En femtedel brändes, fyra femtedelar återvanns.Om det inte bränns upp på Gotland eller dumpas i något afrikanskt land.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En femtedel brändes, fyra femtedelar återvanns.Om det inte bränns upp på Gotland eller dumpas i något afrikanskt land.
Mmmm. Jag försöker nog att använda samma sorts plast. Dvs klar mjukplast. Antog att det vara samma sak fast i olika tjocklek?Jag tror inte man "får" göra så. Plastförpackningarna ska ligga löst i containern eftersom det så vitt jag vet är olika sorters plast och de sorteras igen innan de återvinns.
Jag vet inte exakt men på hårdplast kan det finnas en triangel med en siffra i som anger vilken plast det är. Borde vara likadant med mjukplast även om det inte finns någon märkning. En del kassar från tex Coop är ju gjorda av rörsocker.Mmmm. Jag försöker nog att använda samma sorts plast. Dvs klar mjukplast. Antog att det vara samma sak fast i olika tjocklek?
Precis. Där är jag väldigt tveksam om de går in i plast över huvud taget?Jag vet inte exakt men på hårdplast kan det finnas en triangel med en siffra i som anger vilken plast det är. Borde vara likadant med mjukplast även om det inte finns någon märkning. En del kassar från tex Coop är ju gjorda av rörsocker.
ICAs härikring är gjorda av majs.Jag vet inte exakt men på hårdplast kan det finnas en triangel med en siffra i som anger vilken plast det är. Borde vara likadant med mjukplast även om det inte finns någon märkning. En del kassar från tex Coop är ju gjorda av rörsocker.
Jo rörsockerpåsarna ska sorteras som plast, det står så på dem.Precis. Där är jag väldigt tveksam om de går in i plast över huvud taget?
.