Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med till 100 %. Ogillar allt vad julklappar innebär pga konsumtionshets osv och har sedan 15 år varken gett eller fått på något systematiskt vis. Firar alltid "lill-jul" med några vänner och då ger vi varandra saker, men i övrigt köper jag inga klappar. Några enstaka gånger har brorsbarn och sambons systerson fått, men då är jag har jag principen att bara ge bort böcker (pga bra grej, och barn som uppskattar böcker) eller välgörenhetsklappar.
Jag gav min mamma en "välgörenhets-get". INTE uppskattat! Hon sa ingenting, men det märktes tydligt att hon förväntat sig något roligare.Håller med dig och @Brassneck - jag tycker välgörenhetsklappar är fantastiskt bra både att ge och att få. Att någon inte skulle uppfatta det som "riktig klapp" har inte slagit mig, men det är ju bra att känna till. Jag tycker det är roligt att ge presenter men försöker undvika prylhetsen och grejer som typ används en gång sen blir liggande och slutligen hamnar på en landfill någonstans.
Men för att svara på TS:
Jag har fått en hink (!) med proteinpulver en gång. Måste varit typ 5 kg, som kom i en stor vit plasthink med rött lock. Jag hade inte julönskehintat om pulver i någon form tidigare, så tja. Tack så mycket och så le artigt, något förvånad.
En annan gång fick jag ett schampoo, balsam och duschscrub-set för damer med "åldrande hy". Minns inte om jag fyllde 20 eller 25 men någonstans där i brytpunkten. Det var skämtsamt och vänligt menat, men jag blev lite ledsen minns jag, sådär i övergången ung vuxen/vuxen.
Annars byter vi ofta praktiska presenter i min familj, antingen något ätbart eller typ en ryggsäck. Men en gång när jag var i yngre tonåren fick jag 67 kr i småpengar av en släkting som råkade komma förbi på jul. Det var vad hen hade i plånboken och det var ju snällt, men visar lite på klapp-hysterin tänker jag såhär i efterhand. Hen kunde inte bara säga god jul och ge en kram liksom - det måste vara en present också för annars blir hen skammad...
Sonen önskade sig en jul en get eftersom han gillade kompisens get även om han även konstatera att vi inte bodde lämpligt för en get. Syrran gav honom en välgörenhets get och han tyckte att det var fantastiskt. Han fick en massa annat också men geten pratar han fortfarande om flera år senare.Jag gav min mamma en "välgörenhets-get". INTE uppskattat! Hon sa ingenting, men det märktes tydligt att hon förväntat sig något roligare.
Jag gav min mamma en "välgörenhets-get". INTE uppskattat! Hon sa ingenting, men det märktes tydligt att hon förväntat sig något roligare.
Egentligen en bra present, om man älskade att åka skidor..
Ett par Hestra skidhandskar av mitt ex som försökte lära mig åka utför.
Nej jag åker inte längre
Ska vi byta? Dina handskar mot min svarta mössa och diskhandduken?
Ska vi byta? Dina handskar mot min svarta mössa och diskhandduken?
För att komma i den rätta julstämningen så startar jag en julklappstråd
Vilken är den allra sämsta, knasigase eller mest missriktade eller udda julklapp ni fått, eller gett?
Jag kan börja med att bidra med det mina då blivande svärföräldrar gav mig den första julen jag besökte dem.
En (1) biocheck.
Varför inteKänns upplagt för en klappbytartråd Har inte fått nån dålig present i år (ja, julen kom tidigt här pga Corona). Det sämsta var en bok jag redan läst men det kunde ju inte givaren veta. Jag sa inget och hoppas på uppföljaren i födelsedagspresent
Varför inte
Så du lägger en bok i potten. Vilken bok?
Haha, min svärmor har gett oss otaliga kaffebryggare med den motiveringen. Vi kör nämligen mocka bryggare a la Bialetti, och det är tydligen odrickbart enligt henne.Vår kaffebryggare är också införskaffad av min mor "så att vi kan bjuda gäster på riktigt kaffe" och ja den står i skafferiet om vi inte har kalas typ
Skrattar fortfarande när jag tänker på bokens titel, så kul