Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Trädgård & Växter Jag har en rabatt som skuggas av ett staket (annars är det söderläge). Den är 70 cm x 4,5 m och solen når endast den kanten som är...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Ullmerkott
·
Trädgård & Växter Har lyckats få ett envist myrbo i mitt pumphus. Trodde att boet hade lyckats gå puts väck i höstas med femton liter kokande vatten, men... 2
Svar
29
· Visningar
3 175
Senast: Jeffery
·
Äldre Hade tänkt fjällvandra för första gången i mitt liv i år. Nu har dock mitt sällskap fått fysiska förhinder och frågan är då om det är...
Svar
19
· Visningar
1 244
Senast: ainasoja
·
Äldre Uttrycket "min högra hand" - finns det någon tolkning av det som inte är positiv(på svenska eller engelska)? Urban dictionary kommer så... 2
Svar
39
· Visningar
3 900
Senast: Raderad medlem 6459
·
Skola & Jobb Hjälp en frustrerad. Sitter med rubriksättningen i en rapport. Markerar den text jag vill ha som rubrik och i samma sekund jag valt blir...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Monifa
·
Äldre 2014 skulle Sverige utvisa en 17-årig nordkoreansk pojke till Kina, jag undrar hur det hela slutade för pojken? Någon som vet? Fallet...
Svar
1
· Visningar
545
Kropp & Själ Vi satt ute och åt middag vid picknickborden, hade en liten bebis i famnen och gungade henne lite när jag satt, sen gick vi in och satt...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Cattis_E
·
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det... 2
Svar
23
· Visningar
4 465
Senast: pimy
·
Kropp & Själ För en vecka sedan träffade jag en läkare och en psykolog och de bedömde att jag är bipolär och inte enbart lider av svår depression som...
Svar
12
· Visningar
1 844
Senast: Lipperta
·
Äldre Har en vän som kommer på besök i sommar som aldrig varit i Sverige/Europa förut. Men vad visar man av Sverige? Vi ska spendera några...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: ameo
·
Äldre Igår red jag på en helt ny väg i jakten på en ny runda. Vägen skulle enligt kartan sluta i skogen, men en bit innan den skulle ta slut... 2
Svar
27
· Visningar
2 614
Äldre Kan ett tekniskt fel vara så tillfälligt ;) https://twitter.com/daccraft/status/867713813977735169
Svar
8
· Visningar
835
Kropp & Själ Tycker mig vid flera tillfällen ha sett personer med AS/autism här som nämnt att de valt att INTE använda sig av kommunens boendestöd... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 016
Senast: Grazing
·
Äldre Moderatorn lägger till lite text eftersom några upplevde att det som står skulle kunna vara en spoiler för de som ännu inte har hunnit...
Svar
8
· Visningar
595
Senast: LenaH
·
Mat juni kommer vara en månad med sämre pengar. Så släng in en massa förslag på billig mat att laga. 40kr/portion är budgeten och då skall... 2
Svar
32
· Visningar
2 460
Senast: Seabaz
·
A
Äldre Ja som rubriken lyder, är det ovanligt att som ensamhushåll-liten familj köpa storköksförpackning av basvaror? En kompis och jag var... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 131
Senast: hoppeloppe
·
Hemmet Jag SAKNAR mitt badkar!! Så i mitt fb-flöde dök det upp ett minibadkar/badbalja som rymmer 100 liter med vuxen person i (200 liter... 2
Svar
22
· Visningar
7 696
Äldre Jag kollar på annonser om fodervärd till häst och upptäcker då ett, för mig, nytt ord. "Halv fodervärd". För mig finns inga halva eller... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 481
Senast: Efwa
·
Trädgård & Växter Nu åker gräsklipparjäveln ut, jag blir galen på den. Har tidigare haft billiga gräsklippare, tänk 2 - 2500 kr nya. Fungerat över... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 241
Skola & Jobb Eftersom många inte hanterar sin outlook så medvetet som de kanske borde så får man ibland veta saker som nog inte var tänkt att en... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 631
Senast: kol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II