Snabbast frakt bokus eller adlibris

Sist jag beställde från Adlibris beställde jag på torsdag kväll och hade boken i brevlådan på måndagen. Det var dessutom veckan före jul. Annars brukar jag välja fri frakt, då kan det ta två veckor.

Nu har du väl redan beställt TS, men frakttid beror också på om boken finns redo att skickas (brukar uttryckas "skickas inom 1-2 dagar") eller ej ("skickas inom 2-5 dagar", eller kanske 3-6 om det är en utländsk bok). Även det kan vara värt att kolla upp på respektive ställe. Hoppas du har tur med leveransen!

Bokus vet jag inget om men adlibris är långsamma på att skicka. Det brukar stå "skickas inom 2-5 dagar" men det skickas aldrig innan det femte när jag beställer, oftast tar det en dag till innan de ens skickat. Därför undviker jag att handla från dem, särskilt om man betalar för snabbfrakt men ändå får vänta en vecka på att de ens ska skicka.
Det beror på att det inte är från deras lager den ska skickas. Boken lagras av förlaget/utgivaren och skickas från dem till adlibris och sen vidare till kund när den beställs. Ett jäkla tidskrävande system, man kan tycka att boken kunde skickas direkt till kund!

Ja? Det går ju inte snabbare med adlibris för det. Apotea däremot. :love:
Snarare att Adlibris var riktigt snabba till att börja med, sen startade man upp apotea där det finns mer pengar att tjäna och lägger mer fokus där än vad man gör på Adlibris. Hittar man ytterligare något nytt så är nog risken stor att frakten på apotea också blir långsammare.

Kolla vad det står för frakttid på just den du ska ha, och välj snabbfrakt. Då borde du ha chans att hinna få den.

Samma här. För några år sedan var de bra mycket snabbare. Men idag räknar jag också med längsta angivna tiden.

(Mina idoler är apotea. Man hinner fasen inte klicka på bekräfta beställning innan paketet ligger på Ica. :love:)
Mitt apoteapaket beställdes och betalades den 13e men har fortfarande inte kommit fram. Dhl skickade fel två ggr och nu går det inte att spåra längre. Väntar otåligt. Fast det är ju inte apoteas fel.

Har beställt, det blev adlibris med snabbfrakt. De var betydligt mycket billigare än Bokus så i slutändan var det det som avgjorde när jag insåg att paketet nog inte kommer i tid ändå.
Tack för alla era synpunkter!

Döm min förvåning när jag fick ett sms att jag har paket från Adlibris att hämta på Ica! :D:D:D
(Jag ringde dem i måndags och berättade att jag hade lite panik, kanske skyndade de på det lite även fast de sa att det var inget de kunde göra ;))

Snarare att Adlibris var riktigt snabba till att börja med, sen startade man upp apotea där det finns mer pengar att tjäna och lägger mer fokus där än vad man gör på Adlibris. Hittar man ytterligare något nytt så är nog risken stor att frakten på apotea också blir långsammare.
Är du säker på de uppgifterna? Såvitt jag vet är det samma grundare till adlibris och apotea men adlibris såldes väl av till bonniers för ett par år sedan?

Är du säker på de uppgifterna? Såvitt jag vet är det samma grundare till adlibris och apotea men adlibris såldes väl av till bonniers för ett par år sedan?
Jo det är sålt, men fortfarande kvar på samma ställe, så då är det väl kanske frågan om att det är Bonniers som är dåliga på frakt... ;)

Jo det är sålt, men fortfarande kvar på samma ställe, så då är det väl kanske frågan om att det är Bonniers som är dåliga på frakt... ;)
Min erfarenhet är som sagt att de är väldigt snabba. Men jag funderar på om det kanske har att göra med vilken typ av böcker man köper. Jag köper bara billiga pockets.

Grundaren till bolagen är i alla fall helt amazing när det gäller att starta framgångsrika bolag. Utöver det två nämnda så har han även startat, Baby land har jag för mig, samt någon väldigt framgångsrik sida med utrustning till segling. Hans koncept är att ha stort utbud, låga priser och snabb samt billig frakt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 823
Senast: Migo
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama