Hur gammalt är huset? När gjordes elen om? Det kan också vara så att det är ”felkodat” eller vad det heter. Ta dit en DUKTIG elektriker som kan guidea
 
Jag tycker du ska kolla de andra propparna om du inte redan gjort det, sånt där är livsfarligt!
Men @Lyan bryt huvudströmmen först i så fall! Finns det fler med samma "patentlösning" får man absolut inte röra dem med strömmen påslagen och inte annars heller om man inte är helt hundra på att det är strömlöst.
 
Jag gissar att det ligger något underliggande fel som har fått proppen att lösa ut hela tiden för varför skulle man annars ge sig på en sådan lösning?
Det kan det vara men det kan också varit att man velat ta ut mer effekt än proppen medger. Det är bara en 6A och man kanske tillfälligt behövt lite mer ström till en maskin och chansat på att ledningarna klarar det. Och sedan glömt att ta bort förbikopplingen av proppen efteråt. Men man får såklart inte göra så.
 
Kolla att det är en riktig elektriker han tar dit. Det behöver mätas och kollas så det inte finns följdfel på andra ställen när det inte fanns någon fungerande propp som kunde lösa ut. Det är olagligt att låta någon annan (inkl. hyresvärden själv) fixa med det där.
 
Jag tänker inte pilla mer med något nu. Har kollat plupparna på säkringarna men inte tagit ut dem.

Här har brunnit fyra gånger redan:crazy: Visserligen anlagda men tror ni att värden lärde sig att dörrar ska vara låsta efter det? Stort fett nope 😑

Han har en egen elektriker som jag antar är utbildad. Hade gärna tagit in en egen som hade fixat djurrummet också men har som sagt inte råd 😞 Har tjatat om det i fem år.

Om de följer sitt vanliga mönster så kommer de att försöka skylla detta på mig troligen...

Vet inte om det ska anmälas någonstans. Om de inte gör något så blir det hyresgästföreningen i första hand. De har nog bra koll på vad som ska göras!
 
Jag fick kortslutning hemma igår när jag skulle byta en lampa. Lampskärmen satt fast och när jag vred så lossnade istället sockeln så jag gissar att någon kabel blivit skadad (allt sitter fortfarande fast i taket så jag vet inte). Det blixtrade till i väggkontakten och sedan gick strömmen i både köket, badrummet och hallen. Jag skulle prova att byta propp och hittade då denna :crazy: Visste att fastighetsägaren är snål som bara den och en ”mästare” på patentlösningar (som att laga vattenrör med eltejp 😑) men hur kommer man på att göra såhär och är inte det farligt?! Att byta proppen funkade inte heller utan det är kortslutning någonstans innan proppen och jag är rätt rädd för brand just nu! Behöver jag vara rädd tror ni?
Visa bifogad fil 61118
Farligt, Olagligt och försäkringsbolaget skulle troligen inte betala ut en krona om det brann. Hyresvärden är skyldig att hålla bostaden elsäker. med en sådan lösning så riskerar kablar att börja brinna.
 
Jag har bara tillgång till mitt proppskåp. Resten är inlåst i elrummet så kan inte bryta något mer än hemma hos mig.

Det har redan varit elektriker och förfasat sig rejält i djurrummet men det händer ändå ingenting och där kan inte hyresgästföreningen hjälpa mig. Men om de inte fixar elen hemma hos mig inom ett par dagar så kommer jag att koppla in hyresgästföreningen.
Tvivlar på att hyresvärden bryr sig om anmälningar dock 😞 Detta huset har gått från ett riktigt trevligt hus till stans värsta slumområde. Allt är under all kritik!

Men anmäl ändå! Tillräckligt många anmälningar så måste han bry sig, liksom.
 
Jag har bara tillgång till mitt proppskåp. Resten är inlåst i elrummet så kan inte bryta något mer än hemma hos mig.

Det har redan varit elektriker och förfasat sig rejält i djurrummet men det händer ändå ingenting och där kan inte hyresgästföreningen hjälpa mig. Men om de inte fixar elen hemma hos mig inom ett par dagar så kommer jag att koppla in hyresgästföreningen.
Tvivlar på att hyresvärden bryr sig om anmälningar dock 😞 Detta huset har gått från ett riktigt trevligt hus till stans värsta slumområde. Allt är under all kritik!
Bra, anmäl!
 
De är kollade och alla färgade pluppar sitter där 🙂
Fast såg du något fel på den här säkringen innan du skruvade ut den? Gör som @Anders sa, bryt strömmen och sen skruvar du ut varenda säkring och undersöker att den är ok innan du skruvar tillbaka den och slår sen på strömmen igen.
 
Fast såg du något fel på den här säkringen innan du skruvade ut den? Gör som @Anders sa, bryt strömmen och sen skruvar du ut varenda säkring och undersöker att den är ok innan du skruvar tillbaka den och slår sen på strömmen igen.
Jag såg att där inte satt någon plupp i den och reagerade på att pluppen inte låg vid glaset som den brukar när säkringen gått men koppartråden såg jag först efter att jag skruvat ur den
 
Jag såg att där inte satt någon plupp i den och reagerade på att pluppen inte låg vid glaset som den brukar när säkringen gått men koppartråden såg jag först efter att jag skruvat ur den
Kontrollera alla i morgon, ibland ser man inte att märket lossnat och när du hanterar säkringar så håll andra handen bakom ryggen när du skruvar. Man ska aldrig hålla i någonting med den andra handen och bara skruva med den ena, så håller du handen bakom ryggen glömmer du inte bort dig.
 
Jag tänker inte pilla mer med något nu. Har kollat plupparna på säkringarna men inte tagit ut dem.

Här har brunnit fyra gånger redan:crazy: Visserligen anlagda men tror ni att värden lärde sig att dörrar ska vara låsta efter det? Stort fett nope 😑

Han har en egen elektriker som jag antar är utbildad. Hade gärna tagit in en egen som hade fixat djurrummet också men har som sagt inte råd 😞 Har tjatat om det i fem år.

Om de följer sitt vanliga mönster så kommer de att försöka skylla detta på mig troligen...

Vet inte om det ska anmälas någonstans. Om de inte gör något så blir det hyresgästföreningen i första hand. De har nog bra koll på vad som ska göras!
Du säger att du inte har råd? Vet du det?
Ring och kolla vad det skulle kosta att nån kommer och tittar.

Och ring kommunens miljö och hälsa och berätta och fråga vad som kan göras.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp