C
clownen
Sv: Vad behöver vi för tillvägagångssätt..
Tvärtom jag vill ha en diskussion om vilka konkurrensfördelar vi kan använda oss av och vilka vi anser oss ha eller kunna skapa, för att öka vår internationella konkurrens. Jag vill helt enkelt ha ett internationellt "sug" efter SWB ungefär som efter holseinerhästar i hoppning etc.
Jag har inte sagt att vi inte ska föda upp topphästar för den svenska marknaden? Tvärtom jag skulle bli väldigt glad om vi hade ett OS där alla svenska ryttarna red på svenskfödda hästar.Varför inte föda upp topphästar för den svenska marknaden? Är verkligen målet att exportera det bästa vi har? Jag såg heller att fler toppryttare red svenskfödda hästar, det gagnar svensk avel och svensk ridsport.
Tvärtom jag vill ha en diskussion om vilka konkurrensfördelar vi kan använda oss av och vilka vi anser oss ha eller kunna skapa, för att öka vår internationella konkurrens. Jag vill helt enkelt ha ett internationellt "sug" efter SWB ungefär som efter holseinerhästar i hoppning etc.
Den aveln har inte jag råd att bedriva. Jag måste bedriva en avel som är ekonomiskt försvarbar.Tom de som avlar på grannens hingst gör en god gärning.