Ditt val 2018

Vilket parti ska du rösta på 2018

• Vänsterpartiet (V)

Röster: 34 19,7%
  • Socialdemokraterna (S)

Röster: 14 8,1%
  • Miljöpartiet (MP)

Röster: 5 2,9%
  • Centerpartiet (C)

Röster: 38 22,0%
  • Moderaterna (M)

Röster: 22 12,7%
  • Liberalerna (L)

Röster: 5 2,9%
  • Kristdemokraterna (KD)

Röster: 2 1,2%
  • Sverigedemokraterna (SD)

Röster: 11 6,4%
  • Vet ej

Röster: 30 17,3%
  • Övrigt

Röster: 12 6,9%

• Antal omröstningsdeltagare
    173
  • Omröstning stängd .
Å i Ryssland kan det bli tillåtet att slå sin fru. Man ska rösta om det
Rättar dig, det blir absolut inte "tillåtet", utan man sänker straffskalan på brottet. Du kan fortfarande få böter och 15 dagars fängelse, betydligt hårdare än i Sverige med andra ord, eftersom ingenting görs här öht...
Rätt väg att gå för Ryssland? Absolut inte, men eftersom du anklagar oss vänster att vara kommunister så förstår jag inte alls hur ett högerstyrt land som ryssland har någonting med saken att göra? Du kan väl knappast på fullaste allvar mena att Putin har en vänsterregering i Ryssland. :banghead::laugh::laugh::grin:

"Den som slår sin hustru, eller ett barn, kommer att få böta ungefär lika mycket som den som kört för fort, eller dömas till upp till 15 dagars fängelse.

Men bara under förutsättning att kvinnan inte bryter något ben eller får skador som kräver vård – det våldet förblir brottsligt, enligt människorättsorganisationen Human Rights Watch (HRW).

Lagen kommer att ändras från misshandel till ett ”administrativt brott”, skriver The Moscow Times.

Egentligen inte, men då gäller det att läsa hela artikeln.
Rubriken gills inte.

Jag vet inte vad straffskalan var förr, men man har alltså sänkt straffet för våld som inte kräver sjukvårdsbesök. Jag har ingen aning vad det var för straffskala på den typen av brott tidigare, generellt så har man väldigt hårda straff i Ryssland.

Egentligen inte, men då gäller det att läsa hela artikeln.
Rubriken gills inte.

Jag vet inte vad straffskalan var förr, men man har alltså sänkt straffet för våld som inte kräver sjukvårdsbesök. Jag har ingen aning vad det var för straffskala på den typen av brott tidigare, generellt så har man väldigt hårda straff i Ryssland.
Jo rubriker gills. Man är ansvarig för allt som skrivs

"Mätning: Moderaterna störtdyker i opinionen

Nu kommer svaret på Anna Kinberg Batras utsträckta hand mot Sverigedemokraterna.
Moderaterna katastrofrasar enligt Demoskops och Expressens nya opinionsundersökning.
– Vi har inte sett en större turbulens mellan två mätningar sedan Juholt, konstaterar Peter Santesson, chef för opinionsanalys på Demoskop."

S: 26,9 (+0,2)
V: 9,0 (+0,9)
Mp: 4,7 (+/- 0)
M:18,5 (-5,8)
L: 5,8 (+1,1)
Kd: 3,6 (+1,0)
C: 11,1 (+1,7)
Sd: 17,5 (+1,3)

http://www.expressen.se/nyheter/matning-moderaterna-stortdyker-i-opinionen/

Heja Sverige. :up:

helt rätt åt M!! de trodde säkert det gick åt andra hållet.
gud som jag önskar att buke vore sanningen, SD var ett litet fisparti i rännstenen där de hör hemma.

"Mätning: Moderaterna störtdyker i opinionen

Nu kommer svaret på Anna Kinberg Batras utsträckta hand mot Sverigedemokraterna.
Moderaterna katastrofrasar enligt Demoskops och Expressens nya opinionsundersökning.
– Vi har inte sett en större turbulens mellan två mätningar sedan Juholt, konstaterar Peter Santesson, chef för opinionsanalys på Demoskop."

S: 26,9 (+0,2)
V: 9,0 (+0,9)
Mp: 4,7 (+/- 0)
M:18,5 (-5,8)
L: 5,8 (+1,1)
Kd: 3,6 (+1,0)
C: 11,1 (+1,7)
Sd: 17,5 (+1,3)

http://www.expressen.se/nyheter/matning-moderaterna-stortdyker-i-opinionen/

Heja Sverige. :up:

S + C + L + Mp = 48.5 procent av väljarna. :up:

Att Moderaterna skjuter sig själva i sank och splittrar Alliansen, behöver inte vara särskilt dåligt för Sverige.

S + C + L + Mp = 48.5 procent av väljarna. :up:

Att Moderaterna skjuter sig själva i sank och splittrar Alliansen, behöver inte vara särskilt dåligt för Sverige.
Nu skrivs det att A.L är alliansens klara ledare. Så vi får väl se vad som händer med moderaterna, förhoppningsvis tappar dom alla sina väljare och blir ett miniparti.

Rätt intressant M går ner med ca 1/5 och L med ca 1/5 .
Resultatet är ju att S öppnar för en blocköverskridande politik.
Han har väl talat med Tyskarna hur det kan fungera. S+ M + ex C skulle ju ge egen majoritet. Och den regeringen skulle slippa bekymren med V, SD och miljöpartiet ;)
L och Kd sitter ju med ba**arna i kläm då gärdsgården är 4% hög...

För första gången typ någonsin är Sossarna taktiska. Tror inte att Lövet är snillet bakom detta men det är ju ganska intressant att de nu, när Moderaterna är splittrade iom flirten med SD kliver fram och börjar snacka om tiggerifrågan, migrationspolitiken, hårdare straff, fler poliser.. Ganska klassisk M-politik :angel:
Jag tror att nästa drag är nån slags mittenallians mellan S, L och C.

Jag tror inte alls på ett samarbete mellan M och SD. Rent krasst ser många moderater SD som ett gäng outbildade white-trash bönder, även om de egentligen har en hel del åsikter gemensamt så är det en väsentlig skillnad mellan dessa två partier och då tänker jag främst på klassmarkören. It aint gonna work out...

Senast ändrad av en moderator:
För första gången typ någonsin är Sossarna taktiska. Tror inte att Lövet är snillet bakom detta men det är ju ganska intressant att de nu, när Moderaterna är splittrade iom flirten med SD kliver fram och börjar snacka om tiggerifrågan, migrationspolitiken, hårdare straff, fler poliser.. Ganska klassisk M-politik :angel:
Jag tror att nästa drag är nån slags mittenallians mellan S, L och C.

Jag tror inte alls på ett samarbete mellan M och SD. Rent krasst ser många moderater SD som ett gäng outbildade white-trash bönder, även om de egentligen har en hel del åsikter gemensamt så är det en väsentlig skillnad mellan dessa två partier och då tänker jag främst på klassmarkören. It aint gonna work out...
Taktik eller inte, det torde vara en mardröm för S om M och SD genomför ett taktiskt samarbete, så att de förslag som M tar med sig till förhandlingar med C, KD och L är avstämda så, att man erhåller SD:s röster när de slutliga förslagen läggs i riksdagen. Då kan det, vara mer konstruktivt att plocka ihop en M/C och S konstellation

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 503
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Tvillingar!?
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur