Bästa pluggodiset?

Nåt riktigt gott te, en jättebalja, och så popcorn. Godis gör mig helt sockerspeedad och illamående även om det är hiskeligt gott medan man äter det..... Kaffe?? Då kan man ju inte somna sen när det är över!
 
Nåt riktigt gott te, en jättebalja, och så popcorn. Godis gör mig helt sockerspeedad och illamående även om det är hiskeligt gott medan man äter det..... Kaffe?? Då kan man ju inte somna sen när det är över!
Ja te och popcorn är favoriten. Kaffe försöker jag inte dricka för sent, mår bara dåligt av det istället.
Tycker om mörk choklad och te, men den chokladen kan man inte äta så mycket av innan det är nog. :down:
 
Vad brukar ni ha när ni pluggar för att hålla energin uppe?
Kört på popcorn och Kina puffar men behöver något annat känner jag.

Fyll gärna på vad ni brukar/brukade köra med!

(Jag tänker att det spelar ingen roll om det är för att plugga på gymnasiet/högskola eller lära sig tävlingsreglerna till rallylydnad.)
Oj svårt! Brukar mest se till att ha något drickbart, som kaffe, bubbelvatten, te eller juice. Sedan varierar det med ätbart. Har inte pluggat så länge än så inte fått några direkta pluggfikafavoriter ännu men det lär väl komma så småningom:D
 
Morotstavar är bra grejer! Men även nötter, choklad och lite chips när det går riktigt trögt. ;) En på Polly köpte jag igår, sitter med hemtenta som känns grotesk stor och urtråkig. ;) Så något att stoppa i sig går åt.
 
Vad brukar ni ha när ni pluggar för att hålla energin uppe?
Kört på popcorn och Kina puffar men behöver något annat känner jag.

Fyll gärna på vad ni brukar/brukade köra med!

(Jag tänker att det spelar ingen roll om det är för att plugga på gymnasiet/högskola eller lära sig tävlingsreglerna till rallylydnad.)


Vindruvor, äppelbitar, cashewnötter, torkad banan... frukt överlag är bra. En ordentlig skål i lagom bitar, det ger socker och går att äta i stora mängder utan att få någon obehaglig magreaktion.

Jag vill inte ha något som blir kladdigt och slafsigt på datorn/boksidor - så inte choklad eller något med salt/kryddor på.

Te är bra.
 
Vad brukar ni ha när ni pluggar för att hålla energin uppe?
Kört på popcorn och Kina puffar men behöver något annat känner jag.

Fyll gärna på vad ni brukar/brukade köra med!

(Jag tänker att det spelar ingen roll om det är för att plugga på gymnasiet/högskola eller lära sig tävlingsreglerna till rallylydnad.)
Satsumas :) och te.

Eller te och satsumas :D
 
Helnattsplugga, det låter inget kul, jag brukade ta helt ledigt från studierna den sista dagen eller dagarna innan tentan för att vara taggad på tentamen.
Det var ganska nice, men bara för att lämna in uppsatser och sådant. (tror och trodde på att sova för att få in kunskaper).
 
Grönsaker och yoghurtsdipp

Kladdkaka

Nötter

Knäckebröd m smör och groddar
Banan

Yoghurt m musli, nötter o honung
 
När jag pluggade så körde jag på dumlekolor delade i mindre bitar och chips. Tycker det är en vansinnigt god kombo av någon anledning. Sen också te och en och annan pepsi max också.
 
Jag känner att det alltid fungerat bra med panik som ersättning :)

Kanske inte skulle säga panik, men TIDSPRESS är min bästa motiverare av allt.

Ni som äter godis för plugg, sitter ni långa stötar då ändå? Eller tex helnätter? Kan inte riktigt tänka mig att det funkar om man ska dra riktiga långkörare? Skulle nog krascha/må illa...
 
Kanske inte skulle säga panik, men TIDSPRESS är min bästa motiverare av allt.

Ni som äter godis för plugg, sitter ni långa stötar då ändå? Eller tex helnätter? Kan inte riktigt tänka mig att det funkar om man ska dra riktiga långkörare? Skulle nog krascha/må illa...
:angel: Det är därför man måste växla till morötter ibland. ;) Som den här veckan så fick vi ut tentan i fredags, jag satt ett tag i fredags, hela söndagen med avbrott för hundpromenader, måndag fram till 2, sen var det ett jobbmöte, hela dagen igår, förmiddag idag, sen avbrott för jobbmöte och föreningsarbete och nu sitter jag igen ett par timmar för att komma vidare även om det inte är så effektivt vid den här tiden. Jag samlar mest ihop text och finlirar den i morgon när jag är mer med. :) I morgon blir det heldag och på fredag ska tentan in, ca 20 sidor med utredande text, planering av lektioner osv. ;) Så det går åt mycket kaffe, frukt och godis! ;)
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
765
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 844
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 520
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp