Utställningar och premeringar 2008

Sv: Utställningar och premeringar 2008

Min är ju beräknad ungefär samtidigt (lite tidigare) och det är sist evenemanget jag åker på innan fölning. (Det är naturligtvis inte det stoet jag visar!)

Ok, men då vill jag nästan testa detta. Min får ju sprutor för virusabort oxå. Sen ska dom ju intr gå i samma hage, men hagarna ligger dock bredvid varandra.

Snackade med en som (Undrar om hon var ena domaren) till 31 maj, men iaf, vi var väldigt välkomna med gamlingen och hon snacka om någon träning någonstans, jag skulle hålla utkik, vad är det för träning :angel:

Welsh: Jasså, så man kan göra det, vad kul! Då vet man det :)

Jo, det bästa är ju att springa med stona själv. Mitt sto brukar nog inte bry sig så mycket om vem som håller i snöret men det är klart matte kanske kan lura fram något lite extra. Förra gången (1994) jag skulle stambokföra och visa fölis var ju när den blivande modren var liten och då har jag för mig att dom bara tittade på skritt och trav på fölungen, har det ändrats nu eller är det jag som har altzeimer-light. Har även för mig att fölisen sprang lös bredvid. Mitt sto är ju ganska gammalt nu så jag antar att jag inte får några poäng på henne utan bara omdöme. Tror inte stambokföringen är några problem men man vill ju att lillen ska göra sitt bästa så den får höga poäng.

Måste få fråga en pinsam fråga.. Någon sa något med grönt kort för utställningar och premeringar :confused: Måste man ha det?

Det är nog bestämt att jag tar Bilbo (Connemaran) och drar till Kvinnesta den 31 Maj och visar upp honom där nu iaf. Men dom sa något med att det skulle komma en träning inför det snart, funderar på om man skulle åkt på den med för att se lite mer hur man gör :angel:

Förra året visade man först fölet uppställt, därefter har jag för mig att det fick springa fritt bredvid mamma som fick skritta och trava. Sedan släpptes stoet också och sto och föl visades fritt i trav och galopp.

Oj, oj, ska gamla tanten springa alldeles lös så lär det bli bock och hopp på stället. Hon brukar uppskatta sådana aktiviteter något fruktansvärt. Undrar om man kan uppfinna någon ny gångart kanske när man ändå har en massa kontrollanter närvarande :D Detta är helt nytt sedan jag var i premieringsringen sist, då visade man bara stoet fram och tillbaka i skritt och trav, sedan var det inte mer har jag för mig.

Det är därför jag börjat träna min tant (18 år) redan nu så att det mesta sitter när fölis kommer:D

Nix inga utbildningar, det är bara att åka och se glad ut!

Då syns vi på Kvinnersta! Min är liten och grå ;)

(Ska bara vaska fram passet från andra ägaren så jag kan anmäla).

Haha jösses, det kommer gå åt pipsvängen känns det som :angel:

Ska bli kul iaf :D

Japp vi ses då, (måste själv leta reda på alla hans papper)

Min är visad förut och tränad en del vid hand så det är nog inget problem, tror jag får man väl tillägga för man vet ju aldrig vad gamla tanter kan hitta på :crazy: Problemet ligger nog i att släppa henne lös och försöka få henne att trava och galoppera utan att leva rullan fullkomligt, men det kanske inte gör något om hon tar någon repa i glädjebockar innan hon galopperar normalt :D

På sommar premieringarna så visas alla raser utan halvblod. Där finns chans att visa både korsningshäst och rasren shetlandsponny.

På sommarpremigeringarna här i halland e det halvblod med.

Fölmönsting brukar vara på hösten och på dom vi visar våra ardenner eller nordsvensk föl brukar det va med vilka raser som helst, det är ju en jätte bra träning för fölet att komma bort lite.

Låter ju himla bra, men gäller detta även korsningsföl :confused:

ja då det har gått bra på dom ställe jag varit på.

Okey, ja men då kanske man ska fundera på en sådan till hösten då. Men frågan är om inte min är lite väl liten att åka iväg på något sådant då, visst måste väl sto får följa om den är liten? :o

Funderar på att slänga ut en bild på min gamling och se vad ni tycker om honom. Han är en aning tjock just nu :o Men det kanske hinner försvinna lite innan ponnyutställningen den 31 om vi har tur. hehe

Våra föl brukar få åka med på utställning när de är över månaden.

Okey, men då kanske man ska fundera lite på fölmönstring med... Alltid kul och vara med där man kan.

Men jag är heller ingen som tänkt åka på utställningar från början så vi får se med den saken :angel: Jag avskyr då att vara på plan, minns hur det var när jag hopptävla, hihii.. Blir nog aldrig av igen måste jag säga. :rofl: Men då var jag yngre med, våga lite mer kanske?

Här är den stiliga herren som blir 26år i maj :)
Honom jag funderar på att dra till Kvinnersta med. Vi får se på den saken.

Här är han lite fixad med, flätor :angel:

Hstarna071117027.jpg

Hstarna071117028.jpg

Connemaror ska visas "ofriserade". Dvs oflätade, lång man, lång svans, hovskägget kvar osv.

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 862
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
966
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 268
Senast: Görel
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat