Sv: Det här med att uppfödare inte får någon cred
Jag tycker det är synd att inte uppfödarna syns mer än vad de gör, men i ditt inlägg kritiserade du fel instans. Mitt svar var ju för övrigt riktat till clownen som poängterade att fler borde få cred, och följaktligen var det heller inte dig jag anklagade för att vara gnällig. Men när du ändå tar upp det så - jo,jag tycker det var mer gnäll än konstruktiv kritik, det är en viss skillnad. Vad jag vill ha en klapp på axeln för? Alla timmar jag lagt på föreningsarbetet, alla mil jag kört för att hjälpa till på unghästtester, alla frågor jag svarat på i telefonen och via mail, arbete med att ta emot anmälningar, sköta föreningens hemsida så den hålls uppdaterad osv osv. Men det är många fler än jag som gör sådant och jag tycker alla dom är värda en klapp på axeln! Jag har ingen aning om hur mycket du bidrar med i din lokalförening men återigen, det var inte dig inlägget var riktat till i första hand... Problemet är bara att folk pratar om att "dom" borde ditt eller datt. "Dom" är också människor med jobb, familj och egna hästar att ta hand om, men tar sig ändå tid att ordna dessa evenemang. Lite off topic men bra att ha i bakhuvudet när man lägger fram sin kritik.