Utställningar och premeringar 2008

Sv: Utställningar och premeringar 2008

Yes sir, jag vet. Men jag mena bara att han är flätad just på dessa bilder jag la ut :angel:

Sorry om jag skriver klantigt..

Nu har det gått ett tag, har det kommit ut någe mer om platser för premeringar/utställningar i sommar :angel:

Propparna behöver inte vara inne förrän i mars för godkännande så det kan dröja ett tag till.

Den enda utställningen jag vet på rak arm är hingstuställningen för ponnyhingstar i ala åldrar och raser som är den 24 februari i Riala. Perfekt tillfälle för stoägare runt omkring.

Men jag vill ställa ut... Dessutom jobbar jag på söndag :( (nästa).

Schemat so far för oss (om det blir så) är tänkt såhär:

5 April, Rockelstad
11 Maj, unghästutställning, Ölmstad (SCS tror jag)
31 Maj, Kvinnersta

17 Aug, Tidaholm

Och så RIKS (SCS) men det vet jag inte när det är ännu.

Det är en preliminär lista, några är ganska långt bort. Men hittills har hon åkt bra och fortsätter hon göra det så kanske vi kuskar land och rike runt.

Oj vad kul att du ska iväg på så mycket =)

Har fortfarande inte fått hem passet för Bilbo, så jag har inte anmält ännu. Men som det ser ut så blir det 31 maj för ponnyn.

Sedan premering för mitt sto och fölmönstring ev för fölet (när man nu gör sådant) :P

*kl*

För oss blir det Kvinnersta på RIKS (SMHF) i juli. Båda stona ska med, den ena ska stambokföras och den andra ska visas för diplom. Så får vi se hur det går. Men roligt är det. ;)

Sv: Utställningar och premeringar 2008 *Uppdatering*

Hallå!!

Nu såg jag att det äntligen kommit upp tider och platser för sommarpremeringar =) Har dom funnits ute länge tro?

Jag kika in mig på Jönköping den 24/8 (Alla raser) och även
Jälla 23/8 och 21/9, en fråga där. Vart ligger Jälla? Denna oxå (Alla raser)

Jag ska visa upp mitt vbl (travare) sto, hon kommer dock ha föl vid sidan. Hon är beräknad 22/6, är det för långt och åka till Jönköping när fölet är ca 2mån gammal? Från oss är det ca 20mil dit.

Jälla vet jag inte vart det ligger så? Hjälp där gärna :) Kika på kartan men finns två Jälla :confused:

Sv: Utställningar och premeringar 2008 *Uppdatering*

Jälla ligger utanför Uppsala.

Nej det är inte för långt för dem att åka då.

Aaha Uppsala, då är det nog närmare dit tror jag =)

Tack för att du svara. Ska kika upp det där genast :bow:

Hej hej.... Ska oxå visa mitt New Forest sto i sommar!!! Då hon även ska betäckas blir det tyvärr bara 2 ggr i år. Funderar även på att få en bedömining på min halvblods import. Mer info och länkar för utställningar ( främst ponny/alla raser) finns här!

// My

Hihii, isåfall ska vi till samma ställe två gånger ;)

Eller ja, det beror på vilken gång Jälla blir för dig. Alltså för mig som har en vbltravare, det är väl ingen ide och åka iväg på fler sommarpremeringar då va? För hon kommer inte få någon poäng utan det är bara extriört, fölet blir det väl inget med?

Hjälp, är så ny på detta så jag skäms för dessa frågor :o
VAd ska min brud kunna vid detta? Är som sagt inte jag som ska stå med henne där, men bra och veta iaf.

Man åker bara på 1 sommarpremiering/år. Utställningar däremot kan man åka på flera :)
Troligen kommer det att bli en utställning öppen för alla raser i Roslagen nästa sommar.

Om vi köper tillbaka ett gammalt avelsto så kommer även vi att åka till Jälla i höst.

Okey, tack för svaret.

VAd är det för skillnader på Sommarpremering och Utställning?
Finns det alla raser inom utställning med? :p

''''''STORT TRÅDKAP''''''''''

http://www.pixbox.se/pic_show_id19065270.html

Här är hon pärlan Candinella. Vi var och tittade på henne när hon var till salu i höstas, en helt underbar ponny :love: Min dotter fick provrida själv.
Jag hade hennes mamma Ceder Urtica fram till hon avlivades 29 år gammal -05.
Jag ville så gärna köpa henne och nu i efterhand skulle jag kunna ge mycket mer är 10.000 för henne, jag ångrar att jag inte la ett bud då men ägaren hade hittat någon som bodde närmare stockholm.
Jag antar att det var ni som fick köpa henne. Jag blev väldigt ledsen men jag förstod att hemmet var viktigare än priset, men jag undrade lite då vad som var fel på oss...! :cry:
Lycka till med avelsplanerna och Candinella. Ta väl hand om henne.

Okey, tack för svaret.

VAd är det för skillnader på Sommarpremering och Utställning?
Finns det alla raser inom utställning med? :p

Sommarpremiering är en avelsvärdering medan utställning är show och tävling. Det är på sommarpremieringen de flesta rasers 3 åringar kan få avelsdiplom och alla stona får sin bedömning inför stambokförning / ev höjning av avelsbokstav.

Okey då förstår jag, men då kan jag med annat ord inte ställa ut min tösa vbltravaren i en utställning, utan det får bli endast sommarpremeringen i år.

''''''STORT TRÅDKAP''''''''''

http://www.pixbox.se/pic_show_id19065270.html

Här är hon pärlan Candinella. Vi var och tittade på henne när hon var till salu i höstas, en helt underbar ponny :love: Min dotter fick provrida själv.
Jag hade hennes mamma Ceder Urtica fram till hon avlivades 29 år gammal -05.
Jag ville så gärna köpa henne och nu i efterhand skulle jag kunna ge mycket mer är 10.000 för henne, jag ångrar att jag inte la ett bud då men ägaren hade hittat någon som bodde närmare stockholm.
Jag antar att det var ni som fick köpa henne. Jag blev väldigt ledsen men jag förstod att hemmet var viktigare än priset, men jag undrade lite då vad som var fel på oss...! :cry:
Lycka till med avelsplanerna och Candinella. Ta väl hand om henne.

Hej Hej....

LOVAR att ta väl hand om henne!!!! Ni får jätte gärna komma och hälsa på om ni vill. Skulle även bli såååå glad om jag kunde få bilder på Ceder Urtica? försökte med uppfödaren men det gick inge vidare. // Mye

Okey då förstår jag, men då kan jag med annat ord inte ställa ut min tösa vbltravaren i en utställning, utan det får bli endast sommarpremeringen i år.

Misströsta inte, det finns ju fåtal utställningar öppna för alla raser :) men de är väldigt få :(

Okey, men får jag då fråga hur/Vart man hittar dessa :p

Sommarpremeringarna är lätt dom finns på på svehast, men ja Utställningar då? Jag är ingen som håller på med sådant här, men hade varit skoj med tanke på att hon även får föl nu. En gång kan man ställa ut en vbltravare tycker jag :angel:

Lite udda möjligtvis, men ääh.. Vill se vad min brud kan gå för med :bump: :o

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 862
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
965
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 268
Senast: Görel
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat