Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Behöver hjälp att reda ut lite vad jag ska göra med livet 2021.. Erbjudande: 75% januari-december, vikariat inom ett område som...
Svar
7
· Visningar
895
Senast: Masqueradee
·
Skola & Jobb Hej! Någon som har gått den utbildningen? Jag har sökt och fått en plats, men är tveksam till kompetesen man får. Det finns även en...
Svar
4
· Visningar
947
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga... 2
Svar
20
· Visningar
6 042
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Tror jag behöver ett värmande nackskydd. Jag har problem med nacken, får väldigt ont så fort jag blir jag och spänner mig. Kikat på...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Jag har nyligen upptäckt att sådant alls existerar, och det låter ju supersmart! I lägenheten här så är det faktiskt förberett för... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 660
Senast: Silver Girl
·
IT & mobiler Troligen sist av alla på bollen, men ja, som rubriken säger, blåljusfilter såg jag nyss att jag kunde ställa in på mobilen. Vad är det...
Svar
14
· Visningar
1 091
Senast: farin
·
Hemmet Är i farten att skaffa en våningssäng, tanken är att jag ska sova där nere och barnet där uppe, men så såg jag en våningssäng på loppis...
Svar
5
· Visningar
1 236
Senast: macbeth
·
Hemmet Vi flyttade i mitten av januari... Det sista jag slet ner var julgardinerna i köket och la dom så jag visste var dom var eftersom... 2
Svar
28
· Visningar
1 581
Senast: Krystalline
·
Hemmet Har ni såna? Såna i plast alltså med "fladdrande" låga? Jag har mycket ljus tända under vinterhalvåret och funderar på om jag inte... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 679
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 643
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har som många andra "vilande" munherpes och får utbrott med munsår kanske 1 gång/år. Är just nu inne på dag 4 och det är så jobbigt... 2
Svar
31
· Visningar
3 281
Fordon Jag leasar en stor suv, haft den ett år nu. Den gnisslar som fan i bromsarna och jag blir TOKIG! Jag tog ut den i sept 2019 och den var... 2
Svar
29
· Visningar
3 042
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Panik! (Ja, nära inpå i alla fall). Skulle tvätta håret i godan ro. Ställer mig under duschen och märker att håret känns... klibbigt... 2
Svar
21
· Visningar
5 090
Senast: Cattis_E
·
Fritid Högt och lågt - vilken utrustning har DU hemma för att kunna träna? Allt från gummiband till hemmagym. Och vad tycker du är minimum att... 2 3
Svar
49
· Visningar
2 235
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Den här var ganska rar tycker jag. :heart Menar, själv mår jag inte särskilt dåligt i min isolering egentligen. Jag har hundarna och...
Svar
12
· Visningar
723
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Är det någon som har problem med torra ögon/ögoninflamationer och kan tipsa mig om huskurer eller apotekskurer som fungerar?! Jag har...
Svar
4
· Visningar
426
Kultur Jag har en roman jag börjat skriva på och en del är tänkt att utspela sig på den tiden det var armens rid- och körskola på Strömsholm ... 2
Svar
23
· Visningar
1 706
  • Låst
Mat Ny tråd! Vad ätes och hur lagas det? Och givetvis lite socialt prat, ety det hör samman med mat. 100 101 102
Svar
2 038
· Visningar
112 432
Senast: Mineur
·
Hemmet Kollar på Skål (Cheers) som utspelar sig i en bar. På två sidor av bardisken finns metallbågar över disken. Har sett såna i andra...
Svar
11
· Visningar
1 457
Kropp & Själ Jag har svårt för att vila. Är rastlös till min natur och det går väldigt upp och ner - perioder när jag jobbar 10-14 timmar om dagen... 2
Svar
29
· Visningar
2 016
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka