Sv: OM det otänkbara inträffar - Törs jag köpa en ponny igen? *lååångt*
å andra sidan är väl din medelålders herre också skadad och fortfarande inte igång sen skadan.
Helt chockad över din fång statistik. Jag har haft hästar i alla de former, ponnyer, stora, olika raser, på olika ställen och olika beten in 30 år, inte haft en enda fånghäst. Antar att jag haft änglavakt : )
MM, det är ju det som är faran med kort. Jag gillar ju inte alls att ha fångbenägna (eller några andra heller eg) på hypernedbetat, just för det är så stressat.
Läs på lite om kort gräs. Kort gräs i SIG är inte stressat. Det är inte grejen. Om du trimmar ner gräs med en trimmer, så är det inte stressat för att det är x antal cm eller milimeter. om du däremot låter hästar gå och dra ner det intill svålen, så blir det stressat. Men jag tror inte du verkar förstå min definition på kort bete - ditt gräs på bilderna hör INTE till vare sig kort eller magert jämnt bete som jag ser det, det växer tuvor med rätt frodigt om än relativt kort gräs överallt i hagen och det innehåller mycket mer energi än du tror.
Ska jag gå på det ska jag köpa en medelålders herre, ungefär som den som står här redan. Å andra sidan är det 'sämsta' alt ur andra aspekter.
.
å andra sidan är väl din medelålders herre också skadad och fortfarande inte igång sen skadan.
Helt chockad över din fång statistik. Jag har haft hästar i alla de former, ponnyer, stora, olika raser, på olika ställen och olika beten in 30 år, inte haft en enda fånghäst. Antar att jag haft änglavakt : )
Senast ändrad: