Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Alltså jag bara måste tipsa om den här dokumentären om Otto Weidt. Jag har varit fascinerad av honom ända sedan jag var på Museum...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: Lager
·
Hemmet Det har varit en vattenläcka i lägenheten ovanför som förstört väggarna i kök och badrum, och nu såhär lagom till jul (nästa vecka)...
Svar
17
· Visningar
1 151
R
  • Låst
Kultur Startar en ny tråd den förra är full! Jag trotsade det fina vädret och målande lite på denna idag. Är nog snart klar. Tänkte först... 25 26 27
Svar
539
· Visningar
62 015
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag fick kortslutning hemma igår när jag skulle byta en lampa. Lampskärmen satt fast och när jag vred så lossnade istället sockeln så... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 291
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Gissar reklamen ska räknas som lyckad eftersom jag skriver den här tråden. Men....jag kan inte låta bli. Vad är det roliga, eller...
Svar
13
· Visningar
1 729
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi För ett år sedan vaknade jag en morgon med fruktansvärda nervsmärtor ut i min ena arm. När det inte gav sig sökte jag läkare och fick...
Svar
5
· Visningar
902
Hemmet Min dotter önskar sig en tjock, fluffig, mysig filt/pläd när hon fyller år. Gärna i naturmaterial - men kanske inte ren ull eftersom det...
Svar
12
· Visningar
1 217
Senast: Ektopia
·
Tjatter För att komma i den rätta julstämningen så startar jag en julklappstråd :D :D :D Vilken är den allra sämsta, knasigase eller mest... 7 8 9
Svar
171
· Visningar
16 510
IT & mobiler Min mamma har fått en rollator och jag tänkte beställa en korg till den. Men jag vet inte hur hennes rollator ser ut. Är det...
Svar
4
· Visningar
552
Senast: MissFideli
·
Tjatter Har känt mig lite nere det sista på grund av allt men nu tänkte jag dra igång rimstuga här. Jag gillar att rimma så om någon behöver... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 147
Senast: Lemeie
·
Mat Jag vill inte gå in på Systemet nu, pga ni vet, men jag skulle vilja ha något till nyårsmiddagen åtminstone. Där jag bor kan vi inte få...
Svar
12
· Visningar
520
Skola & Jobb Har ni några tips på vad man kan ha för titel på mail om att man säger upp sig..? Efter 13 år på samma arbetsplats gör nya chefen livet... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 081
Hemmet Har spontant bokat in en förhandsvisning av ett litet hus i vårt närområde om ett par veckor :nailbiting: Vi bor alldeles för stort...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: Pudlan
·
IT & mobiler Hjälp! Två ungdomar i min närhet önskar sig gopro kamera i julklapp. De fick jag veta NU! och tomten kommer om 2 veckor... Tjejen är...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: kamomillo
·
Juridik & Ekonomi Hur gör ni? Jag har hittills använt mig av Skicka lätt. Nu vill jag sälja lite enstaka fina barnplagg för kanske 30 kronor styck och...
Svar
9
· Visningar
642
Mat Jag fick en påse enkornsmjöl av min chef. Det ska tydligen bli bra pepparkakor av det, så nu ska jag för första gången i mitt liv baka...
Svar
7
· Visningar
848
Senast: Blimblom
·
Skola & Jobb För alla vi som jobbar eller har jobbat i någon form av butik... Säg öppetid 9-18. Du är där för att öppna. När kommer du till jobbet... 2
Svar
21
· Visningar
2 314
Senast: ameo
·
Mat Inte sett att det finns en sån här. Men jag är lite av en nybliven kaffenörd, och undrar om det finns fler här? Just nu brygger jag... 2
Svar
25
· Visningar
1 359
Senast: Nahar
·
Samhälle Men är gräsklippning med häst verkligen ekologisk om man ser till en livscykelanalys? Jag kan tänka mig att gräsklippar-hästar är... 2 3
Svar
56
· Visningar
2 279
Senast: skogaliten
·
Samhälle Senaste åren har jag tyckt att det verkar finnas ord och uttryck som verkar ”inne” och hörs rätt ofta t.ex. på tv eller kan läsas i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 994
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka