Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varmblodstravare är inte godkänd av någon annan stambok än sin egen så ditt sto kan inte stamboksföras i någon annan stambok, men då antar jag att hon måste ha renrasig avkomma vid sidan.
Fölet är med när mamma blir bedömd.
Ok, så fölet kommer vara med vid sidan? Som jag sa vissa har sagt nej fölet ska inte visas på banan när stoet ska visas och andra säger att den ska vara med stoet. Antar att någon måste hålla fölet då, för dn får ju knappast springa löst va![]()
På de utställningar/visningar jag varit på har fölet varit med mamman inne på bedömningsbanan och någon har lett det för att det inte ska störa visningen av mamman.
Okey tack för den. Usch då måste jag ju hitta en till som kan röra sig med fölet medGillar inte och stå i centrum
![]()
Okey jo precis.
Tänkte bara på hur det blir vid sommarpremeringen som sagt, för att åka på utställning kan jag ju inte göra med min travare som jag fattat så därför blir det en premering.
Fölmönstring, när görs sånt? Gäller det alla raser med inkl korsningar?
Vi väntar ev shettisföl oxå i sommar, stallägaren fick hem ett sto som ev är dräktig för ett tag sedan. Funderar på att visa upp denne med samt fölet givetvis.
Jag hoppas kunna visa årets föl vid fölmönstringen på Stjärnborg 17 augusti. Men det blir ingen stamboksföring för mitt sto har vita papper medan avkomman får gröna.
På sommar premieringarna så visas alla raser utan halvblod. Där finns chans att visa både korsningshäst och rasren shetlandsponny.Jag har skrivit protokoll på fölvisningar för ponnyer så det finns för shettisar också. Däremot tror jag att det kan bli svårt att få visa en rasren ponny ihop med en stor korsningshäst på samma ställe. Det brukar vara olika lokala rasföreningar som ordnar visningar och utställningar.