Har man en Make Up Store i närheten tycker jag att man ska betala de där 500:- som det kostar för en make up tutorial där man dessutom får behålla produkter för 500:-. Man lär sig enormt mycket på en sådan där!
Jag sminkar mig inte till vardags eftersom jag har ögonfransextensions och mina gener begåvade mig med bra hud, men när jag sminkar mig lite använder jag:
-En primer, vilket är en genomskinlig kräm som jämnar ut ojämnheter. Jag kan vara utan den, men den lilla skillnaden primern gör är verkligen sååå tydligt tycker jag att jag inte vill vara utan den. Och då är jag väldigt jämn och fin i ansiktet.
-En underlagskräm i rätt ton.
-Rouge
-Ögonbrynspenna (brun). Orkar man inte kan man ju färga ögonbrynen. Det håller ungefär en månad.
-Läppstift/glans.
Är det mer festlig tillställning så har jag dessutom:
-En ljus ögonskugga i ögonvrån närmast näsan och jag lägger upp under ögonbrynet. I ögonhålan lägger jag en mörkade nyans och mitt på ögat brukar jag lägga någonting glittrigt eller kul.
-Eyeliner (flytande). Det är mycket lättare än man tror.
-Mascara.
Youtube är full med bra make up-tutorials där man får mängder med nya idéer.
Jag sminkar mig inte till vardags eftersom jag har ögonfransextensions och mina gener begåvade mig med bra hud, men när jag sminkar mig lite använder jag:
-En primer, vilket är en genomskinlig kräm som jämnar ut ojämnheter. Jag kan vara utan den, men den lilla skillnaden primern gör är verkligen sååå tydligt tycker jag att jag inte vill vara utan den. Och då är jag väldigt jämn och fin i ansiktet.
-En underlagskräm i rätt ton.
-Rouge
-Ögonbrynspenna (brun). Orkar man inte kan man ju färga ögonbrynen. Det håller ungefär en månad.
-Läppstift/glans.
Är det mer festlig tillställning så har jag dessutom:
-En ljus ögonskugga i ögonvrån närmast näsan och jag lägger upp under ögonbrynet. I ögonhålan lägger jag en mörkade nyans och mitt på ögat brukar jag lägga någonting glittrigt eller kul.
-Eyeliner (flytande). Det är mycket lättare än man tror.
-Mascara.
Youtube är full med bra make up-tutorials där man får mängder med nya idéer.