Ditt val 2018

Vilket parti ska du rösta på 2018

• Vänsterpartiet (V)

Röster: 34 19,7%
  • Socialdemokraterna (S)

Röster: 14 8,1%
  • Miljöpartiet (MP)

Röster: 5 2,9%
  • Centerpartiet (C)

Röster: 38 22,0%
  • Moderaterna (M)

Röster: 22 12,7%
  • Liberalerna (L)

Röster: 5 2,9%
  • Kristdemokraterna (KD)

Röster: 2 1,2%
  • Sverigedemokraterna (SD)

Röster: 11 6,4%
  • Vet ej

Röster: 30 17,3%
  • Övrigt

Röster: 12 6,9%

• Antal omröstningsdeltagare
    173
  • Omröstning stängd .
Fast ändå samarbetar väl en del partier med SD i kommun och landsting, trots att de inte gör det i riksdagen? Jag vill väl helst rösta efter ideologi, men när jag tycker ett annat parti gör bättre saker i kommunen så röstar jag på det.

Och jag skiter högaktningsfullt i både ideologi och religion, jag vill se resultat, varifrån förslagen kommer är fullständigt ointressant om dom är bra och gör det som behövs.

Kan M tänka sig bilda regering med SD? :nailbiting:

Det är inte aktuellt. Inte för att inte M kanske skulle vilja utan för att vi är ointresserade. Vi är inte så maktkåta som MP och att ingå i en regering med Alliansen skulle inte tillföra våra väljare något.

Och jag skiter högaktningsfullt i både ideologi och religion, jag vill se resultat, varifrån förslagen kommer är fullständigt ointressant om dom är bra och gör det som behövs.
Ja men det är ju en bra idé, att bortse från ideologi?

Det är liksom helt okej att ta sig fram med våld, hot, se sig själva som över Sveriges lagar, censurera media och förakta allt vad demokrati heter osv bara pensionärer får två kronor mer i plånboken?
Ja jag är ju inte förvånad liksom att SD växer med hjälp av sin populism om det är så röstarna resonerar :crazy:

Ja men det är ju en bra idé, att bortse från ideologi?

Det är liksom helt okej att ta sig fram med våld, hot, se sig själva som över Sveriges lagar, censurera media och förakta allt vad demokrati heter osv bara pensionärer får två kronor mer i plånboken?
Ja jag är ju inte förvånad liksom att SD växer med hjälp av sin populism om det är så röstarna resonerar :crazy:

Ursäkta :meh: är du på riktigt? Var ser du våld, sätta sig över lagar, censurera media nånstans? :cautious:
Och du missade poängen (såklart höll jag på att säga). Men du menar alltså att om V kommer med ett utmärkt förslag så ska det röstas ner för att det var V som kom med det? Det har ni ju försökt med att göra i och med DÖ. Det gick åt helvete för så fungerar inte demokrati. SD föreslog reglerad invandring, näää sa resten, men när 10.000 i veckan fick sova utanför Migrationsverket i Norrköping då gick det inte att käfta emot längre. Det vill nu C återinföra.

Ursäkta :meh: är du på riktigt? Var ser du våld, sätta sig över lagar, censurera media nånstans? :cautious:
Tja om SD kommer med ett förslag för att ge pensionärer två kronor mer i plånboken så nog sjutton har det med ideologi att göra. Du kan ju inte bortse från ett helt partiprogram bara för att dom har ett bra förslag och rösta på partiet för att dom har just det förslaget - då bortser du ju från allt annat?!

Eller menar du på riktigt att ideologi inte spelar roll? Varför har vi partier öht om vi nu bara ska prata om bra förslag? Oavsett varifrån förslagen kommer så kommer annat med på köpet - det duger inte att bara stirra sig blind på sakfrågorna.

Och så vitt jag vet var jag inte i närheten av någon Decemberöverenskommelse, samt att du inte behöver nia mig. :up:

Fast ändå samarbetar väl en del partier med SD i kommun och landsting, trots att de inte gör det i riksdagen? Jag vill väl helst rösta efter ideologi, men när jag tycker ett annat parti gör bättre saker i kommunen så röstar jag på det.
Tillägg: Sen finns det ju partier som är så jäkla gräsliga att jag aldrig skulle rösta på dom oavsett (SD, KD, M, L i den ordningen med värst först). C kan jag dock överväga, men inte i riksdagsvalet.

Ideologi gäller det egna partiet.

Ungefär som ett äktenskap. Jag väljer mannen - inte vilka som finns i hans umgänge elelr på hans arbetsplats ;)

Dvs jag röstar på ett pati som stämmer överens med mina grundvärderingar. I kommun- och landstingspolitik är mycket väldigt konkret. Vilka pengar ska gå till exakt vad. Om jag lägger ett förslag i min nämnd och SD stöder det så att det går igenom innebär det inte att jag stöder dem - bara att de stöder mitt parti. Kul, men man väljer inte sina fans liksom....

Jag har inte björnkoll på alla kommuner och landsting. Men om det finns pappskallar i C som aktivt samarbetar med SD så blir jag förvånad. Jag upplever just vår ideologi som en av de starkaste grundvalarna i vår politik. Och där finns inga av SDs värderingar ens i närheten.

Kan man vara ett varken - eller parti? Läser på SD´s hemsida.

"Varken ett höger- eller vänsterparti

Partiet tror på ett starkt välfärdssamhälle samtidigt som vi inspirerats av traditionella konservativa idéer. I höger- eller vänsterfrågor har vi en pragmatisk hållning där varje situation måste bedömas för sig. Vad som i den specifika situationen ger störst samhällsnytta är mer relevant än att låsa sig efter dogmatiska ideologier. Partiet kan av dessa anledningar inte placeras in på vänster/högerskalan och tillhör därför inte heller något av blocken."

Kan man vara ett varken - eller parti? Läser på SD´s hemsida.

"Varken ett höger- eller vänsterparti

Partiet tror på ett starkt välfärdssamhälle samtidigt som vi inspirerats av traditionella konservativa idéer. I höger- eller vänsterfrågor har vi en pragmatisk hållning där varje situation måste bedömas för sig. Vad som i den specifika situationen ger störst samhällsnytta är mer relevant än att låsa sig efter dogmatiska ideologier. Partiet kan av dessa anledningar inte placeras in på vänster/högerskalan och tillhör därför inte heller något av blocken."

De är extremt konservativa vilket vanligtvis sorterar under höger i svensk politisk nomenklatur. Men ganska oberäkneliga i allt utom migrationsfrågan. Så beskrivningen är ändå ganska bra, de kan offra precis vad som helst för att stoppa och minska invandringen av fel slags människor till Sverige. Ideologi av typen höger/vänster är inte prioriterat utan allt handlar om xenofobi.

Ideologin är xenofobi och tron på ett homogent, likriktat samhälle där man tydligt pekar på vilken som ingår i vi och vilka som är de andra .

Ideologi gäller det egna partiet.

Ungefär som ett äktenskap. Jag väljer mannen - inte vilka som finns i hans umgänge elelr på hans arbetsplats ;)

Dvs jag röstar på ett pati som stämmer överens med mina grundvärderingar. I kommun- och landstingspolitik är mycket väldigt konkret. Vilka pengar ska gå till exakt vad. Om jag lägger ett förslag i min nämnd och SD stöder det så att det går igenom innebär det inte att jag stöder dem - bara att de stöder mitt parti. Kul, men man väljer inte sina fans liksom....

Jag har inte björnkoll på alla kommuner och landsting. Men om det finns pappskallar i C som aktivt samarbetar med SD så blir jag förvånad. Jag upplever just vår ideologi som en av de starkaste grundvalarna i vår politik. Och där finns inga av SDs värderingar ens i närheten.
Jo alltså det fattar jag, men jag har för mig att jag läst om just aktiva samarbeten (minns dock inte vilka partier det gällde, mer än SD).

Sen skulle jag aldrig välja mannen som hänger med rasisterna, så jag tycker umgänget är intressant också.

De är extremt konservativa vilket vanligtvis sorterar under höger i svensk politisk nomenklatur. Men ganska oberäkneliga i allt utom migrationsfrågan. Så beskrivningen är ändå ganska bra, de kan offra precis vad som helst för att stoppa och minska invandringen av fel slags människor till Sverige. Ideologi av typen höger/vänster är inte prioriterat utan allt handlar om xenofobi.

Ideologin är xenofobi och tron på ett homogent, likriktat samhälle där man tydligt pekar på vilken som ingår i vi och vilka som är de andra .
Inte alls. Det var SD som var först med att vilja stifta lagar mot flyktingarna. Sedan följde övriga partier efter utom komunisterna. Lövet blev xenofob och lade fram lagförslagen mot flyktingarna och Riksdagen röstade JA på dessa. Nu säger Batra att dom vill förhandla med SD och att isoleringen är bruten. Lagom till valet eller efter valen kommer de flesta partier att vara xenofoba om dom vill vara med o bestämma annars åker dom ut. Sen får du säga vad du vill för det är ok att vara xenofob eller nått annat eller stifta mer lagar mot flyktingar eller att länder bygger egna murar för att skydda sina länder för att ta tillbaka sitt land

Å i Ryssland kan det bli tillåtet att slå sin fru. Man ska rösta om det
VAD har det med mitt inlägg att göra? Det är inte jag som kommit med det förslaget!! Är det ett hot mot kvinnor du försöker med?? VAD vill du mig?

Åk till Ryssland då eller till Putins bästis Trump i USA om du vill ha mer kvinnohat för du hittar det inte någonstans i mitt inlägg

VAD har det med mitt inlägg att göra? Det är inte jag som kommit med det förslaget!! Är det ett hot mot kvinnor du försöker med?? VAD vill du mig?

Åk till Ryssland då eller till Putins bästis Trump i USA om du vill ha mer kvinnohat för du hittar det inte någonstans i mitt inlägg
Jag hittar komunismen i ditt inlägg

Jag hittar komunismen i ditt inlägg
Jag tänker fan inte sitta här och diskutera med dig när du anklagar mig för att vara en kommunist som förespråkar misshandel av kvinnor

Hur jävla lågt får man sjunka när man diskuterar egentligen?? I'm out

Och för sakens skull så nej jag röstade inte V i förra riksdagsvalet och har inte bestämt mig än för vad det blir nästa gång -- det som stod i mitt inlägg var att V gynnats av att inte sitta i regeringen och med alla svåra beslut som regeringen tagit behöver man inte heta Jonas för att se det -- men vet du vad plötsligt blev jag väldigt sugen på att rösta V 2018 :)

TACK @Gammeln för att du har gjort ditt för att bidra till en röst på V år 2018 det värmer dig säkert att veta att du med ditt outtröttliga engagemang och sviniga argumenterande hjälper V och säkert också alla andra partier åt vänster en bit på vägen :up:

Jag tänker fan inte sitta här och diskutera med dig när du anklagar mig för att vara en kommunist som förespråkar misshandel av kvinnor

Hur jävla lågt får man sjunka när man diskuterar egentligen?? I'm out

Och för sakens skull så nej jag röstade inte V i förra riksdagsvalet och har inte bestämt mig än för vad det blir nästa gång -- det som stod i mitt inlägg var att V gynnats av att inte sitta i regeringen och med alla svåra beslut som regeringen tagit behöver man inte heta Jonas för att se det -- men vet du vad plötsligt blev jag väldigt sugen på att rösta V 2018 :)

TACK @Gammeln för att du har gjort ditt för att bidra till en röst på V år 2018 det värmer dig säkert att veta att du med ditt outtröttliga engagemang och sviniga argumenterande hjälper V och säkert också alla andra partier åt vänster en bit på vägen :up:
Jag såg ett V i ditt inlägg. V är sprunget ur komunismen. Å sitt inte och hitta på en massa skit om vad jag har skrivit om dig när jag inte har gjort det. Citera exakt vad jag har anklagat dig för, Tack

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 503
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Har ni någon olycksfallsförsäkring?
  • Tvillingar!?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur