Friskvård

Vi får friskvårdsbidrag, minns inte summan just nu.. 2500 kr kanske?
Nästa år skulle det iaf höjas till 3500 kr.
Inga timmar.
 
Nej, men så bor jag inte i Sverige heller.

Friskvårdsbidrag/tid är en av de mest osannolikt lyxiga saker jag känner till om det svenska arbetslivet, herregud vilken grej alltså! Folk här borta tror inte på mig när jag berättar om det :D

Om man tänker på det som en lön som arbetsgivaren inte behöver betala avgifter på så känns det inte lika konstigt :D


Vi har i vanliga fall 75% av kostnaden upp till 3 500 kr samt 1 h per vecka. Nu under Corona har dom höjt till 5 000 kr. För mig som främst promenerar känns det rätt ovärt, jag har ibland köpt klippkort på badhuset eller använt det när jag har varit på bangolf. Nu när det är 5 000 kr och vi inte ens behöver betala 25% av kostnaden själva känner jag verkligen att jag vill utnyttja hela bidraget, jag brukar inte gå på massage men funderar på att köpa nån typ av klippkort och helt enkelt börja gå på massage :idea:💆
 
Jobbet har olika nivåer berodde på hur länge personen jobbat på företaget, minns jag inte fel så är det 4 nivåer och högsta beloppet är vid 5års anställning och är 3500 kr och rabatter på en hel del gym.

Inga timmar och krångligt att använda då papper och kvitto ska skickas med snigelpost till Stockholm. My benefits och liknande är så mycket smidigare.
 
På mitt förra jobb fick vi 1500kr/år till allt som är godkänt sas. Tog aldrig ut det då jag dels inte hade råd att lägga ut dels aldrig hade tid.🙈
Sista åren använde jag det dock till ridhushyra 👍

På nya jobbet får vi massage en gång per månad, väldigt generöst tycker jag!
Det är väldigt bra förebyggande för mitt yrke så jag är nöjd!
 
Jodå vi har friskvårds...peng. Tror jag det är.

Anställd sedan februari och skummade visst förbi den biten när jag läste alla papper och sådant om jobbet. Jag har med andra ord inte så bra koll, tänkte dock i våras att I ÅR ska jag första gången använda det. Sedan tänkte jag det i somras. Sedan tänkte jag det i höstas när jag kom efter semestern. Sedan tänkte jag på det för några dagar sedan och nu är det november och det är inte gjort. Året är snart slut.

Jag använder inte det av två saker, nej tre.
1. Jag är glömsk, livet ger mig fullt upp med annat.
2. Jag har tidigare pga låg inkomst haft svårt med att ligga ute med pengar om det skulle vara större summor.
3. Det verkar lite krångligt, och jag låter gärna bli krångla med saker.
 
En timme i veckan och 3500 per år. Vårt jobb har även massage till väldigt rabatterat pris som man kan boka in sig på. Anställd på statlig verksamhet, kontor.
 
Nej ingenting, varken timmar eller pengar. Hade 1000 kr/år tidigare men arbetsgivaren tog bort det för att spara pengar.
 
Får både peng (1800 tror jag) och friskvårdstimme. Normalt 1h/vecka, nu under corona 2h.

Måste sätta mig in i hur jag gör med det förstnämnda.
 
Jag arbetar för en liten arbetsgivare så vi har fritt belopp. Jag skulle välja ngt nytt nu i november men kommer avvakta.
 
Inspirerad av annan tråd.

Friskvård, får ni det av arbetsgivaren? :)
Friskvårdstimmar, eller friskvårdspeng?
Vi har friskvårdspeng. Jag skulle hellre ha friskvårdstimme eftersom jag inte utnyttjar pengen. Jag åker inte och tränar med hästarna så jag kan inte utnyttja den till tränaravgifter t ex. Och att lägga pengarna på gymkort eller badhuskort som jag inte skulle utnyttja. Då finns möjligen massage kvar att lägga pengarna på.
När jag jobbade på en arbetsplats med friskvårdstimme utnyttjade jag den varje vecka, så det känns lite som att slänga friskvårdspengen i sjön för min del. Vi har flexibel arbetstid så för min del hade friskvårdstimme passat mig bättre 🙂
 
Vi har ingenting! För några år sedan, kanske 5-6 år sedan, fanns det en massagestol i en lägenhet i närheten av arbetsplatsen som vi kunde låna på raster men det blev aldrig att man lånade nyckeln och gick dit. Nu bor det några i den lägenheten så den möjligheten har vi inte heller längre. Jag har jobbat på samma företag i 20 år och vi har inte haft någon annan friskvård än den stolen. Men det är en matvarubutik, är det någon fler här som jobbar på butik och har ni friskvård?
 
Vi har ingenting! För några år sedan, kanske 5-6 år sedan, fanns det en massagestol i en lägenhet i närheten av arbetsplatsen som vi kunde låna på raster men det blev aldrig att man lånade nyckeln och gick dit. Nu bor det några i den lägenheten så den möjligheten har vi inte heller längre. Jag har jobbat på samma företag i 20 år och vi har inte haft någon annan friskvård än den stolen. Men det är en matvarubutik, är det någon fler här som jobbar på butik och har ni friskvård?
Jag har jobbat i matbutik. Tror att det var 1500kr/år.
 

Liknande trådar

Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
885
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänk på ett genomsnittligt heteropar där varken mannen eller kvinnan vill ha barn. Inte nu och inte senare. Vem bör sterilisera sig? Vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 872
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Inspirerad av annan tråd. Vad har vi för spännande olika idéer för egenföretagande ute i landet ? Vad har ni i er omgivning? :)
Svar
4
· Visningar
376
Senast: sjoberga
·
Tjatter Blev inspirerad av en annan tråd och undrar hur era förlovnings- och vigselringar ser ut? Min ring ser ut såhär. Det är vitt guld och...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 811
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp