Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat Vi har saker att fira ikväll och alla är sugna på grekiskt, främst för tzatzikins skull. Vi har inte tillgång till grill, så vad gör vi...
Svar
13
· Visningar
944
Senast: IsisEm
·
Kropp & Själ Jag har väl inte sminkat mig på säkert 15 år eller så men känner att jag nog ibland numera skulle vilja dölja att jag är blekfet och... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 602
Senast: Seabaz
·
Relationer Nu när jag och killen har blivit sambos så vill vi sätta oss ner och diskutera ekonomin. Jag tjänar mindre än hälften av vad han tjänar... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
7 260
Senast: Hyacinth
·
Äldre De ska skriva ihop lite kul grejer om oss på jobbet och ha på vår interna hemsida, så vi ska svara på lite frågor, en fråga var: -Mitt...
Svar
9
· Visningar
400
Senast: France
·
Kropp & Själ När ni duschar och tvättar er, vad använder ni då att skrubba er med? Jag har använt svamp (med en mjuk och en skrovlig sida) och... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 857
Senast: Alos
·
Relationer En närståendes ex-sambo har hela tiden sen de separerade vägrat att "släppa" hyreskontraktet de båda står på. Hen flyttade ut för ca 2...
Svar
14
· Visningar
1 118
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag håller på med en skoluppgift och har fastnat lite. Det handlar helt enkelt om att Jerusalem är en helig stad för dessa tre...
Svar
15
· Visningar
901
Senast: CillaW
·
Äldre Vi har en liten uteplats utanför lägenheten ca 4x6 m. Den är avskärmad med en häck i framkant och mot grannen, öppen åt det andra...
Svar
17
· Visningar
2 049
Senast: mandalaki
·
IT & mobiler Jag hade ett dokument skrivet på svenska som jag sen behövde översätta till engelska. Dum som jag var markerade jag hela texten och...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag har varit sjuk i 6 dagar nu. Jag har varit hemma från jobbet 4 dagar (var ledig i helgen). Jag har dessutom dragit på mig ett...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: anonym1
·
Skola & Jobb När jag ung (hehe, fyller 31 om en månad) så var det ofta ett himla tjat om att ALLT av värde skulle in i ens CV. Hade man varit kassör... 2
Svar
25
· Visningar
2 234
Senast: svea
·
Äldre Ska jag köpa en träningsmaskin? (är lite "skadad" vet inte om jag vågar vara på gym) eller ska jag köpa en soffa så att det blir lite... 5 6 7
Svar
128
· Visningar
4 882
Senast: Tranan
·
Äldre Jag har en fråga som jag undrar över och som jag misstänker att jag inte kan posta i någon tråd, men det är ändå en fråga som jag känner...
Svar
8
· Visningar
1 138
Senast: Saigon
·
Äldre Jag har totalt glömt bort att beställa pojkvännens födelsedagspresent :banghead: Den måste vara här före 2/3 vilka brukar ha snabbaste... 2
Svar
33
· Visningar
11 114
Senast: Saigon
·
Skola & Jobb Kan någon hjälpa mig med detta tal? Det är ett ekvationssystem så det ska vara en { till vänster om alla tre talen tillsammans. 2x+3y=6... 4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 893
Senast: Emiro
·
  • Omröstning Omröstning
Relationer Snart är det val igen, den här gånger lär valet präglas av all den turbulens som sker i Europa och världen över. Hur tänker ni inför... 8 9 10
Svar
194
· Visningar
11 129
Hemmet Sedan i höstas har jag bara sophämtning var sjätte månad (ja, frivilligt ;)), vilket innebär att jag fått snäppa upp sopsorteringen ett... 2
Svar
27
· Visningar
1 950
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Hur länge orkar man? Hur många gånger är det värt att slita sig ur depressionens grepp utan att för den skull må bra? Återigen har det...
Svar
15
· Visningar
976
Senast: Vallmo
·
Kropp & Själ Någon kunnig här inne? Jag har varit idiotisk och somnat med engångslinser.. Flera dagar i rad dessutom. Tyckte igår att ögat såg rött... 2
Svar
38
· Visningar
3 396
Senast: Tora
·
Relationer Jag fick mig en riktig ögonöppnare idag, jag har inte riktigt insett hur destruktiv min relation med mitt ex var, men en good vän...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Starlink
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur