Friskvård

2500:- per år. Ingen formell friskvårdstid, men tillräckligt flexibel arbetstid för att få det att funka ändå.
 
Vi har en friskvårdstimme i veckan. Friskvårdsbidraget har varit 3000 men är höjt till 5 000 i år som för många andra. Vi har en rätt aktiv idrottsförening på jobbet som ordnar lite tävlingar, sponsrar deltagaravgifter i lopp och lite sånt. Dessutom har vi gym och gympasal i källaren på jobbet. Så vi har rätt goda förutsättningar för egen fys på vår myndighet.
 
Jag blir förvånad över att några har skrivit att ni har möjlighet att få ut mer än 5 000 kr i friskvårdsbidrag. Reglerna säger att det går vara högst 5 000 kr per år, om medarbetaren får ett större belopp är hela summan skattepliktig.

https://www.skatteverket.se/privat/...friskvard.4.7459477810df5bccdd4800014540.html

Det är upp till arbetsgivaren att bekosta, men särskilt gynnsamt blir det inte för någon över gränsen. AG får betala arbetsgivaravgift och AT får betala full skatt.

Så jag skulle nog personligen tveka mycket på att gå över gränsen.
 
1000kr/år och en friskvårdstimme i veckan.
Tyvärr är det ofta svårt för mig att ta ut timmen, eftersom jag måste vara på plats under öppettider, men jag är väldigt glad när jag faktiskt kan ta den. :)
 
2000 kr/år samt 1h/vecka på betald arbetstid. Det finns även gratispass att gå på 2 ggr/veckan lunchtid, brukar vara cirkelfys eller gympa eller joggingrunda ute (och duschar och omklädningsrum på jobbet). Vet dock inte hur det är med lunchpassen nu iom covid, inställt troligen.
 
Vi får välja mellan friskvårdsbidrag på 5000kr och ingen friskvårdstimme, eller halva bidraget på 2500kr plus 1 timme i veckan.
Jag har valt att nyttja timmen då jag ändå är världssämst på att nyttja bidraget, men har definitivt nytta av av att någon gång emellanåt kunna hinna rida på dagen (särskilt under denna tid på året). :)

Vi hade tidigare bidrag på 6500 per år, men det ändrades efter att Skatteverket ändrade (eller förtydligade?) reglerna med gränsen på 5000 kr för skattefri förmån.
 
5000kr/år har vi. Tror de har rabatt på sats med men jag har så bra pris på nordic wellness att det är mycket bättre ändå.
 
Vi har 3000kr och ordentlig rabatt hos någon gymkedja. Möjlighet till yoga en gång i veckan och massage upp till 10ggr/år där jobbet betalar halva kostnaden.

Jag har använt pengarna till allt möjligt, gymkort, ridlektioner, klättring, spårkort för längdåkning, simning, liftkort mm.
 
5000 per år. Sänkt från 7000 kr sen ett par år. Tyvärr har det inte blivit något för mig i år av olika anledningar.
Är konsult och tror att man ser en vinning i att ge ett bra friskvårdsbidrag för oss som jobbar på annan ort mycket del av tiden.
 
Vi har 2000 kr per år i friskvårdsbidrag, men ingen friskvårdstimme. Däremot finns ett gym som det är gratis att använda. Jobbar kommunalt.
 
Vet inte vad benämningen är på det vi har.
Men en kollega får gymkort betalt(ev viss del bara) tror det har varit summa på ca 2600, senaste åren.
Iallafall har vi två övriga anställda fått använda samma summa som vi vill. Så jag själv har köpt löparskor för ca 1500.

Inte kommit på något mer att lägga på då jag inte har intresse av gymkort eller så...
 

Liknande trådar

Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
885
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänk på ett genomsnittligt heteropar där varken mannen eller kvinnan vill ha barn. Inte nu och inte senare. Vem bör sterilisera sig? Vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 872
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Inspirerad av annan tråd. Vad har vi för spännande olika idéer för egenföretagande ute i landet ? Vad har ni i er omgivning? :)
Svar
4
· Visningar
376
Senast: sjoberga
·
Tjatter Blev inspirerad av en annan tråd och undrar hur era förlovnings- och vigselringar ser ut? Min ring ser ut såhär. Det är vitt guld och...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 811
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp