Sporthorse
Trådstartare
Jag hittar komunismen i ditt inlägg
Detta eviga kommunisttjat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittar komunismen i ditt inlägg
Rättar dig, det blir absolut inte "tillåtet", utan man sänker straffskalan på brottet. Du kan fortfarande få böter och 15 dagars fängelse, betydligt hårdare än i Sverige med andra ord, eftersom ingenting görs här öht...Å i Ryssland kan det bli tillåtet att slå sin fru. Man ska rösta om det
Då har ju @swemale fattat totalt fel. Skriver ju att det är grönt, att det är fritt framRättar dig, det blir absolut inte "tillåtet", utan man sänker straffskalan på brottet.
Så går det när man bara läser rubriker i aftonbladet.Då har ju @swemale fattat totalt fel. Skriver ju att det är grönt, att det är fritt fram
Har AF ljugitSå går det när man bara läser rubriker i aftonbladet.
Egentligen inte, men då gäller det att läsa hela artikeln.Har AF ljugit
Jo rubriker gills. Man är ansvarig för allt som skrivsEgentligen inte, men då gäller det att läsa hela artikeln.
Rubriken gills inte.
Jag vet inte vad straffskalan var förr, men man har alltså sänkt straffet för våld som inte kräver sjukvårdsbesök. Jag har ingen aning vad det var för straffskala på den typen av brott tidigare, generellt så har man väldigt hårda straff i Ryssland.
"Mätning: Moderaterna störtdyker i opinionen
Nu kommer svaret på Anna Kinberg Batras utsträckta hand mot Sverigedemokraterna.
Moderaterna katastrofrasar enligt Demoskops och Expressens nya opinionsundersökning.
– Vi har inte sett en större turbulens mellan två mätningar sedan Juholt, konstaterar Peter Santesson, chef för opinionsanalys på Demoskop."
S: 26,9 (+0,2)
V: 9,0 (+0,9)
Mp: 4,7 (+/- 0)
M:18,5 (-5,8)
L: 5,8 (+1,1)
Kd: 3,6 (+1,0)
C: 11,1 (+1,7)
Sd: 17,5 (+1,3)
http://www.expressen.se/nyheter/matning-moderaterna-stortdyker-i-opinionen/
Heja Sverige.![]()
Men då måste fan Mp skärpa till sig.S + C + L + Mp = 48.5 procent av väljarna.![]()
Nu skrivs det att A.L är alliansens klara ledare. Så vi får väl se vad som händer med moderaterna, förhoppningsvis tappar dom alla sina väljare och blir ett miniparti.S + C + L + Mp = 48.5 procent av väljarna.
Att Moderaterna skjuter sig själva i sank och splittrar Alliansen, behöver inte vara särskilt dåligt för Sverige.
Taktik eller inte, det torde vara en mardröm för S om M och SD genomför ett taktiskt samarbete, så att de förslag som M tar med sig till förhandlingar med C, KD och L är avstämda så, att man erhåller SD:s röster när de slutliga förslagen läggs i riksdagen. Då kan det, vara mer konstruktivt att plocka ihop en M/C och S konstellationFör första gången typ någonsin är Sossarna taktiska. Tror inte att Lövet är snillet bakom detta men det är ju ganska intressant att de nu, när Moderaterna är splittrade iom flirten med SD kliver fram och börjar snacka om tiggerifrågan, migrationspolitiken, hårdare straff, fler poliser.. Ganska klassisk M-politik
Jag tror att nästa drag är nån slags mittenallians mellan S, L och C.
Jag tror inte alls på ett samarbete mellan M och SD. Rent krasst ser många moderater SD som ett gäng outbildade white-trash bönder, även om de egentligen har en hel del åsikter gemensamt så är det en väsentlig skillnad mellan dessa två partier och då tänker jag främst på klassmarkören. It aint gonna work out...