Sterilisera man eller kvinna?

Ingen bör sterilisera sig, både eller den ena kan om de så önskar. Beslutet rör den egna kroppen och då anser jag att man ska ta det helt själv utan några bör/måsten/gemensamma överväganden. Om någon ändrar sig så ska de vara ens eget ansvar att man tog beslutet.

Den som är mest säker. Visst är det lättare ingrepp för mannen men jag kan ju bara vara säker på mina egna känslor. Jag känner mig ju väldigt klar. Jag är riktigt svindålig på att vara gravid. Får medicinska problem. Min kropp orkar inte. Visst, skulle vi separera och jag hittar ny partner kanske jag skulle vilja ha en till egentligen men samtidigt, kroppen håller inte. Dvs uteslutet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 603
Senast: Blyger
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 332
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Minns någon tråden jag skapade för 16 år sedan här? Det var egentligen i går för 16 år sedan, och sedan fylldes den på. Blev rätt lång...
2
Svar
38
· Visningar
3 987
Senast: Luff
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 498
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka