Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Under kyligare delen av året värms halva huset med vedspis typ aga, helt i metall alltså. Jag upplever att det måste vara eld i denna i...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 528
Senast: Nahar
·
Samhälle Ligger som många av er vet inne på slutenpsykiatrin sedan några veckor tillbaka. Man skulle ju kunna tro att även om det är psykiatri så...
2
Svar
21
· Visningar
2 649
Senast: Modest
·
Skola & Jobb Vad brukar ni ha när ni pluggar för att hålla energin uppe? Kört på popcorn och Kina puffar men behöver något annat känner jag. Fyll...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 753
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Inspirerad av annan tråd. Friskvård, får ni det av arbetsgivaren? :) Friskvårdstimmar, eller friskvårdspeng?
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 352
Senast: Ramona
·
Hemmet Min begagnade bänkdiskmaskin har börjat krångla. Jag har inte haft den så länge, men de första diskarna gick bra. Sen fyllde jag på...
Svar
12
· Visningar
1 447
Hemmet Jag har en tygsoffa. Flera ggr har jag gnuggat bort fläckar med vatten men denna gången fick jag en stygg vattenfläck. Tyget ska...
Svar
11
· Visningar
4 628
Samhälle https://sverigesradio.se/artikel/7587865 Läste på Sveriges radio att trafikverket kommit fram till att bensinprist måste höjas...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
9 179
Senast: Lycan
·
Trädgård & Växter Okej, jag behöver ett växthus! Har en liten budget och har därför tittat på växthus i kanalplast. Någon som har erfarenhet av dessa? Är...
Svar
9
· Visningar
2 608
Senast: monster1
·
Hemmet Vet inte hur man överlever att hålla på med budgivning på en lägenhet. Vi har lagt bud på två olika lägenheter, en har gått långt över...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 268
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Som rubriken lyder, hur tar man reda på vem som äger ett visst parti skog? Vårt hus är omgivet av skog, där det finns flera små skiften...
Svar
14
· Visningar
1 526
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter På tal om inomhusodlingen jag nämnde förut - finns det någon nackdel med rejält mycket ljus? Såvitt jag förstått behöver man åtminstone...
Svar
19
· Visningar
940
Senast: Snubbelfot
·
Relationer En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Det här är inte riktigt under rätt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
22 813
Senast: Asko
·
IT & mobiler Har problem med komma in på arbetsförmedlingens sida (några andra sidor med), som jag gärna vill ha tillgång till. Kommer in via...
Svar
15
· Visningar
1 181
Senast: Halcyon
·
Hemmet Vi har ett fult skåp ovanför handfatet som vi skulle vilja skruva ner, och sätta upp en vanlig spegel i stället. Vi ansvarar för...
Svar
5
· Visningar
638
Senast: Kenya
·
Skola & Jobb Några studenter som har bytt till ICA banken här? Är det värt att byta bank helt och hållet? Eller bara skaffa ett ICA bankkort? Eller...
Svar
5
· Visningar
588
Kropp & Själ Förra året köpte jag massage i panik i december för att göra av med friskvårdspengen. I år hade jag bestämt mig för ett friskiskort men...
Svar
13
· Visningar
829
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Vad har ni för favoriter? Vill prova lite nya sorter.
Svar
5
· Visningar
463
Senast: macbeth
·
IT & mobiler Söker en enkel funktionell Smartwatch/träningsklocka som visar de vanligaste aktiviteterna som puls, stegräknare etc.... Vill också att...
Svar
7
· Visningar
584
Senast: Jeps
·
IT & mobiler Kaffebryggare med termoskanna, helst avtagbar vattentank. Finns det? Jag hittar bara en, Bosch TKA8653, och den verkar inte säljas...
Svar
7
· Visningar
535
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag har 3,5 km asfaltspromenad till jobbet och vill ha ordentliga skor då. Skor som är bra för kroppen, som klarar vinter osv. Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
2 966
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp