Haha Jag tror att jag gick runt i säkert sex månader och verkligen trodde den hette McCluckCluck innan sambon frågade om jag inte kan läsa ordentligtJag kan för övrigt berätta att det kommer att heta McCluckCluck här hädanefter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha Jag tror att jag gick runt i säkert sex månader och verkligen trodde den hette McCluckCluck innan sambon frågade om jag inte kan läsa ordentligtJag kan för övrigt berätta att det kommer att heta McCluckCluck här hädanefter
Begagnad åkgräsklippare är mitt tips...
Det är inte så att de är de där branta slänterna som ställer till det. De där motorerna gillar inte att bli lutade på.
Om du nu inte gillar gräsklippning så minska på ytan, låt det vara gräsruggar i de där slänterna osv. Klipp en fin fläck där du kan lägga filten om du nu gillar att ligga och sola eller där du har utemöblerna. Dessutom ser det som är klippt mer välklippt ut om det är lite ruff runtomkring.
Är du av med slänterna gör det inget om klipparen är lite tung sen, och då håller jag med om att nån gammal Klippo inte är något dåligt alternativ.
Vet inte om du testat detta men min 'nya' gräsklippare klippte jättebra....då motorn gick. Jag höll på att bli vansinnig och lämnade in den. Reparatören hittade inget fel men plockade bort en metallkåpa som satt över där sladden går in till tändstiftet. Han påstod att den kunde ställa till problem och voila, sen dess har den funkat utmärkt. Min gick att köra i ca 20 min sen stendog sen och gick inte att starta på ca 1 timme.
Kan du lägga in en bild på de där slänterna? De borde ju gå att bygga bort på något sätt. Gräsmatta kan ju inte vara det enda alternativet. Mur, terrassering, buskage, rabatt, stenparti är ju några alternativ jag kommer på. De är roligare än gräsmatta dessutom. Jag tycker själv att gräsmatta är lite värdelöst att ha om man inte täckodlar eller spelar fotboll/ kricket/ vilken sport som helst. (Har cirka 1500 kvm själv).
Klippo är det bästa. Det var det enda yrkesmännen jag jobbade med innan ville ha. Hållbara, lätta och klipper fint.
Husqvarna är också kvalitetsmaskiner, som jag föredrar när det gäller röjsåg och häcksaxar. Själv är jag inte så kräsen när det gäller handjagare, för jag har inte jobbat där det krävs så mycket arbete med sådana. Men som sagt, på mitt förra jobb klippte de många timmar och då var det Klippo som var favorit.Mitt förslag också, maken (anläggare och trädgårdsanläggare) däremot anser Husqvarna om man ska frångå åkgräsklippare. En renoverad begagnad Klippo i fint skick går ju inte på mer än 1000-1500 kr.
Lite tyngre än andra är dom, men det är inget som är störande tung. Den jobbar på fint av sig själv . Vi bytte till hel kniv under (efter råd av yrkesklipparna), dels kan man slipa själv vid behov och dels så klipper den även buskar, rötter i dagen och mindre sly...Klippo är ju typ odödliga. Och har råd med en ny klippo (budget är "helst under 10', gärna en bit under"). Men många säger de är tunga?
I princip säker. Det är betydligt mer än 45 grader där det är värst, det är dessutom ojämnt och sänkor/gropar, väldigt mycket hinder osv. De som har robot och försökt tala för den har när de sett gården tyckt "eh nej här kommer det inte att gå".
Det är egentligen för brant på värsta ställena att klippa med en vanlig gräsklippare och borde egentligen trimmas.