Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Hur vanligt är det att ni väljer att namnge era föl efter fadern resp. moderns namn eller begynnelsebokstäver i namnen? Mitt stos alla...
Svar
19
· Visningar
1 901
Senast: Lintrollet
·
C
Avel Ny här, hoppas jag skriver i rätt forum. Jag har hittat en häst i Holland som verkar trevlig med en tilltalande stam, en unghingst. Ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Cozmoz
·
I
Avel Tidigare så har jag för mej att man kunde kolla upp ponnyerna på asrp.se i nån form av databas. Då sökte man på namn, eller regnummer...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: carinah
·
S
Avel Jag är HELT grön på det här med avel, har hållt på med hästar i 13 år men har aldrig tänkt tanken att ta föl förrän nu. Jag kan...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: sorbisen
·
Avel Jag har varit på uppsamlings premiering samt fölbesiktning, en trevlig tillställning men det fick mig verkligen att fundera… Är dessa...
Svar
16
· Visningar
1 657
Senast: kicket
·
Avel Jag har senaste tiden plöjt igenom hästannonser ganska frekvent, och eftersom jag sitter hemma med krossad fot i högläge ft, gör jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 026
Senast: Masse
·
Avel Nu kommer mina knäppa frågor som vanligt :angel: Om man har ett hblsto och betäcker henne med ett fbl som enbart är godkänd för...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Kratus
·
Avel Jag har försökt att hitta info om hingsten Chabrias men det har inte givit något resultat alls. Någon som vet något? /U
Svar
3
· Visningar
727
Senast: pastejja
·
G
Avel Efter att många av ASVH:s medlemmar efterfrågat individbaserad avelsrådgivning för sina ston har ASVH bestämt att föreningen ska erbjuda...
Svar
17
· Visningar
1 686
Senast: clownen
·
C
Avel Såg på ASVH:s hemsida att anmälda föl nu börjat att läggas ut. http://www.asvh.se/auktion/auktion.htm Det är fortfarande inte så...
Svar
10
· Visningar
1 478
Senast: Northern
·
Avel Det talas ju mycket om att uppfödare varken får cred eller lön för mödan. Jag trodde bla att asvh och de lokala förbunden skulle jobba...
2
Svar
30
· Visningar
2 464
Senast: wolken fee
·
Avel Ni som har hingstar för fri betäckning alt har använt er av detta vid betäckning av sto, hoppas jag orkar svara på lite frågor! 1...
Svar
3
· Visningar
1 807
Senast: nexxa
·
C
Avel Jag gör en ny tråd då jag tycker att den förra tråden om en ökad internationell konkurrenskraft har spårat ur och kommit helt från ämnet...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 517
Senast: clownen
·
A
Avel Jag köpte förra året en tyskfödd häst som varit i Sverige ett fåtal månader och endast tävlat lite lokala unghästklasser och enbart...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Bubbla
·
G
Avel Om ett föl är uttåad lite mer på ena benet än på det andra, finns det någon chans att det rättar till sig med tiden, eller är det kört...
Svar
9
· Visningar
1 868
Senast: Gisburne
·
Avel Jag har nyss köpt en underbar liten arabprinsessa :love: som är e. Notariat, och verkar ha en rätt fin polsk stamtavla som innehåller de...
2
Svar
23
· Visningar
2 727
Senast: Lavinia
·
Avel Hur brukar det gå till om man lånar ut sitt sto (De Niro -Master )för att låta någon ta ett föl efter henne ? Hur ser det ut...
2
Svar
22
· Visningar
3 771
Senast: QuickStar
·
W
Avel Någon som vet vad det kostar att genomföra ett bruksprov för en treårig hingst i Sverige?:banana: ¤ Själva bruksprovet, anmälnings...
Svar
4
· Visningar
1 055
Senast: black pearl
·
P
Avel Hej jag undrar om det finns någon i Sverige som äger, avlar eller tränar Paso Fino hästar?
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Brillan
·
L
Avel Vi var på extrakoll idag med vårt sto två veckor efter 90-dagars och nu tror vet att det finns ett föl:banana: trots allt. Fosterblåsan...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: Leteng
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10