Islandshästryttare
Trådstartare
Jag skulle köpa ny lägenhet för några år sedan och det var hemskt! Antingen så gick budgivningen så snabbt att jag inte hängde med p g a jobbmöten. Eller så gick de över min budget.
Värst var alla som togs bort före visning. Jag hade planerat vilka jag skulle titta på och i vilken ordning men när visningsdagen kom var hälften borttagna. Sen kunde de dyka upp igen flera veckor senare.
Till slut köpte jag en som jag blev inbjuden på förhandsvisning av. Säljaren orkade inte ha vanliga visningar och jag orkade inte springa på vanliga visningar mer. Den hade ett fast pris som jag tyckte var rimligt och det var jätteskönt att slippa budgivning.
Ja hela den processen är oerhört jobbig, det sämsta är att hälften av mäklarna inte ens hör av sig om den blir såld på förhand. Utan vi får ha kolla på hemnet hela tiden om en lägenhet har försvunnit innan visning eller inte.
Ja förhandsvisning verkar ju vara lite grejen numera, har mailat på flera lägenheter som kommit ut på förhand men då utan pris, vissa mäklare har jag inte ens fått något svar av när jag efterfrågat t.ex. vad säljaren har tänkt sig för utgångspris eller om det kommer vara förhandsvisning. Några andra har jag fått svar på, då har det varit ganska långt bort från visning på grund av att säljarna vill köpa först o.s.v.