Titel på mail om uppsägning

Varför dubbeltydigt eller med twist?
Det är väl bäst att vara tydlig, kort och koncis eftersom det faktiskt är ett juridiskt agerande, så att säga.

Rubrik: Uppsägning
"Jag säger upp mig, sista arbetsdag xxxx (enligt avtal/uppsägningstid).
Bekräftelse mottages tacksamt."

Klart.

Jag hade skrivit ett betydligt trevligare mail än så personligen. Iaf med det jag jobbar med är det bra att hålla på gamla relationer så väl man kan.
 
Jag hade skrivit ett betydligt trevligare mail än så personligen. Iaf med det jag jobbar med är det bra att hålla på gamla relationer så väl man kan.
Men vad ska man skriva som blir trevligare. Det är ju en tydlig information som bara ska framföras på ett korrekt sätt. Att vira in den i diverse fluff tillför ju ingenting vare sig för mottagaren eller avsändaren. Givetvis ska man inte bli otrevlig men förslaget är högst neutralt
 
Senast ändrad:
Jag kanske tänker galet, men om hen är dålig på att läsa mail är det väl ännu viktigare att rubriken är tydlig? Annars kan väl hen lätt hävda att hen baserat på rubriken inte tyckte det såg ut att vara akut och viktigt att öppna. Om du skickar blankett på posten också vet jag inte varför du skulle få reda på när hen läser mailet, i och med att jag antar att det i så fall kommer dröja längre? Men jag kanske missar något i det här.
Mail ska läsas av chefen inom 24 timmar, annars är det tjänstefel. Vilket chefen har gjort fler gånger än man kan räkna.
 
Ja det har hänt mig också. Ett förslag som jag lade fram angående arbetsfördelning/placering hos min förra arbetsgivare var helt uteslutet, även om de på golvet tyckte att det verkade vara den vettigaste lösningen och hade underlättat oerhört för mig. Inom två timmar efter att jag hade sagt upp mig fick jag erbjudande om just det som jag hade föreslagit. Så himla dålig personalpolitik.
Har blivit uppsagd av två företag den senaste tiden. jag var väl inte populär för jag sa vad jag så i informationsflödet och försökte få till att någon reagerade på infon som hade makt och inflytande att göra det. Men istället för att bli belönad blir man ett problem som inte litar på sina chefer. Behöver jag säga att båda företagen har stora problem just nu med det jag varnade för.
 
Jag hade skrivit ett betydligt trevligare mail än så personligen. Iaf med det jag jobbar med är det bra att hålla på gamla relationer så väl man kan.
Ser inte varför mailet skulle fylla det syftet. Det är ju bara information man vill få fram. Vill man nu vårda relationer osv kan man göra det öga mot öga.
Ser inte att det skulle vara otrevligt att vara tydlig, kort och koncis.
 
Ser inte varför mailet skulle fylla det syftet. Det är ju bara information man vill få fram. Vill man nu vårda relationer osv kan man göra det öga mot öga.
Ser inte att det skulle vara otrevligt att vara tydlig, kort och koncis.

Håller inte med. Absolut bra att vara tydlig och inte skriva en massa onödigt. Men man kan ändå göra det på ett trevligare sätt :) Man kan även vårda relationer både öga mot öga och i skrift.

Men du kanske menade om man redan sagt upp sig, och sen bara ska få in mailet för att få det på pränt också?
 
Mail ska läsas av chefen inom 24 timmar, annars är det tjänstefel. Vilket chefen har gjort fler gånger än man kan räkna.
Är det en statlig eller kommunal arbetsplats? I såfall är väl formuleringen att mail skall besvaras ”så fort som möjligt” vilket är en tolkningsfråga. Jag förstår om du är upprörd men är det ovan arbetsplats, så tänk på att alla mail är en allmän handling, och kan begäras ut av andra personer. Skriv inget som du kanske ångrar senare.
 
Titeln blev "Arbetsåret 2021"
Innehållet i mailet blev en bild på ifylld "Blankett för uppsägning" och skrivet "Detta ligger nu på posten för underskrift av dig. Milene"


Skojigt nog ringde det för en halvtimme sedan och jag blev erbjuden ett nytt jobb, börjar dagen efter jag slutar mitt nuvarande... 😃
 
Titeln blev "Arbetsåret 2021"
Innehållet i mailet blev en bild på ifylld "Blankett för uppsägning" och skrivet "Detta ligger nu på posten för underskrift av dig. Milene"


Skojigt nog ringde det för en halvtimme sedan och jag blev erbjuden ett nytt jobb, börjar dagen efter jag slutar mitt nuvarande... 😃
Grattis. 😄
 
Titeln blev "Arbetsåret 2021"
Innehållet i mailet blev en bild på ifylld "Blankett för uppsägning" och skrivet "Detta ligger nu på posten för underskrift av dig. Milene"


Skojigt nog ringde det för en halvtimme sedan och jag blev erbjuden ett nytt jobb, börjar dagen efter jag slutar mitt nuvarande... 😃

Grattis!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp