lyssnar på minsta lilla hjälp.

Och med mina önskemål så tror jag faktiskt att Clinton kan passa mig.

Är det någon mer som kan säga något om hur fölet ser ut?:laugh:

Liknande trådar

Avel Dessa är nu publicerade och gratis tillgängliga fram till 7 mars. Det finns flera olika indelningar som de rankar efter så de lättaste...
Svar
1
· Visningar
1 069
Senast: Gabby_Ossi
·
L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 258
Senast: Laahra
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 615
Senast: SeagirlM
·
Avel En del har det väl redan stått om här men vissa är nya, saxat från Ridsport Nya spermaimporter 2007 Det har tillkomit...
Svar
10
· Visningar
2 051
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10