Jag blev tillfrågad boendestöd typ 2012 men tackade nej. Efter en koll i hemmet konstaterades att jag nog inte behövde boendestöd då jag städade så fint att dom blev chockade över renheten.
Dock visste dom inte att jag då led av fruktansvärd OCD och städade maniskt och ställde glasen i skåpen i rad rätt på milimetern. Klart det var städat!
Och jag mådde så så dåligt
Har inte ens berättat om det här tror jag? Trots att jag var väldigt öppen i min blogg. Jag har fortfarande vissa beteenden för mig men städar inte maniskt längre.
Istället låter jag hemmet förfalla (Okej, inte förfalla men inget står på rad längre och det känns konstigt. Eller nästan inget. Eller en del. Men ni fattar. Jag har fått bort det värsta.) då jag inte vågar börja städa. Tänk om jag börjar ställa glasen på rad igen?!
Jag har fortfarande OCD men jag försöker kontrollera den och inte låta den kontrollera mig. Kanske ser det ut så hos mig för att min mamma är manisk samlare?
När jag var liten så var mitt rum det enda utan prylar och så har jag fortsatt se till att det är. Min mamma lever fortfarande i flyttkartonger och kommer knappt fram hemma hos sig i vissa rum
Jag har alltid fått panik av hennes beteende och vägrar bli likadan. Tex så glömde min man en jacka hemma hos henne en gång på hängaren i hallen. Hon hittade den ETT ÅR senare
på samma krok
Och annars så nej absolut inget boendestöd här
Herregud, vad ska jag med det till? Skulle ändå inte släppa in människan i huset. Öppnar inte för främlingar
Mina diagnoser är AS och bipolär sjukdom i första hand. Men har även borderline, social fobi och ätstörning UNS på pappret... och får väl lägga till att jag dessutom ligger under utredning för ADHD. Jag håller på att fylla i skattningsformulären min läkare gett mig så det är rätt nytt men inget konstigt. Mina barn har också diagnoser.
Äldsta har autistiskt syndrom och ADHD.
Mellanbarnet har ADHD och autistiska drag.
Minsta träffar läkaren om ca två veckor pga misstanke om autism. Å där dog jag lite inombords. Första gången jag sa det till någon annan
Jag är inte i behov av boendestöd. Men mina barn är. Dom vet inte vad ordet städa betyder. Men det är väldigt vanligt inom ADHDproblematik att inte kunna städa eller ens kunna börja städa.
Haha, kul info. Kom på mitt i allt att min sida av sovrummet är som när jag var liten - prickfri och fin, och resterande familjemedlemmars är kaos
Men jag orkar inte städa åt dom. Dom får f*n fixa det själva! Jag är inte min mans mamma
Så länge min del av sovrummet är fin så fine. Ångestmedicinen funkar mot dammtussar också.