Unghäst VM, Zangersheide -08

Sv: Unghäst VM, Zangersheide -08

man skall tänka på sin häst först och främst. För mig är inte hästen en tävlingsmaskin och kommer aldrig att bli.

Håller absolut med, men går det ihop med ...

Ja jag undrar om din häst hade hoppat bättre i Norrköping och Strömsholm med en fraktur i benet ? Jag tror de flesta hade gått ganska kasst då, så inget vi hänger upp oss på.

Du glömde nog att du skickade ett pm till mig förra veckan om att du fått svar att det INTE var hepatit.

Hepatit är gulsot och det har han inte, men som jag skrev så var SVA.s prover neg på Herpes virus, medan vi fick svar på de proverna som skickades till tyskland och där hade han för höga antikroppar på herpes, såvida han inte nyligen blivit vacc mot herpes infektion, vilket inte är gjort.

Ang Strömsholm/Polen så har du nog missuppfattat en del...

Det berodde inte på att hästen hade Blivit beh 4v innan och behövde vila...Det vet du också, att ryttarna ansökte om att få tävla internationellt för att samla poäng samt att prispengarna var betydligt bättre i dom större klasserna som övriga hästar gick.

Övriga saker väljer jag att INTE kommentera, denna diskussion är på för låg nivå och verkar bara spåra ur...Att försöka smutskasta andra gör ingen glad.

Min häst är för mig, en mkt fin och trevlig häst som har en fin inställning till sitt arbete och den hästen är jag också väldigt rädd om.

Nu är det klar vilka som fick WildCard:

Läs mer här

I år var det bara fyra från varje ålderskategori till skillnad från tidigare år.

Och här viner pajerna. Limbotävling?

/Mabuse (som i sana här lägen är glad att jag inte hör hemma i elitkretsarna i hästvärlden. Jisses!)

Om d är de här som tillhör den såkallade eliten o för såna diskussioner blir jag mörkrädd..../ann som är totalt ovetande om vilka människorna bakom nicken är..

Ja, då har vi tagit ett genrep ingör VM, resultat i 130 var dubbel nolla men med ett tidsfel i omhoppningen, (Hoppade öppet vatten för första gången och det gick strålande!) Tog det som en skolrunda eftersom han vilat pga virus sen Falsterbo och detta var första starten, 140- dubbelnolla och 3:e plac! Maria Gretzer på Hip Hop segrare i klassen. Men min skötte sig super och det såg lätt och okomplicerat ut, vilket känns skönt inför Zangersheide....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter SWB och Svenska Ridsportförbundet skickar en blandad kompott till unghäst-VM i holländska Ermelo. Fullt 5-årslag, halvfullt i...
Svar
0
· Visningar
462
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) UNGHÄST-VM I HOPPNING: (Uppdaterad kl 18:00) I dag är det dags för det andra kvalet för 5-, 6- och 7-åringarna nere på...
Svar
0
· Visningar
635
Senast: Gunnar
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 793
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10