Vad har hänt med mitt öga? *Varning bilder*

Jag måste bara visa er skillnaden på vad ca 48 timmars behandling kan göra, för jag är helt blown away över hur fort det gick måste jag säga!

Jag gick alltså från geggrinnande, ljuskänslig, rödsprängd, smärtande - och redan NU efter att ha droppat med droppar 1 gång/timme + salva så är min ögonvita typ helt vit igen och jag är nästan smärtfri. Och jag kan hålla ögat öppet även i dagsljus (om än fortfarande med viss ansträngning).

Så otroligt imponerad av vilka kraftfulla läkemedel vi har i vår tid, och vilken duktig läkare som visste direkt vad som behövdes.

Bilder på hur det ser ut nu: http://imgur.com/a/HPTq9

Så lättad nu! Den där salvan man ska ha svider fortfarande helvete, men nu när jag ser resultatet är det värt det.

Tack alla för pepp, stöd och kunskap :) :love::love:

Chloromycetinsalvan är ett elände att få i ögat, men den är bra mot bakterierna.

En del trycker ut en sträng och med hjälp av ett (nytvättat) finger eller tops lägger den innanför nedre ögonlocket för det är ofta svårt att få den att lossna från tuben.

Ja, för läkaren sa att jag skulle dra ut nedtill som en "kanal" och lägga en sträng. Men öppningen på tuben är ju så grov, det hade varit lättare med en smalare!

Jag duttar i kluttar längst ner, en efter en i en linje, och försöker undvika att toppen på tuben nuddar huden, Blir ju liksom lite hygien-OCD nu med bakterier och allt.. Försöker hålla ögat halvslutet tills kroppsvärmen har gjort salvan mer lättflytande, men det är ju mycket som hamnar på typ ögonfransarna ändå för blinkreflexen är svår att hålla emot.

Ja, för läkaren sa att jag skulle dra ut nedtill som en "kanal" och lägga en sträng. Men öppningen på tuben är ju så grov, det hade varit lättare med en smalare!

Jag duttar i kluttar längst ner, en efter en i en linje, och försöker undvika att toppen på tuben nuddar huden, Blir ju liksom lite hygien-OCD nu med bakterier och allt.. Försöker hålla ögat halvslutet tills kroppsvärmen har gjort salvan mer lättflytande, men det är ju mycket som hamnar på typ ögonfransarna ändå för blinkreflexen är svår att hålla emot.
Håller tuben i handen en stund innan du lägger den i ögat. Stå framför spegeln. Dra ner nedre ögonlocket. Använd pekfingret, sätt fingret nedanför ögonvrån och dra ner så mycket du kan. Titta uppåt mot taket. När du skall avsluta strängen så "knipsar" du av den mot fingret.

Med lite träning får man snart in snitsen :)

(Tvätta händerna innan och efter)

Håller tuben i handen en stund innan du lägger den i ögat. Stå framför spegeln. Dra ner nedre ögonlocket. Använd pekfingret, sätt fingret nedanför ögonvrån och dra ner så mycket du kan. Titta uppåt mot taket. När du skall avsluta strängen så "knipsar" du av den mot fingret.

Med lite träning får man snart in snitsen :)

(Tvätta händerna innan och efter)

Jag har lagt tuben i armhålan för att snabbt värma upp:D

Mitt har alltid varit gul/orange även när det runnit ur ögat men det kan ju finnas olika sorter kanske? :)
Kan också vara mitt minne som sviker eftersom det var såpass länge sedan och jag var lite skärrad av själva skadan. Kanske var det orange hela tiden, men har inverterats i minnet. :D

Kan också vara mitt minne som sviker eftersom det var såpass länge sedan och jag var lite skärrad av själva skadan. Kanske var det orange hela tiden, men har inverterats i minnet. :D
Eller så var du blind? :D :rofl:

(Förlåt för min mycket låga humor, men ibland kan jag bara inte låta bli :o :angel:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka