Storköp, är jag ensam om att köpa storförpackningar?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
Om jag var tvungen att tok-panik-snåla så skulle min kost bli:
Linser - Potatis - Havregryn. Lök, rotfrukter, kål i perioder beroende på pris.
Olja, salt, några kryddburkar. Mjölk och socker till gröten, passerade tomater till soppan, ev. enstaka ägg.

Jag får seriöst lust att mosa ner lite potatis i den och se vad som händer...

Ja jag har i flera år slängt ut potatisskal på stacken och för tre år sedan var där en vacker dag en potatisplanta :) Numera sätter jag sättpotatis, satte redan i mars i varmbänk och de ska snart blomma, samt några till nedanför men det har i år igen dykt upp plantor där jag inte har satt någon potatis. De allra första har jag ingen aning om vad det var för sort men alltså de smakade verkligen helt ok :d

Jag har mest halm i min stack och lite torv och man får nog ha lite koll så det inte blir för blött eller för torrt, just nu har jag vattnat men det är för att det vägrar att regna :mad: Och så kupar man med halm :idea: när plantorna börjar komma upp

Även sallad växer på gödselstacken, satte även det i varmbänk i mars, nu var våren rejält sen i år men det tog sig riktigt fint till slut och även den smakar utmärkt :d

Köper storpack av det som går, köttfärs, kött med kort datum. Har inte så mycket plats, men det ska alltid vara fullt i skafferiet och våran lilla frys för att jag ska känna mig avslappnad. Har även alltid mycket potatis, pasta, ris och varor att baka med hemma.

Tvättmedel, tvål, toapapper, kattmat, kattsand mm finns också alltid ett litet lager av.

Vi hade åtminstone klarat oss ett par veckor om det behövdes och då har vi 4 olika affärer inom ett kort gångavstånd, många fler på 30 minuters gångavstånd :D Eftersom vi har så nära till affären handlar jag ändå frukt och andra färskvaror ofta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka