Plastträsket

Det står ju så noga om allting, men jag har då aldrig sett något om att det inte skulle gå att slänga plasten i en plastkasse. Är det olika i olika regioner? Här sorteras mjuk- och hårdplast ihop.

Jag får helt klart mest kartong. Jag är för övrigt bra på att sortera men kass på att skölja ur.

Det var någon som skrev hård tvål för att slippa plastförpackning, det finns ju även schampo av den typen. Eller satsa på no poo (jag har aldrig provat det själv).

Jag tror inte man "får" göra så. Plastförpackningarna ska ligga löst i containern eftersom det så vitt jag vet är olika sorters plast och de sorteras igen innan de återvinns.
Mmmm. Jag försöker nog att använda samma sorts plast. Dvs klar mjukplast. Antog att det vara samma sak fast i olika tjocklek?

Mmmm. Jag försöker nog att använda samma sorts plast. Dvs klar mjukplast. Antog att det vara samma sak fast i olika tjocklek?
Jag vet inte exakt men på hårdplast kan det finnas en triangel med en siffra i som anger vilken plast det är. Borde vara likadant med mjukplast även om det inte finns någon märkning. En del kassar från tex Coop är ju gjorda av rörsocker.

Jag vet inte exakt men på hårdplast kan det finnas en triangel med en siffra i som anger vilken plast det är. Borde vara likadant med mjukplast även om det inte finns någon märkning. En del kassar från tex Coop är ju gjorda av rörsocker.
Precis. Där är jag väldigt tveksam om de går in i plast över huvud taget?

Jag blandar inte färger eller olika sorters påsar.

Däremot en helt klar mjukplast har jag antagit attman kan blanda.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 316
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 217
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 223
Senast: EmmaW
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar