Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag undrar om nån här vet nåt om hingstarna; Schwarm f 1966 Glockenklang f 1958 Herbststurm f 1962
Svar
16
· Visningar
1 689
Senast: Görel
·
Avel Var och tittade på en unghäst, modern var en engelsk import, men blev lite förvånad då jag insåg att fadern nog var tysk och morfar...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Melynda
·
Avel Hej på er! Nu behöver jag goda råd. Trots flera seminationer med två olika hingstar (som båda ska ha god fertilitet) har mitt sto inte...
Svar
18
· Visningar
1 739
Senast: rebeckasff
·
Avel Någon som kan berätta lite för mig om denna hingst? Har han förärvt sig väl? Vad hade han för avelsvärderingsutlåtande? I min...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 192
Senast: Melynda
·
I
Avel Mitt sto har under det 1,5 år jag ägt henne, varit väldigt speciellt, och inte på det positiva sättet. Men nu har hon verkligen gjort...
Svar
12
· Visningar
1 071
Senast: Insanity
·
Avel Hej, Har för mig att jag har sett nåt om att det ska produceras en hingstbok för SWB för 2009. Jag har sökt men kan inte hitta nåt på...
Svar
2
· Visningar
1 337
Senast: Cyllene
·
L
Avel Det är vårt första föl och eftersom det verkar som om vi inte kan behålla stoet (pga skada) så behöver jag ev. påbörja en snabb...
Svar
13
· Visningar
1 727
Senast: Elma_vip
·
Avel Jag har ett sto på G med mycket spännande stam :d. Hon har dock en skada i SI-leden (som jag har förstått inte är en egentlig led?), och...
Svar
13
· Visningar
2 765
Senast: Fredag
·
G
Avel Kan man försäkra fostret efter 45 dagar? Vad kostar det ungefär? Får man då ut pengar om stoet inte är dräktig vi 90 dagar? Går i...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: ameo
·
Avel Ni som avlar fram ridponnier, hur "motiverar" ni i era hingstval? och vad har ni för ston? hur pass säkra är ni på att avkomman...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rodde
·
Avel hej! Nu skall jag vara jobbig och starta ytterligare en hingsttips tråd... Jag kommer troligtvis att betäcka mitt Bellini sto i år och...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 359
Senast: HBKbruden
·
M
Avel Nyfiken på vad dessa fullblod gjort och vad dom lämnat för avkommor? Inom ridsport eller galopp? Jag har i mitt stos stam ett**sto...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: Månsane
·
B
Avel Jag har en gammal gentleman som är efter dressyrhingsten Brisad. Nu var det ju ganska många år sedan Brisad gick ur tiden men...
Svar
17
· Visningar
1 522
Senast: black pearl
·
M
Avel Hej! Jag är ingen avelsexpert, därför slänger jag in frågan här. Hur ser ni på faktumet att man avlar på trialngelmärkta ston? Då...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 624
Senast: KLNF
·
E
Avel Jag skulle vilja att ni skriver era tankar om dessa hingstar: Don Primero, Bocelli, Dionysos, Hohenstaufen. Vilka ston ni tror de passar...
Svar
11
· Visningar
1 326
Senast: ann80
·
K
Avel Prövar igen att samla alla arabhästfolk till lite allmänt snack om våra ögonstenar :D Några som har några speciella...
2
Svar
24
· Visningar
2 553
Senast: Tez1
·
C
Avel Elitauktionen för fölungar och avelsston i Verden har ägt rum nu. Jag roade mig med att sortera ut alla fölungar som såldes för minst...
Svar
8
· Visningar
1 776
Senast: Gullegryn
·
Avel Någon som vet lite om Jos Lansinks hingst Cavalor Cumano? Försökt att hitta lite info om honom utan någon större framgång. Han har...
Svar
3
· Visningar
1 330
Senast: leadfoot
·
S
Avel Om man äger ett föl som visas på fölvisning som blir klass I (tex) och man sedan säljer fölet, är det vanligt att man brukar lämna med...
Svar
17
· Visningar
1 512
Senast: Katinkas 2
·
Avel Jag är inte speciellt intresserad av vilket bolag utan hur ni resonerar när det gäller att försäkra ston som inte ska användas i sporten...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10