Ja? Det går ju inte snabbare med adlibris för det. Apotea däremot.Det är samma företagskoncern som adlibris.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja? Det går ju inte snabbare med adlibris för det. Apotea däremot.Det är samma företagskoncern som adlibris.
Det beror på att det inte är från deras lager den ska skickas. Boken lagras av förlaget/utgivaren och skickas från dem till adlibris och sen vidare till kund när den beställs. Ett jäkla tidskrävande system, man kan tycka att boken kunde skickas direkt till kund!Bokus vet jag inget om men adlibris är långsamma på att skicka. Det brukar stå "skickas inom 2-5 dagar" men det skickas aldrig innan det femte när jag beställer, oftast tar det en dag till innan de ens skickat. Därför undviker jag att handla från dem, särskilt om man betalar för snabbfrakt men ändå får vänta en vecka på att de ens ska skicka.
Snarare att Adlibris var riktigt snabba till att börja med, sen startade man upp apotea där det finns mer pengar att tjäna och lägger mer fokus där än vad man gör på Adlibris. Hittar man ytterligare något nytt så är nog risken stor att frakten på apotea också blir långsammare.Ja? Det går ju inte snabbare med adlibris för det. Apotea däremot.
Bokus är snabba!Jag har totalt glömt bort att beställa pojkvännens födelsedagspresent Den måste vara här före 2/3 vilka brukar ha snabbaste frakten bokus eller adlibris?
Mvh klantarslet
Mitt apoteapaket beställdes och betalades den 13e men har fortfarande inte kommit fram. Dhl skickade fel två ggr och nu går det inte att spåra längre. Väntar otåligt. Fast det är ju inte apoteas fel.Samma här. För några år sedan var de bra mycket snabbare. Men idag räknar jag också med längsta angivna tiden.
(Mina idoler är apotea. Man hinner fasen inte klicka på bekräfta beställning innan paketet ligger på Ica. )
Är du säker på de uppgifterna? Såvitt jag vet är det samma grundare till adlibris och apotea men adlibris såldes väl av till bonniers för ett par år sedan?Snarare att Adlibris var riktigt snabba till att börja med, sen startade man upp apotea där det finns mer pengar att tjäna och lägger mer fokus där än vad man gör på Adlibris. Hittar man ytterligare något nytt så är nog risken stor att frakten på apotea också blir långsammare.
Jo det är sålt, men fortfarande kvar på samma ställe, så då är det väl kanske frågan om att det är Bonniers som är dåliga på frakt...Är du säker på de uppgifterna? Såvitt jag vet är det samma grundare till adlibris och apotea men adlibris såldes väl av till bonniers för ett par år sedan?
Min erfarenhet är som sagt att de är väldigt snabba. Men jag funderar på om det kanske har att göra med vilken typ av böcker man köper. Jag köper bara billiga pockets.Jo det är sålt, men fortfarande kvar på samma ställe, så då är det väl kanske frågan om att det är Bonniers som är dåliga på frakt...