Att min mobbande före detta handledare sitter I etikrådet i mitt fackförbund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En sån sak skulle faktiskt få mig att byta förbund OM möjligt.Att min mobbande före detta handledare sitter I etikrådet i mitt fackförbund.
Min största fackliga besvikelse: På grund av arbetsmiljöproblem och låga löner bland annat så har många med mitt yrke valt andra arbeten. Nu är det skriande "brist" på verksam personal med mitt yrke. Fackets svar? Utbilda fler NU!
Jag gick på vändande post ur facket och de fick en hel del kritik för sitt ganska tondöva utspel.
Helt enig. Fast lönen har gått upp en del senaste tiden. Kan bli så när arbetsplatserna inte kan bedriva sin verksamhet - hoppsan då tjänade man visst inga pengar alls.Jag gissar att du har samma fack/yrke som mig. Är inte heller med, känns mer som en organisation för arbetsgivarna
Håller stenhårt på att det inte kan vara så himla stor brist när lönen fortfarande, jämförelsevis med andra yrken, är låg
Från det ni skriver hade jag inte heller velat vara kvar i fackförbundet, men så har jag inte ju hela bilden heller, och lyckligtvis är det ju inte relevant för mig i nuläget, men jag känner verkligen med er.Helt enig. Fast lönen har gått upp en del senaste tiden. Kan bli så när arbetsplatserna inte kan bedriva sin verksamhet - hoppsan då tjänade man visst inga pengar alls.